Poslodavci RAD OD KUĆE tretirali kao odmor, sada su se uverili u suprotno

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Poslodavci RAD OD KUĆE tretirali kao odmor, sada su se uverili u suprotno

    Promenom načina rada na koji smo bili primorani uvideli smo koliko je bitno investirati u obuku zaposlenih kako bi bili nezavisni i osposobljeni za nepredviđene situacije. Da rad od kuće može biti efikasan uverilo se mnogo poslodavaca koji počinju da razmišljaju o ovoj opciji i nakon vanrednog stanja. Takva promena može imati direktan uticaj na otvaranje novih radnih mesta u budućnosti. Poslodavci bi mogli da uštede na ulaganju u proširenje prostora za rad i da, umesto toga, ulože u otvaranje novih radnih mesta, za BIZLife kaže Dragana Atanasov Poparić, direktorka poslovanja u Hive Ventures Services.

    Vanredna situacija uticala je na to da menadžment pribegne određenim promenama u vođenju tima. Možete li nam navesti ključne?

    Vanredna situacija se odigrala veoma brzo što je dovelo do toga da su mnoge kompanije bile primorane da osavremene način poslovanja. Ključna promena se odnosila na osposobljavanje infrastrukture i zaposlenih za rad od kuće. Organizovati poslovanje i održavati motivisanost zaposlenih predstavljalo je najveći izazov. Veoma je bitno imati poverenje u zaposlene, međutim većina lidera se oseća sigurnije ako je u mogućnosti da redovno nadgleda svoj tim. S obzirom da je vanredna situacija to onemogućila, smatram da je veliki broj kompanija opstao zahvaljujući poverenju koje imaju u svoje zaposlene. Bilo kakav vid nepotrebnog mikromenadžmenta mogao je da ima kontra efekat na motivaciju i rad zaposlenih.

    Šta mislite da li će sve ove promene, npr. rad od kuće, na koje smo bili primorani, sada postati možda deo fleksibilnosti koji poslodavci nude zaposlenima?

    Trenutna situacija je definitvno doprinela promenama u savremenom poslovanju. Mnoge kompanije su se vodile politikom da je rad od kuće nešto slično godišnjem odmoru. Smatrale su da zaposleni ne mogu da budu efikasni ili da neće raditi puno radno vreme, međutim uverili smo se u suprotno. Naše poslovanje je opstalo isključivo zahvaljujući zaposlenima koji su u teškim uslovima dali sve od sebe da obavljaju posao najbolje moguće. Ovo je bila mogućnost poslodavcima da uvide da rad od kuće može biti veoma efikasan i pružati mogućnost zaposlenima za bolju organizaciju privatnog života, a da to nema negativan uticaj na posao.

    Očekuju se i ekonomske posledice. Da li će to uticati i na proces zapošljavanja, dinamiku?

    Dinamika zapošljavanja će u svakoj industriji biti drugačija. Neke industrije su nažalost pretrpele veću štetu od drugih i trebaće im više vremena da se oporave. Međutim ono što se očekuje jeste da će kompanije masovno krenuti u zapošljavanje u istom vremenskom periodu. To će stvoriti veoma povoljnu priliku na tržištu za kandidate, ali nepovoljnu za poslodavce koji će se suočiti sa neplaniranom konkurencijom prilikom zapošljavanja, te će morati da nude veoma atraktivne ponude kako bi privukli talente.

    Smatram da su poslodavci koji su uspeli da sačuvaju zaposlene tokom ove nepogode u mnogo povoljnijoj poziciji na tržištu. Oni koji su pribegli otpuštanju ljudi mogu se suočiti kasnije sa većim problemom od vanredne situacije.

    Da li imate možda neki savet za poslodavce?

    Nezahvalno je davati savete, jer je svaka kompanija i industrija prošla kroz određene nepogode. Verovatno smo proveli previše vremena razmišljajući o posledicama dok smo planiranje poslovanja nakon vanrednog stanja ostavili po strani, a to uključuje i proces zapošljavanja. Moj savet za poslodavce je da počnu da zapošljavaju na vreme kako bi obezbedili kvalitetan kadar.

    Koje su glavne posledice koje će kriza imati u budućnosti?

    Hive Ventrures Services je deo The Hive grupe koja posluje na glavnim svetskim finansijskim tržištima. Sarađujemo sa klijentima iz različitih industrija, te stoga imamo uvid u razlčite modele poslovanja. Svet je počeo da se suočava sa globalnom recesijom, ali su digitalizacija i modernizacija poslovanje omogućile  opstanak velikom broju kompaija na tržištu. Nažalost, postoje sektori kojima priroda posla ne omogućava digitalni način rada te su primorani da se izbore sa krizom samo uz pomoć poslovne likvidnosti.

    Šta smo mogli da naučimo iz krize?

    Pre svega smo naučili da je mikromenadžment nepotreban u poslovanju. Promenom načina rada na koji smo bili primorani uvideli smo koliko je bitno investirati u obuku zaposlenih kako bi bili nezavisni i osposobljeni za nepredviđene situacije. Da rad od kuće može biti efikasan uverilo se mnogo poslodavca koji počinju da razmišljaju o ovoj opciji i nakon vanrednog stanja. Takva promena može imati direktan uticaj na otvaranje novih radnih mesta u budućnosti. Poslodavci bi mogli da uštede na ulaganju u proširenje prostora za rad i da, umesto toga, ulože u otvaranje novih radnih mesta.

    Izvor: BIZLife

    Foto: BIZLife/Sanda Mokanić

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | powered by Premium Hosting
    Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE