Ovaj HAMBURGER menja svet

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Ovaj HAMBURGER menja svet

    Želite da pojedete ovaj hamburger, zar ne? Ko ne bi: mesnat i sočan sadrži sve što je neophodno za ukusan obrok.

    Da li biste poverovali da ovaj hamburger ne sadrži ni gram mesa? Ono u šta gledate je potpuno biljni hamburger koji je napravio lanac restorana Imposibl fuds (Imposible Foods) i koji upravo menja način na koji doživljavamo hranu isto kao što je to Tesla učinio za automobile. Ovaj hamburger sa slike je napravio Dejvid Čang (David Chang), glavni kuvar Momofuku restorana, a za njega je imao samo reči hvale, kada ga je napravio u aprilu ove godine:

    „Danas sam probao budućnost, a ona je veganska: ovaj hamburger je bio sočan i imao je teksturu sličnu goveđem mesu. Samo što je bio zdraviji za planetu. Ne mogu još da sagledam uticaj koji će napraviti, ali mislim da će promeniti pravila igre.“

    Izvršni direktor Imposibl fudsa, Patrik Braun (Patrick Brown) je u intervjuu za Ezra Klajn šou (Ezra Klein Show) izjavio: „Juče sam probao hamburger. Bio je neverovatan baš zato što smo uspeli da napravimo hamburger bez ’stvaranja’ mesa. Mislim, ako biste probali meso samo, ono ne bi imalo ukus hamburgera, ali ovako ’upakovano’ ima sve njegove karakteristike.“

    U istom intervjuu Klajn je napravio zgodno poređenje između Inposibl fuda i Tesla motorsa. Argument je jednostavan:

    • Obe kompanije su izašle na tržište sa skupim proizvodima namenjenim ljudima koji mogu da plate kvalitet.
    • Obe kompanije su naglasile takmičarski duh protiv postojećih proizvoda u odnosu na virtuoznost („ovaj burger je ukusniji“ umesto „ovaj burger je bolji za okolinu“)
    • Obe kompanije su namerno počele da proizvode “na malo” jer je gotovo nemoguće da se uđe na veliko tržište i direktno takmiči protiv starih igrača
    Impossible foods/Facebook

    Impossible foods/Facebook

    Braun je sa oduševljenjem prihvatio poređenje još uvek mladog Imposibl fudsa i uspešnog Tesla motorsa. Za njega, pre svega, postoji pitanje vođenja kompanije koja rešava „velike globalne probleme“. I Tesla i Imposibl fuds se bore protiv dva najveća zagađivača – hrane i kola – na način koji ljudima ne nameće moralna stanovišta. Umesto toga, one nude bolje verzije postojećih proizvoda dok istovremeno minimalizuju štetan uticaj na okolinu.

    Braun je povodom toga istakao jednu veoma važnu stvar:

    „Mislim da do određenog stepena, što više naglašavamo stvari koje su nam važne -činjenica da je napravljen od biljaka, ima manje uticaja na zagađivanje okoline, bolji je za zdravlje – ljudi imaju osećaj da je u tome cela poenta. To znači da tražite od potrošača da napravi kompromis oko stvari koje su mu važnije. Ukus i te stvari.“

    A ko želi da pravi kompromis između ukusa i… pa, bilo čega? Kada plaćate skup hamburger ne želite da slušate o lošim uticajima naekološku sredinu .

    Ovo je isti pristup kojim je Tesla prišao prilikom prodaje svojih automobila. Vi ne kupujete Tesline proizvode isključivo zato što brinete o okolišu. Ova kompanija pravi odlične futurističke automobile koji se brzo prodaju. Kupujete Teslin auto jer Tesla proizvodi odlična vozila!

    Imposibl fuds želi isto to, ali samo za hamburgere. Vi nećete isključivo kupiti njihov haburger jer ste vegeterijanac ili vegan, nego zato što je ukusan.

    Ova Braunova izjava zaista pruža bolji uvid u viziju Imposibl fudsa i način na koji kompanije poput Tesle pokušavaju da ostave veliki uticaj na velike globalne probleme, bez agresivnosti i revnosnosti:

    „Ako vam je cilj da rešavate velika globalna pitanja – što pretpostavljam da je i Tesli cilj-  to ne radite tako što proizvodite nešto namenjeno uskom krugu ljudi. Vi to radite tako što proizvodite nešto što će mejnstrim potrošač želeti da kupi zbog svih razloga koji ga navode da napravi određen izbor, a to znači da morate biti kvalitetniji, jeftiniji itd. Mislim da je ovo bila Teslina ideja vodilja, a naša je sigurno.“

     

    Izvor: Bizlife, Tech Insider

    Foto: Facebook

    Piše: A. M.

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE