Raste „snaga“ kineskih brendova
„Snaga brenda“ vodećih kineskih kompanija je u porastu za 15 odsto u odnosu na isti period prošle godine, kada je rast bio pet odsto, otkrila je brend studija BrandZ koju su sproveli WPP i Kantar.
U izveštaju te studije o 50 najvećih globalnih kineskih brendova za 2019. godinu takođe se navodi zaključak da je „snaga brenda“ u najvećem porastu u Japanu, Francuskoj i Španiji, zemljama koje predstavljaju novonastala čvorišta rasta.
Svest o kineskim brendovima na međunarodnim tržištima opala je u protekle tri godine. Ipak, brendovi koji uspeju da se istaknu u odnosu na konkurenciju snažniji su i ostaju u centru pažnje potrošača.
Dejvid Rot u ime WPP-a, globalne istraživačke kompanije koja realizuje brend studiju BrandZ, navodi da kineski brendovi moraju da se okrenu holističkom pristupu izgradnje jednog brenda.
„Stvaranje emocionalnog i jedinstvenog shvatanja njihovih brendova predstavljaće pravu odrednicu dugoročnog uspeha van Kine“, rekao je Rot.
Studija iz 2019. godine obuhvata 12 kategorija. Elektronika široke potrošnje i igrice na mobilnim uređajima čine gotovo polovinu brendova koji se nalaze na listi najvećih 50, uz kućne uređaje i e-trgovinu sa sledećim najvećim udelom.
Zanimljivo je da je među vodećim kineskim proizvođačima kućnih aparata najbolje rangirana kompanija „Hajsens“ koja je krajem prošle godine postala većinski vlasnik „Gorenje grupe“, a koja se našla na šestom mestu ove liste.
Kupovina odeće na internetu zabeležila je najveći rast prema snazi brenda, uz Sheln i Zaful kao pokretače tog rasta od 57 odsto. Rast snage brenda zabeležen je u još nekoliko kategorija.
Kućni uređaji zabeležili su rast od 39 odsto, e-trgovina 30 odsto, pametni uređaji 20 odsto, banke/mreže za platne usluge i elektronika široke potrošnje obe po 17 odsto, a igrice na mobilnim uređajima 11 odsto.
Automobilska industrija zabeležila je pad od pet odsto.
Izvor: BIZLife/RTS
Foto: Pixabay