Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    POTRES NA AUTO-TRŽIŠTU: Nemačka „presudila“ dizelašima

    Sud u Lajpcigu presudio da gradovi sa prevelikim nivoima zagađenja mogu da uvedu zabranu vožnje za automobile na dizel pogon.

    Na Frankfurtskoj berzi je pala vrednost akcija Dajmlera za 0,7 odsto na 69,77 evra, a za isti procenat je oslabio i BMV, na 87,14 evra. Folksvagen je takođe „potonuo“, i to za 1,8 odsto na 162,54 evra, prenosi AP.

    Akcije proizvođača automobila, kako napominje AP, ipak beleže manje gubitke usred opšteg sunovrata akcija. Na ranom popodnevnom trgovanju u Evropi, nemačka berza je registrovala pad od 0,54 odsto.

    Savezni upravni sud u Lajpigu je načelno dozvolio uvođenje zabrane saobraćaja vozilima s dizel motorima u svrhu smanjenja štetnih gasova u nemačkim gradovima.

    Sudije su zaključile da nema pravnih prepreka, ali da gradovi istovremeno moraju da odluku o uvođenju zabrana saobraćaja za vozila s dizel motorima uvedu postepeno, a moraju da se uvedu i izuzeci npr. za male preduzetnike.

    „Zabrana ostaje poslednje sredstvo u ostvarivanju cilja postizanja dozvoljenih vrednosti gasova“, stoji u obrazloženju presude.

    Odluka suda u Lajpcigu se odnosi konkretno na Štutgart i Dizeldorf, ali i na ostalih 70 gradova u Nemačkoj gde vrednosti štetnih čestica i gasova višestruko premašuju dozvoljene granice.

    Upravo zbog visine tih vrednosti, koje već godinama prelaze dozvoljene granice, udruženje Nemačka pomoć okolini (DUH) je pokrenula tužbe u Štutgartu i Dizeldorfu, gde su sudovi odlučili da je, u svrhu njihovog dovođenja u propisane okvire, moguće uvesti i zabrane.

    Eto nama jeftin(ij)ih dizelaša

    U slučaju uvođenja zabrane, ta odluka bi obuhvatila čak 15 miliona automobila u nemačkim gradovima, kako su pisali inostrani mediji.

    To bi značilo veliku „migraciju“ dizelaša, a kao jedna od njihovih krajnjih destinacija pominje se upravo naš region, koji bi bio pogodno tle za otpisane zagađivače i to po znatno povoljnijim cenama od sadašnjih….

    Primera radi, pojedini hrvatski mediji su se već osvrnuli na ovu vest, a tamošnji poznavaoci tržišta potrđuju da će zabrana dizelaša u Nemačkoj definitivno imati uticaja na vozni park u susednoj državi. Ukratko, vlada mišljenje da će se cene dizelaša smanjiti, a njihov broj u Hrvatskoj će se povećati.

    Izvor: B92, Tanjug, Agencije, Index

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE