Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Ričard Baret za BIZLife o svesnom poslovanju: Ne transformišu se organizacije nego ljudi

    “Ono što je važno za kompaniju jeste da ima višu svrhu koja je veća od prostog stvaranja profita – svrhu koju zaposleni prihvataju i koja ih inspiriše da svakog dana dolaze na posao”.

    Ovim rečima razgovor za BIZLife portal počinje Ričard Baret (Richard Barrett), čovek koji nastoji da u biznis i poslovanje unese poštovanje vrednosti ljudskog kapitala. Kao konsultant i autor, a posebno kao tvorac i prvi čovek akademije za razvoj i unapređenje ljudskih vrednosti u biznisu, planetarno je prepoznat kao neko ko promoviše koncept svesnog poslovanja i evoluciju ljudskih vrednosti u biznisu i društvu uopšte.

    • Nedavno je na novoj, globalnoj platformi Conscious R:evolution u organizaciji EXIT-a i VISA održan panel na temu svesnog poslovanja, termin sa kojim ovdašnja javnost nije mnogo upoznata. Šta tačno podrazumeva ovaj model poslovanja?

    Lideri svesnog poslovanja su svesni dve stvari. Jedno je svakako uticaj delovanja i ponašanja njihove organizacije na društvo i na planetu. A drugo je uticaj kulture njihove organizacije na učinak njihovih zaposlenih i na zadovoljstvo njihovih kupaca.

    A, što je najvažnije, moraju da vode računa o uticaju koji delovanja i kultura organizacije imaju na društvo i zaposlene.

    • Koliko je ovaj koncept značajan u daljem razvoju društva, kao i u unapređenju poslovnih procesa?

    Za budućnost čovečanstva je od fundamentalnog značaja da firme preuzmu vodeću ulogu u kreiranju održive budućnosti za društvo i za planetu. Ne možemo to prepustiti našim političarima: ulog je prevelik. Većina političara je usredsređena na zadovoljavanje potreba sopstvenog ega a ne potreba društva. 

    • Akademija čiji ste predsednik bavi se unapređenjem ljudskih vrednosti. Iz vašeg iskustva, jesmo li kao društvo spremni da se prilagodimo promenama koje se dešavaju u biznisu? Pogotovo sada u okolnostima pandemije?

    Mislim da ljudi, u suštini, dobro prihvataju promene koje se dešavaju u poslovanju. Žele da rade za organizacije koje vode više računa – organizacije koje brinu o ličnom rastu i razvoju, uslovima života njihovih porodica i budućnosti njihove dece.

    • Osnivač ste i Baret Centra Vrednosti. Koje kompanijske vrednosti generalno dominiraju?

    Najvažnije vrednosti koje su potrebne da bi se organizacija uspešno vodila su poverenje, otvorenost i transparentnost.

    Ono što je važno za kompaniju jeste da ima višu svrhu koja je veća od prostog stvaranja profita – svrhu koju zaposleni prihvataju i koja ih inspiriše da svakog dana dolaze na posao. Vođama timova se mora dozvoliti da postavljaju sopstvene ciljeve. Oni se moraju baviti izgradnjom kulture koju pokreću vrednosti.

    Kulturni kapital je nova granica konkurentne prednosti. Kultura organizacije je odraz svesti o liderstvu. Ne transformišu se organizacije nego ljudi. Ako želite da promenite kulturu, onda se vaši lideri moraju promeniti ili vi morate promeniti svoje lidere.

    • Svoje znanje prenećete na besplatnim radionicama koje će se održati u oktobru i novembru, a u cilju pružanja podrške malim i srednjim preduzećima. Šta će sve učesnici imati priliku da saznaju?

    Radionica “Sedam nivoa organizacijskog i liderskog razvoja” osmišljena je da pomogne liderima, preduzetnicima, stručnjacima koji se bave ljudskim resursima, konsultantima i studentima poslovnih studija da razumeju razvojni okvir koji je potreban za stvaranje uspešne organizacije.

    Druga radionica “Izgradnja organizacije koju pokreću vrednosti” posvećena je osnovama izgradnje organizacije koju pokreću vrednosti i kako sprovesti program kulturne transformacije, dok je poslednja edukacija “ Evolucioni trening za lidere” koji otkriva pristup koji lideri moraju da imaju da bi motivisali svoje ključne zaposlene.

    Svi zainteresovani za radionicu mogu da se prijave na sajtu www.consciousrevolution.life.

    • Koji savet biste dali mladim preduzetnicima koji se spremaju da zakorače u svet biznisa?

    Najvažniji savet koji mogu da dam mladim preduzetnicima je da izgrade snažan tim rukovodilaca – tim kojem možete da verujete, i tim koji vama veruje. Svoj tim morate da postavite oko glavne svrhe – svrhe koja služi potrebama organizacije i potrebama društva. Morate odabrati samo-aktuelizovane ljude. Morate imati zajedničke vrednosti i zajedničku viziju za organizaciju.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Privatna arhiva

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE