Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    „Odluka FDA je priznanje da iz perspektive rizika nisu svi duvanski proizvodi isti“

    Odluka Američke agencije za hranu i lekove (FDA) da se IQOS, proizvod kompanije Filip Moris koji zagreva a ne sagoreva duvan može svrstati u kategoriju „duvanskih proizvoda modifikovanog rizika“, važna je prekretnica za celokupnu industriju, ne samo za ljude koji rade u kompaniji za proizvodnju duvana, već i za sve koji se zalažu za donošenje odluka zasnovanih na naučnim dokazima, kaže Mojra Gilhrist, potpredsednica strateških i naučnih komunikacija u kompaniji PMI.

    Istovremeno, FDA je saopštio da je informisanje potrošača da je izloženost štetnim materijama prilikom korišćenja ovog uređaja u skladu sa promocijom javnog zdravlja.

    „Odluka se odnosi na odrasle pušače u Sjedinjenim Državama, kojih je gotovo 40 miliona. Oni sada ne samo da nemaju pristup boljoj alternativi nastavku pušenja, već imaju i informacije za koje verujemo da mogu da im pomognu prilikom izbora. Ceo proces prijave zaista je bio maraton, koji još nije gotov. Postoji kontinuirani nadzor od strane FDA. Kako bismo ostali na tržištu, kako bismo i dalje mogli da prenosimo poruke potrošačima, moramo pokazati da je proizvod prikladan, da promovišemo javno zdravlje tokom čitavog njegovog životnog ciklusa. I mislim da je to nešto što zaista podržavamo i što je podjednako važno kao i početna odluka. I zaista svima pomaže da se uvere da proizvod donosimo do prave publike i da u potpunosti podržavamo smernice koje je postavila FDA“, rekla je Gilhrist na panelu posvećenom duvanskim proizvodima modifikovanog rizika u okviru svetskog foruma o duvanu „Global Tobacco & Nicotine Forum“.

    Pixabay

    Osim Mojre Gilhrist na panelu su učestvovali i Robin Gaudželet, direktorka zdravstvene politike i regulatorne strategije u Pinney Associates, Kliford Daglas, direktor Mreže za istraživanje duvana i profesor na Odeljenju za zdravstveni menadžment i politiku na Univerzitetu u Mičigenu, škola za javno zdravlje i Trigve Ljung, potpredsednik naučnih poslova u kompaniji Meč.

    Kliford Daglas istakao je da su glavne organizacije za kontrolu duvana insistirale na potrebi da se u potpunosti razume kakav će uticaj odobreni MRTP proizvodi imati na mlade. Kako je rekao, SAD se suočavaju sa onim što je okarakterisano kao epidemija upotrebe e-cigareta među mladima, sa studijama koje pokazuju da mladi nemaju predstavu o zdravstvenim rizicima koje nose e-cigarete, uključujući rizik od zavisnosti. Naglašava da je ono što FDA može da uradi je da krene u obrazovnu kampanju o uporednim rizicima e-cigareta i proizvodima koji zagrevaju a ne sagorevaju duvan naspram cigareta, što je ono što i industrija želi.

    „Dakle, mislim da zdravstvene grupe moraju zaista biti glasne u pronalaženju načina za razvoj podataka koji su potrebni za podršku ovom procesu FDA, a zatim i šire u smislu mogućnosti da se uključe u obrazovanje javnosti i donosioca odluka i sprovođenje efikasne komunikacije o riziku“, kaže Daglas.

    Mojra Gilhrist ističe da su sve moguće informacije, sve što zaista može pomoći odraslim pušačima koji ne žele da ostave cigarete, da razmisle i pređu na alternative bez duvanskog dima veoma važno. Kako kaže, ne postoji jedna određena čarobna informacija kojom će se to lako postići, jer postoje ljudi koji puše i 20, 30, ponekad i 40 godina, već se mora pomoći odraslim pušačima da naprave taj prelaz.

    „Podnoseći prijavu bili smo vrlo suzdržani da sprovedemo bilo kakve studije o mlađoj populaciji, ali sada imamo uputstva od FDA da treba da prikupimo dokaze o upotrebi i svesti mladih o duvanskim proizvodima. I bilo bi nam mnogo korisnije da imamo podršku zajednice i javnog zdravstva kako bismo bili sigurni da svi imaju pristup podacima kako bismo i da bismo i mi mogli da dođemo do svojih zaključaka“, kaže potpredsednica strateških i naučnih komunikacija u kompaniji Filip Moris Internešnel (PMI) i ističe da je apsolutno za neku vrstu javno – privatnog partnerstva, veći sistem nadzora, ako druge kompanije dobiju odobrenje za stavljanje u promet proizvode modifikovanog rizika.

    Kliford Daglas je istakao i da javnost uopšte, a posebno medicinska zajednica, trpi zbog značajnog nerazumevanja prirode nikotina, i kakav on uticaj ima fizički, farmakološki, a posebno na njegovu ulogu u različitim vrstama proizvoda.

    „Sve dok su ljudi u zabludi da nikotin uzrokuje bolesti od kojih ljudi obolevaju zbog pušenja zapaljivih duvanskih proizvoda, nigde nećemo stići“, kaže Daglas.

    Direktor Mreže za istraživanje duvana naglasio je i važnost istraživanja i segmentacije tržišta kada je plasiranje određenih poruka u pitanju, komunikacije o rizicima, odnosno targetiranje određenih starosnih grupa tako da odrasli primaju poruke koje su im potrebne.

    Kada je reč o ovoj temi Mojra Gilhrist kaže da je ključna dobra praksa konverzije koju Filip Moris koristi u prodavnicama u kojima se prodaje IQOS širom sveta.

    „To znači da vodimo računa o starosti ljudi pre prodaje proizvoda, da proveravamo da li su ljudi pušači i pitamo ih o njihovoj istoriji pušenja pre nego što započnemo razgovor o proizvodu i prednostima prelaska na IQOS. I ovo nam je zaista pomoglo da dođemo do pozicije u kojoj se osećamo prijatno što proizvod prodajemo i plasiramo na odgovoran način, pa ga donosimo do predviđene publike, a to su muškarci i žene koji bi inače nastavili da koriste cigarete. I da ne dolazimo do populacije u kojoj su nepušači, posebno sa naglaskom na mlade. Od samog početka nam je bilo ključno da budemo potpuno jasni kome ćemo prodavati proizvod, a kome nećemo prodavati. Veoma sam ponosna na trud koji je kompanija uložila kako bi bila sigurna da je taj broj ljudi na apsolutnom minimumu“, kaže Gilhrist.

    Ona je naglasila da odluka FDA pokazuje jasan presedan da je regulacija zasnovana na riziku nešto što može da funkcioniše i da se nada da će i druge zemlje to uvideti. Princip rizika, propisi zasnovani na riziku, priznavanje da nisu svi duvanski proizvodi isti iz perspektive rizika, nešto je što se može primeniti svuda, kaže Gilhrist.

    „Mislim da mi kao društvo trošimo neizmerno mnogo vremena brinući se o tome šta bi se moglo dogoditi zbog ovih novih i starih inovacija. A potpuno smo izgubili iz vida činjenicu da širom sveta postoji milijarda ljudi koja konzumira po 20 cigareta svakog dana. Pa, možemo li se kretati ka inovacijama, možemo li se kretati sigurno, ali i brzo, jer u suprotnom nikada nećemo postići iskorak u javnom zdravlju“, zaključuje Mojra Gilhrist, potpredsednik strateških i naučnih komunikacija u kompaniji PMI.

    Izvor: PR

    Foto: Privatna arhiva

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE