Efektiva: Putnici čiji su aranžmani otkazani imaju PRAVO na POVRAĆAJ NOVCA

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

Povodom ponovnog zatvaranja grčke granice za putnike iz Srbije Udruženje potrošača „Efektiva“ saopštilo je da putnici koji su uplatili aranžmane nakon 15. marta, prema Uredbi o zamenskim putovanjima, imaju pravo na povraćaj novca, te da ne moraju da prihvate zamenska putovanja.

U saopštenju se navodi da se Uredba o zamenskim putovanjima, koja je doneta krajem aprila, odnosi na otkazana turistička putovanja koja su plaćena delimično ili u celosti do dana 15.3.2020 i agencije nemaju pravo da se pozivaju na Uredbu, već su dužne da putnicima, na njihov zahtev, u celosti vrate uplaćena sredstva.

Takva obaveza agencija je predviđena članom 106. Zakona o zaštiti potrošača, koji je krovni u ovoj oblasti i čije odredbe se ne mogu umanjiti niti jednim drugim pravnim aktom, poručuju iz Efektive.

Putnici koji su aranžmane platili posle 15. marta 2020. godine, imaju pravo na povraćaj novca u roku od 15 dana i na osnovu  Zakona o turizmu.

“Efektiva” kaže da, ukoliko agencija odbije da vrati uplaćeni iznos, putnik može žalbom da se obrati turističkoj inspekciji i da preko udruženja potrošača pokrene potrošački spor u kojem nema trošak plaćanja sudske takse.

Izvor: BIZLife

Foto: Pixabay

Komentari 1