Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Ostoja Mijailović: Nismo promenili ciljeve u teškoj godini

    „Uveren sam da najveća snaga neke kompanije dolazi od ljudi koji u njoj rade. Svi znamo da je sada teško, ali kao odgovorni ljudi, lojalni sebi i svom timu, moramo u ovoj situaciji pokazati spremnost da određene poslovne udarce i istrpimo kako bismo očuvali svoj tim i bili spremni da nastavimo dalje”, kaže za BIZLife magazin Ostoja Mijailović, generalni direktor i vlasnik kompanije „British Motors”, odgovarajući na pitanje kako se oseća kao čovek pred kojim je najveća odgovornost u vremenu kada su zaposleni uplašeni i zabrinuti ne samo za svoje zdravlje već i za svoje poslove. „Odgovornost je velika, ali ni veća ni manja od one koju sam imao pre pandemije. Razlika je u tome što su okolnosti sada teže, pa sa timom ljudi koji me okružuje imam složeniji zadatak da pronađem način za neometano funkcionisanje. Posvećenost i prepoznavanje situacije su ključni faktori. Hanibal Barka, čuveni vojni komandant Kartagine, na opasku da je nemoguće preći Alpe sa slonovima, rekao je: ’Ili ćemo pronaći put, ili ćemo ga napraviti.’ Siguran sam da smo, kao kompanija, u stanju da napravimo put kojim ćemo uspešno proći ovo vreme globalne krize izazvane pandemijom”, dodao je Mijailović.

    Kako je „British Motors” funkcionisao u prethodnom periodu i da li znate kako će, s obzirom na to da se pandemiji ne zna kraj, funkcionisati u narednom periodu?

    Radili smo i radimo na najbolji mogući način u datim okolnostima. Iskreno, više se i ne obaziremo na priče kada će doći kraj pandemije. Kada god se to desi, mi ćemo biti spremni. Razmišljati konstantno o tome kada će biti kraj pandemije – pogrešno je. Lako možete upasti u vakuum i zamku da nešto čekate, a da na kraju ni sami niste sigurni šta. Mi, kao „British Motors”, deo smo JLR grupe, a naš poslovni sistem u Srbiji i Crnoj Gori broji još nekoliko kompanija koje se bave drugim delatnostima. U našem sastavu su „Globos osiguranje”, „Aks Fleet”, „Mios Mobility”, „BM Premium Yachts”, kompanija koja je distributer i uvoznik luksuznih jahti i brodova „Azimut” i „Beneti grupe”. Jedni drugima pomažemo i zajedničkim snagama ćemo prebroditi sve izazove.

    Kako je poslovao BM u ovom periodu, budući da je i auto-industrija jedna od onih o kojima se pričalo da su pogođene ovom krizom?

     Auto-industrija je ostala uskraćena za mogućnost da svoje proizvode predstavlja na sajmovima automobila, odakle se inicira veliki deo prodaje. Ipak, možemo se pohvaliti da smo u nekim segmentima poslovanja čak uspeli da premašimo osnovni plan koji je napravljen pre pandemije. Ponašali smo se u skladu sa datim okolnostima, dobro reagovali i klijenti su to prepoznali. Imamo razloga za zadovoljstvo.

    Da li je vaša kompanija možda promenila neke planove koje ste imali početkom godine?

    Opet bih se vratio na pronalaženje, odnosno stvaranje puta. Ciljeve nismo promenili, ali smo u datim okolnostima morali da radimo više i napornije kako od postavljenih ciljeva ne bismo odustali. Do kraja godine otvorićemo naše predstavništvo u Čačku, a iduće godine u Novom Sadu. Želja nam je da budemo bliži klijentima u čitavoj zemlji. Svesni smo prepreka, svesni smo opasnosti, ali imamo plan, kog se držimo.

    Koliko je danas teško napraviti biznis plan za 2021. godinu?

    Veoma je teško napraviti striktan plan. On mora biti varijabilan u zavisnosti od okolnosti. Treba postaviti ciljeve koji se mogu ostvariti u najgorem scenariju, kada je reč o zdravstvenoj, posledično i ekonomskoj situaciji, a istovremeno postaviti i ciljeve kojima stremite u najboljem scenariju. I potom, da pratite sve i korigujete u hodu.

    Tema našeg broja je „Nova realnost ili nova mogućnost”. Gde vi vidite „novu mogućnost” za BM?

    Svet mora nastaviti da funkcioniše. Šta god se dešavalo, ljudi će morati da pronađu način kako da posluju i da zarade novac od kojeg žive. Neko će se adaptirati teže, neko lakše. Neke stvari na listi prioriteta ljudi sigurno su se pomerile. Na teži način smo shvatili vrednost zdravlja i lične sigurnosti, ali verujem da će sada ljudi više ulagati upravo u te dve stvari.

    Da li je i koliko ova situacija promenila i vaš život?

    Ne više i ne manje nego drugima. Situacija nije naivna, a savest mi nalaže da blagoslov koji imam – da budem u poziciji iz koje mogu drugima da pomognem – iskoristim. U vreme izolacije, sa grupom prijatelja i poslovnih partnera organizovao sam prikupljanje novca za pomoć Vladi Republike Srbije i prikupili smo više od 27.000.000 dinara.

    Najveće promene sam doživeo u sportu, gde u Košarkaškom klubu Partizan, čiji sam predsednik, nailazimo na velike izazove kada su u pitanju normalan trening, igranje utakmica, izvori finansiranja. Prošla sezona je prekinuta u trenutku kada je Partizan bio na čelu svih takmičenja u kojima je igrao i kada smo imali ozbiljnu šansu da klub vratimo u Evroligu. Danas moramo pronaći način kako da funkcionišemo bez najvećeg pojedinačnog sponzora, a to su navijači, jer ne postoji mogućnost prodaje ulaznica. Ipak, kompletirali smo tim, krenuli sa radom i imamo najviše poverenje u ekipu i stručni štab da će ove sezone biti najbolji bez obzira na to u kakvim će okolnostima igrati.

    Izvor: BIZLife magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE