Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    „Odgovornost se ogleda u stalnim inovacijama i očuvanju kvaliteta“

    „NC grupa je želela da pronađe snažnog partnera sa potencijalom za razvoj u Evropi, a Galenika se pokazala upravo tako. Naime, NC grupa obuhvata EMS, vodeću i najveću farmaceutsku kompaniju u Brazilu i jednu od najvećih u celoj Latinskoj Americi. Ilustracija veličine kompanije EMS jeste činjenica da je njen promet znatno veći od celog farmaceutskog tržišta u Srbiji, gde postoji preko 300 farmaceutskih kompanija. Veoma smo zadovoljni dosadašnjim razvojem Galenike. Investicijama smo podstakli transformaciju i modernizaciju, što je rezultiralo rastom u svim segmentima poslovanja i tržišnom udelu. Takođe, ono što je veoma važno jeste da vidimo veliki potencijal za dodatna ulaganja i dalji rast kompanije Galenika – i u Srbiji, i u regionu”, počinje razgovor za BIZLife Rikardo Vian Markes, generalni direktor kompanije Galenika, koja je nedavno proslavila 75. godinu postojanja, a već četiri godine uspešno posluje u okviru svetske grupacije.

    • U prošloj godini farmacija je bila jedna od malobrojnih privrednih grana koje nisu pogođene krizom. Kako vidite razvoj farmaceutske industrije u budućem periodu?

    Industrija ne može da bude nepogođena ako tržišta širom sveta trpe. Iz iskustva Galenike, mogu da kažem da smo se borili kao lavovi, i to ne samo da bismo obezbedili kontinuitet u poslovanju već prvenstveno da bismo osigurali bezbednost zaposlenih i stabilan lanac snabdevanja u okolnostima koje nisu bile predvidive. Uspeli smo i to je velika pobeda.

    Odgovornost koja je bila na ramenima farmaceutske industrije bila je ogromna prošle godine.

    Uspeli smo da zadržimo zaposlene, pa čak i da razvijemo tim, proširimo svoj portfolio proizvoda i blagovremeno obezbedimo proizvode potrošačima: lekove na recept, OTC lekove, kao i dodatke ishrani – vitamine i minerale za jačanje imuniteta, za kojima je još uvek velika potražnja. Nastavićemo da planiramo i prilagođavamo se, ulažemo timske napore i radimo ono u čemu smo najbolji, istovremeno ostajući posvećeni ljudima i verni zdravlju.

    • Koji trendovi vladaju na svetskom tržištu, a koje ćete vi primeniti u Galenici?

    Globalno gledano, trendovi u farmaceutskoj industriji uveliko se pomeraju ka tehnologiji, inspirisani digitalizacijom, koja ubrzava ceo svet.

    Ovaj trend započeo je i pre pandemije, ali se usled nje svakako ubrzao. Savremena farmaceutska industrija i medicinska stručnost u kombinaciji sa tehnologijom, kao što su aplikacije i platforme, imaće veliki uticaj na prevenciju i celokupno zdravlje i razvoj inovacija u zdravstvu.

    U Galenici je budućnost već počela. Pored digitalizacije i transformacije, posvećeni smo uvođenju nove generacije lekova, koje karakterišu nove terapeutske mogućnosti, nove kombinacije proizvoda i novi sistem isporuke lekova. Kao primer, u saradnji sa sestrinskom kompanijom iz Brazila – EMS, Galenikin Institut za istraživanje i razvoj radi na transferu tehnologije za još četiri proizvoda iz novije generacije generičkih lekova.

    • Koliko ste zadovoljni prodajom i poslovanjem u regionu i EU?

    U prvom kvartalu 2021. godine Galenika je povećala proizvodnju za 32 odsto u odnosu na isti period 2020. godine. Izvoz u zemlje regiona (Bosna i Hercegovina, Crna Gora, Severna Makedonija) povećan je za čak 147 odsto, dok je na međunarodnim tržištima izvan regiona (Evropa, Bliski istok, Afrika) Galenika povećala izvoz za 96 odsto. Pored toga, Galenika je na tržištu EU registrovala četiri proizvoda, dok do kraja godine očekujemo još tri. 

    • Značajan segment poslovanja Galenike zauzima i društveno odgovorno poslovanje. U kom pravcu idu zalaganja kompanije u toj oblasti?

    Društvena odgovornost je sastavni deo onoga što je Galenika danas, koja je posvećena zdravlju, kvalitetu i odgovornom poslovanju. Da odgovorim na vaše pitanje, navešću nekoliko glavnih pravaca. U skladu sa najboljom međunarodnom praksom, primenjujemo najefikasnije upravljanje kvalitetom, zasnovano na GMP i ISO standardima. Takođe, održavamo najviši nivo zaštite životne sredine kroz preventivne aktivnosti. U fokusu nam je podrška zajednici. Krajem prošle godine pokrenuli smo onlajn platformu „Zdravo, dvadesete”, za edukaciju mladih o zdravim životnim navikama. Ovaj projekat je razvijen na osnovu našeg istraživanja tržišta, s jedne strane, ali i najbolje svetske prakse u vezi sa prevencijom, sa druge. Na naše veliko zadovoljstvo, značaj ove inicijative je prepoznat širom zemlje, a osvojio je priznanje Disrupt inovacije u komunikaciji u oblasti zdravstva i farmacije.

    Pored toga, Galenika svoju posvećenost dokazuje i kroz značajne donacije zdravstvenim ustanovama u Srbiji, posebno od početka pandemije, i to u opremi i lekovima. Odgovornost se ogleda i u stalnim inovacijama i očuvanju najvišeg kvaliteta naših proizvoda, uz posvećenost zajednici i ljudima koji u njoj žive i rade.


    Rebrending je velika promena

    • Jedna od kampanja koje su ostavile najjači utisak na našem tržištu od početka godine jeste i Galenika, koja je lansirala novi vizuelni identitet. Možete li nam, iz svog ugla, reći nešto o ovoj promeni?

    Hvala na ovim rečima. Rebrending je velika promena. To je važan korak za svaku kompaniju, posebno u okolnostima kada ona ima veoma dugu tradiciju. Promena vizuelnog identiteta došla je kao proizvod internog i eksternog razvoja kompanije. Ona je rezultat investicionog i transformacionog ciklusa koji je uspešno primenjen u Galenici tokom prethodnih godina, a koji je rezultirao modernizacijom preduzeća i digitalizacijom poslovanja.

    Galenika je danas dinamična i moderna kompanija, a sada to ilustruje i naš logo. Novi korporativni identitet pokazuje posvećenost ljudima i zdravlju, odražava oblike i boje koji predstavljaju naše savremene vrednosti, specifične za tim u Srbiji, a tu spadaju integritet, odgovornost, hrabrost i velika doza strasti.


     

    Izvor: BIZlife magazin

    Foto: Galenika

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE