Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    On je na LinkedInu, a gde su naši?

    Piše: Milovan Miličković, glavni urednik BIZLife magazina

    Kaže se da, ako nemaš profil na Fejsbuku – ne postojiš, ali ako nemaš profil na LinkedInu – nisi deo poslovne zajednice. Imao posao ili ga nemao. LinkedIn je odavno postao omiljeno mesto za menadžere ljudskih resursa, one koji traže posao, one koji počinju biznise, one koji su razvili velike biznise, one kojima treba pomoć. Shvatati LinkedIn neozbiljno postala je velika greška.

    Još jedan čovek nedavno je dao na značaju ovoj poslovnoj mreži, koja ima oko 700 miliona korisnika širom sveta. Britanski premijer Boris Džonson otvorio je svoj nalog, a kao razlog, naveo je da želi da iskoristi ovu mrežu kao način za direktniji razgovor sa poslovnom zajednicom.

    Navodeći svoj trenutni posao ‒ premijer Ujedinjenog Kraljevstva, Džonsonova prva objava bio je video u kojem se zahvaljuje kompanijama na njihovim naporima tokom pandemije i obećava da će i „oni da postupe ispravno”.

    „Preduzeća svih veličina su od vitalnog značaja za ovu zemlju i želim direktnije da se povežem sa vama kako bismo gradili bolje, jače nego ikad”, rekao je.

    Džonson je ranije koristio Fejsbuk za komunikaciju sa javnošću, a ove godine planira da započne i sa emitovanjem televizijskog dnevnog brifinga. Na njegovom profilu navedena su prethodna poslovna iskustva, poput državnog sekretara i gradonačelnika, dok, kako mediji primećuju, nije naveo svoju raniju novinarsku karijeru.

    U svom prvom videu pozvao je poslovne ljude da ga prate na ovoj mreži i da ga obaveste o kojim temama bi želeli da čuju više.

    Ovo nas je navelo da pogledamo kakav odnos prema poslovnoj zajednici imaju naši političari. Barem oni bitni.

    Predsednika Srbije Aleksandra Vučića nema na LinkedInu. Očigledno je da je, bez obzira na to što je ekonomija jedna od glavnih tema u njegovim obraćanjima, ipak njegova publika na Tviteru, Fejsbuku i, u poslednje vreme, na Instagramu, kroz nalog „Budućnost Srbije”. Pretpostavljamo da veruje da će „Make Serbia Great Again” postovi na ovoj mreži u voćnjacima ili za kafanskim stolovima sa domaćim specijalitetima učiniti više za ekonomsku budućnost Srbije negoli komunikacija sa poslovnom zajednicom.

    Ana Brnabić, za koju se još ne zna da li će i dalje obavljati funkciju premijerke, na LinkedInu je i dalje „project director” u kompaniji „Continental Wind Serbia”. Poslovna zajednica je, čini se, prošlost kada dođeš na državnu funkciju.

    Kada se potraže neki lideri u regionu, jedino premijer Hrvatske Andrej Plenković ima ozbiljan nalog sa „500+ konekcija”, a malo je smešno kada se ukuca „Milorad Dodik” i stigne na nalog sa tri „prijatelja”.

    Ne znamo zašto je tako. Bez obzira na to što LinkedInu u poslednje vreme stalno spočitavaju da polako postaje Fejsbuk za poslovne ljude, tu se i dalje može naići na zanimljive postove, rasprave, sve u svemu, na stvari koje vam mogu pomoći u poslu. LinkedIn je mesto za ozbiljan dijalog, analizu i mesto gde se mogu pronaći nekakva rešenja.

    Zamislite samo da se jednog dana na njemu pojavi i predsednik i samo pita svoje pratioce: „Šta vas muči?” Kakva bi to priča bila!

     

    Izvor: BIZLife magazin

    Foto: Beta/AP

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE