Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Preduzetnici iz Srbije mogu biti konkurentni i u svetu

    Popularno okupljanje malih i srednjih preduzetnika Business Cafe održano je deseti put u Beogradu u Mikser Housu pred više od dvesta zainteresovanih gostiju, ljudi koji vode sopstveni biznis ili nameravaju da ga pokrenu. Tema ovog susreta je bila „Vrhunski srpski proizvod“ a o tome da srpski proizvodi mogu biti konkurentni na globalnom tržištu govorilo je četvoro preduzetnika iz Srbije, koji su to svojim poslom i dokazali.

    O svojim iskustvima u razvoju sopstvenog biznisa i plasiranju domaćeg proizvoda na globalno tržište govorili su preduzetnici koji svoje proizvod izvoze u svet: Branko Nešić, vlasnik „Rakiabara“, čija franšiza danas postoji i u Šangaju i Torontu, Filip Radojičić, dvadesetčetvorogodišnji vlasnik firme „Sanfrut“ koji otkupljuje i izvozi suve šljive u Rusiju, a sada razvija i proizvodnju džemova i ceđenih sokova i Ivan Bjelajac, iz IT kompanije „Devana Technologies“, koja je autor softvera Manage WP, proizvoda koji milionima korisnika u svetu omogućava da jednostavnije upravljaju većim brojem instalacija Word Pressa.

    „Sreo sam mnogo mladih ljudi koji su odustali od svoje preduzetničke ideje jer su im je okolina govorila da neće uspeti u Srbiji. Zbog toga često kažem da je dobro slušati sve savete ali ih ne prihvatiti sve“, rekao je Filip pričajući o svom iskustvu u preduzetništvu.

    Filip je dodao da je neophodno da se poljoprivrednici međusobno udruže. „Šansa u Srbiji je u poljoprivredi i preradi, ali dokle god se voćari ne udruže i ne prionu na savremenu proizvodnju oni će štrajkovati i bacati voće po putu“, zaključio je mladi preduzetnik.

    „Vrlo mali broj ljudi zna da je naš proizvod iz Srbije, što ima svojih prednosti i mana. Ipak mislim da je Srbija jedna od najbolje pozicioniranih i dosta popularnih „outsourcing“ destinacija. U našoj industriji ima ljudi koji kvalitetno rade i to je u svetu i prepoznato, zato smo često angažovani“, rekao je Ivan Bjelajac.

    B-Cafe-1O tome kako je razvijao svoj biznis sa preduzetnicima je razgovarao i Branko Nešić, vlasnik popularnog „Rakiabara“ koji danas postoji i u Torontu i u Šangaju. „Svako ima razlog zbog čega je ušao u preduzetništvo – neko da bude slobodan, neko da zaradi novac. Mislim da preduzetništvo treba razumeti kao igru jer je tada mnogo lakše i jednostavnije, bez obzira na to da li u tom trenutku pobeđujete ili gubite“.

    Business Cafe, druženja malih i srednjih preduzetnika razvijeno je prvo u Hrvatskoj, a onda po ostalim zemljama u regionu, a idejni tvorac „umrežavanja preduzetnika uz kafu“ osmislila je Kristina Ercegović, zagrebačka preduzetnica i autorka knjige „Sam svoj gazda“.

    „Glavne poruke Business cafea su: „Niste sami  – kad pokrećete i vodite vlastiti biznis – svi prolaze isto. Može se uspeti i ovde i sada u našem regionu usprkos svemu“, rekla je Kristina Ercegović otvarajući martovsko okupljanje preduzetnika.

    Do sada je održano više od 90 evenata u osam gradova, predstavljeno više od 250 preduzetničkih priča, a više od 10.000 posetilaca sklopili su više od deset miliona evra poslova međusobno. Ideja je da se, kroz druženja i razgovor, preduzetnici povezuju, pomažu jedni drugima, savetuju, sklapaju poslove ili pokreću nove projekte.

    Sponzori Business Cafe okupljanja u Beogradu su Wiener Stadtische Srbija i Grand Kafa.

    Izvor: BIZLife

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE