Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Pomama ljudi za polovnim stvarima pretvara Berlin u GRAD BEZ OTPADA

    Karštat, poznati berlinski tržni centar površine 775.000 kvadratnih metara bio je najveći i najmoderniji na svetu kada je otvoren davne 1929. godine. U septembru je Karštat još jednom pomerio granice, postavši prva robna kuća u Nemačkoj koja je veliki deo svog prostora posvetila isključivo polovnoj robi.

    U nemačkoj prestonici je ovakav potez tržnog centra zapravo u skladu sa većim ciljem. Naime, Berlin teži tome da postane grad bez otpada.

    Gradski koncept upravljanja otpadom 2020-2030 je desetogodišnji plan koji problem otpada rešava iz tri ugla. Prvo, grad ima za cilj da podstakne ponovnu upotrebu ili kontinuiranu upotrebu predmeta. Drugo, želi da poboljša reciklažu otpada koji se ne može ponovo koristiti. I treće, ima za cilj da prenameni energiju koja se koristi za sagorevanje ostatka.

    Plan se nadovezuje na inicijativu „Re-Use Berlin“, koju je vlada pokrenula 2018. godine kako bi podstakla stanovnike da „ponovo koriste umesto da bacaju“.

    B-Wa(h)renhaus, odeljenje polovne robe u robnoj kući Karštat, izdanak je ovog cilja.

    „Sa 10.000 posetilaca možemo reći da je koncept odlično prihvaćen“, kaže Tomas Šviling, zaposleni u gradskoj agenciji za zaštitu životne sredine, transporta i klime, koja je pomogla pokretanje B-Wa(h)renhausa.

    „Kupovina i spasavanje sveta“, natpis je koji će vas dočekati na ulazu u ovaj deo tržnog centra, a na raspolaganju vam je prodajni prostor od 7.000 kvadratnih metara u kojem su izložene sve vrste reciklirane robe – pivske čaše, CD-ovi, ploče i knjige, usisivači, stolovi i kreveti od odbačene drvne građe sa berlinskih gradilišta, dečije igračke, redovi i redovi tekstila.

    „Korišćenim stvarima želimo da damo drugi život“

    To nije nova ideja u Berlinu. Spasavanje i prenamena robe postala je popularna u glavnom gradu Nemačke. Ulice Nojkeln i Krojzberg prepune su prodavnica sa polovnom robom, a brojni startapi se okušavaju u recikliranju, poput berlinskog supermarketa koji prodaje hranu kojoj je istekao rok trajanja.

    Istraživanja pokazuju da bi usmeravanje ka ponovnoj upotrebi robe moglo da ima veliki uticaj. Čitav kamion starog tekstila baca se ili spaljuje širom sveta svake sekunde. I to je samo jedan mali deo otpada koji nam je često ispred nosa. „U svakom berlinskom domaćinstvu ima oko 220 netaknutih, ali neiskorišćenih predmeta“, kaže Šviling.

    Da postoji sistem za preprodaju tih predmeta potrošačima koji bi inače kupili nove, koristi za životnu sredinu bile bi gotovo nesagledive.

    Svojom strategijom nultog otpada gradska vlada želi da iskoristi ovaj potencijal.

    Otpad je najbolji kad ga uopšte nema“, kaže Šviling. Zbog toga B-Wa(h)renhaus ne samo da prodaje robu. Na primer, deo za popravke u robnoj kući trebalo je da se otvori u oktobru, ali je odloženo zbog drugog talasa koronavirusa.

    Cilj je naučiti kupce da poprave polomljene predmete, a ne da ih bacaju. Radionice i predavanja o održivosti i zaštiti životne sredine biće održane i na krovu zgrade Karštata.

    B-Wa(h)renhaus je u svojoj pilot fazi i trebalo bi da radi šest meseci. Nakon faze evaluacije, u planu je otvaranje na još četiri lokacije širom grada.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Pexels

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE