Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    „Reč zadovoljnog zaposlenog je marketing koji nema cenu“

    U današnje vreme važnije je nego ikada naći kvalitetne ljude koji će unaprediti vaše poslovanje i koji neće prihvatiti prvu bolju ponudu sa kojom se susretnu. Važne su vrednosti koje nosi vaš biznis, za šta se zalaže, a protiv čega se bori, kako se odnosi prema svojim bivšim, trenutnim i budućim zaposlenima, priča za BIZLife Magazin Natalija Janković, specijalista za employer branding i employee experience, Sektor regrutacije i selekcije, područje ljudskih resursa, Mercator-S.

    • Šta je, po vašem mišljenju, uspešan employer branding ekosistem? Kako izgleda Mercatorova strategija?

    Uspešan employer branding ekosistem je onaj koji kao sastavni deo biznisa u sebi sadrži celine – zapošljavanje, razvoj talenata, marketing, tehnologiju, održivost i strategije. Employer branding je koncept koji podrazumeva promovisanje kompanije kao poželjnog poslodavca za željenu ciljnu grupu. U današnje vreme važnije je nego ikada naći kvalitetne ljude koji će unaprediti vaše poslovanje i koji neće prihvatiti prvu bolju ponudu sa kojom se susretnu. Potrebno je da im ponudite nešto više od kancelarije i plate, odnos između poslodavca i zaposlenog mora da se podigne na viši nivo. Važne su vrednosti koje nosi vaš biznis, za šta se zalaže, a protiv čega se bori, kako se odnosi prema svojim bivšim, trenutnim i budućim zaposlenima. Krajnji rezultat employer brandinga je da ljudi žele da rade kod vas i da su tu zadovoljni. Mercatorova employer branding strategija zasnovana je na transparentnosti, međusobnom poverenju, otpornosti i mogućnostima da ostavite svoj pečat.

    • „Word of mouth“ ili usmena preporuka možda je i dalje najefikasnija, ali preporuke na društvenim mrežama su te koje stižu do najvećeg broja ljudi. Da li društvene mreže imaju posebno mesto u vašoj employer branding strategiji?

    Da, društvene mreže imaju posebno mesto u našoj employer branding strategiji i dale su nam mogućnost da naš korisnik bude na samo jedan klik udaljen od nas. To nam omogućava da oslušnemo publiku i menjamo komunikaciju u skladu sa potrebama naših pratilaca. Emocija je ono čemu težimo, dajemo priliku sadržaju da bude primećen, da se o njemu komunicira i sa njim stvori neka veza i, na kraju, da bude zapamćen. Nekada smo govorili da je brend svest o nekom proizvodu, danas znamo da bez snažne emocije nema ni brenda. Na nama je da iskoristimo društvene mreže da bolje upoznamo potencijalne kandidate, saznamo čemu teže i šta žele i da im pomognemo da te težnje i želje ostvare.

    • Istraživanja pokazuju da pripadnici generacije Z biraju kom brendu će pokloniti poverenje upravo na osnovu vrednosti koje taj brend propagira. Da li se time rukovode i prilikom odabira budućeg poslodavca?

    Kada govorimo o zajednici, prednost za kompaniju u očima svakog kandidata svakako je i činjenica da kompanija pridaje veliki značaj društveno angažovanim idejama, inkluzivnosti i negovanju različitosti.

    Društvena odgovornost kompanije pozitivno utiče na njen brend na tržištu rada i dugoročno podiže nivo lojalnosti zaposlenih. Jedna od kampanja koje Mercator-S podržava, kao društveno odgovorna kompanija, jeste IDEA karavan, koji se dešava već šest godina zaredom, u kome učestvuje preko 2000 zaposlenih, koji obiđe 23 grada širom Srbije, poseti više od 50 dečjih bolnica, domova za nezbrinutu decu i drugih dečjih institucija i tom prilikom podeli više od 5000 novogodišnjih paketića.

    Pripadnici generacije Z žele više mogućnosti za napredovanje i na ličnom i na poslovnom planu, konstantnu povratnu reakciju, neformalne međuljudske odnose i uključenost u donošenje odluka, ali i kompaniju koja važi za društveno odgovornu. Dakle, odgovor na pitanje da li se pripadnici generacije Z rukovode vrednostima koje brend poslodavca propagira prilikom odabira kod koga će raditi bio bi – DA.

    • Slažete li se sa savetom da kompanija koja želi ozbiljno da radi na svojoj employer branding strategiji treba više pažnje da posveti zaposlenima, a ne kandidatima?

    Kompanije su počele da pridaju veliku važnost balansu koji zaposleni imaju između poslovnog i privatnog života. Ovaj koncept je vremenom postao sve važniji, pa tako danas Mercator brine o svojim zaposlenima i prva je trgovinska kompanija koja ima sertifikat Family Friendly. Nudimo prednosti kao što su edukacije, stipendije, slobodni dani za tate, kao podrška u brizi o detetu, slobodan dan za roditelje kojima deca kreću u vrtić ili prvi razred osnovne škole, novogodišnji paketići za decu, pokloni za rođenje deteta, sistematski pregled svih zaposlenih, kompanijska biblioteka, fleksibilno radno vreme i mesto rada, u čiji su odabir bili uključeni upravo sami zaposleni. Takođe, Mercator na godišnjem nivou prati zadovoljstvo zaposlenih kroz anketu njihovog zadovoljstva, na osnovu koje je napravljen dvogodišnji akcioni plan sa merama koje treba preduzeti kako bi naši zaposleni bili još zadovoljniji.

    Uloga HR-a u ovom segmentu je od izuzetnog značaja, a reč zadovoljnog zaposlenog je marketing koji nema cenu, a sve to zajedno utiče na percepciju kompanije u očima zaposlenog i, što je jednako važno, na pozitivan „word of mouth”, koji spada u najznačajnije kanale putem kojih kompanija dolazi do talenata.

    • Na šta je Mercator posebno stavio fokus govoreći o onome šta zaposleni dobijaju za svoj rad (pored zarade i pogodnosti)?

    Paket vrednosti za zaposlene je sve ono što poslodavac pruža zaposlenom – finansijski i nefinansijski – u zamenu za njegov rad, kao što su plata, uslovi rada, različite pogodnosti, mogućnost napredovanja, razvojne mogućnosti, kvalitet kolega i menadžmenta, organizaciona kultura, lokacija i ostalo.

    Visina zarade i paket pogodnosti više nisu dovoljni kada je reč o privlačenju, motivisanju i zadržavanju zaposlenih.

    Ponuda Mercatora predstavlja jedan celovit paket vrednosti za ciljnu grupu kandidata i odgovara njihovim potrebama i željama, pa su tako organizaciona kultura, kvalitet ljudi koji rade u Mercatoru, kvalitet menadžmenta, razvojne mogućnosti i mogućnosti za dalji razvoj karijere presudni kada je reč o ukupnom doživljaju koji zaposleni imaju radeći za Mercator – što, na kraju, i čini Mercator drugačijim i posebnim.


    Pored marketinškog i HR sektora i komunikacija, koliko je važna uloga menadžmenta u employer brandingu?

    Podrška menadžmenta je od presudne važnosti. To je tim koji definiše vrednosti, gradi kompaniju iznutra i daje pravac u kome treba da se ide. Da bi se lakše razumelo, mogu da navedem konkretan primer. Jedna od vrednosti naše kompanije jeste znanje i naš zadatak je da ideju stalnog učenja i usavršavanja promovišemo i interno i eksterno. Zato danas sarađujemo sa 34 srednje stručne škole, 250 učenika pohađa praksu kod nas u objektima širom Srbije, stipendiramo 111 naših zaposlenih koji se usavršavaju na najboljim fakultetima u Srbiji, kao i slovenačkoj Bled School of Management, učestvujemo na karijernim događajima mladih, održano je preko 450 edukacija za naše zaposlene od početka godine, a sve to zahvaljujući menadžmentu, od kog imamo potpunu podršku.


     

    Izvor: BIZLife Magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE