Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Otac oglašavanja Dejvid Ogilvi: 10 saveta za bolje pisanje za sva vremena

    Dobro pisanje nikada neće biti staromodno.

    Bez obzira što nikada nije završio koledž, Ogilvi (David Ogilvy) imao je dar da piše dobro. Jedno vreme je čak prodavao posuđe, i to od vrata do vrata. Njegov poslodavac je primetio koliko je dobar u tom poslu i zatražio da napiše instrukcije za druge prodavce.
    Fortune magazin to je nazvao „verovatno najboljim instrukcijama ikada napisanim.“

    Ogilvi je kasnije došao do pozicije menadžera u londonskoj advertajzing agenciji „Mather & Crowther“, gde je radio njegov stariji brat. Imigrirao je u Ameriku i 1948. godine osnovao agenciju „Hewitt, Ogilvy, Benson & Mather“ u Njujorku. Kompanija je kasnije postala „Ogilvy & Mather Worldwide“, jedna od najvećih advertajzing agencija na svetu. Ostalo je istorja.

    Dejvid Ogilvi je 1982. godine napravio neku vrstu pravilnika za pisanje, koji je aktuelan i dan-danas. Dobro pisanje nije prirodan dar. Potrebno je da naučimo kako da pišemo bolje. Evo 10 saveta.

    1. Piši kao što govoriš, prirodno.

    2. Koristi kratke reči, kratke rečenice i kratke paragrafe.

    3. Nikada ne koristi žargon (bilo da je to „urbani“ jezik ili rečnik vezan samo za određenu profesiju). To su obeležja pretencioznih ljudi.

    4. Nikada nemoj pisati više od dve stranice o bilo kojoj temi.

    5. Proveri citate.

    6. Nikada nemoj da šalješ pismo ili memorandum istog dana kada ga pišeš. Pročitaj naglas sledećeg jutra – i onda još jednom uredi tekst.

    7. Ako je nešto važno, neka i kolega učestvuje u tome, da bi bilo što bolje.

    8. Pre nego što pošalješ pismo ili memorandum, budi siguran da je kristalno jasno šta želiš od primaoca da uradi.

    9. Ako želiš AKCIJU, nemoj pisati. Idi direktno i reci šta želiš od nekoga.

    10. Pročitaj knjigu „Writing That Works; How to Communicate Effectively In Business“ (Roman-Raphaelson). Pročitaj tri puta.

    Izvor: BIZLife

    Piše: N.V.

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE