Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    „Sa velikom ambicijom i punim srcem – idemo u novih 100 „

    Nataša Šarčević, direktor marketinga i inovacija, Atlantic Štark

    • Naredne godine navršava se jedan vek otkako je francuski oficir Danijel S. Pesmažu u Zemunu počeo da se bavi uvozom, a ubrzo i proizvodnjom preteča današnje čokolade „Najlepše želje”. Koliki je izazov balansirati između praćenja trendova u konditorskoj industriji, s jedne strane, budući da se navike i želje potrošača menjaju, a s druge strane, očuvati tradiciju, u skladu s izrekom „Ne popravljaj ukoliko nije pokvareno”?

    Da, sledeće godine slavimo važne jubileje – 100 godina stvaranja čokolade, a i naš večiti dečak „Smoki” puni čak 50 godina.

    Nasledili smo višedecenijsko blago, koje su stvarale generacije iza nas, a pored „Smokija” i „Najlepših želja”, čine ga i drugi sjajni brendovi, kao što su „Bananica”, „Prima”, „Menaž”… sâm Štark. Sve su to brendovi za koje nas vežu mnoge lepe uspomene iz detinjstva i koji nama u Štarku daju veliku strast za posao kojim se bavimo, ali i veliku odgovornost, jer je naš zadatak da tako omiljeni brendovi zasijaju novim sjajem i osvoje srca budućih generacija.

    Današnji potrošač je izrazito zahtevan, svakodnevno je onlajn i izložen velikom broju atraktivnih ponuda, zbog čega su kriterijumi visoki i promenljivi. Ono što im je juče bilo zanimljivo i privlačno danas već može biti prevaziđeno, usled velike brzine kojom se interesovanja i potrebe menjaju. Megabrendovi, kao što su „Smoki”, „Bananica” i „Najlepše želje”, imaju najveću odgovornost, a to je da iniciraju promene i kreiraju proizvode koji će zadovoljiti potpuno nove potrebe potrošača. Ključ je u stalnom balansiranju između pažljivog održavanja našeg tradicionalnog blaga i svega onoga što generacijama predstavljaju naši brendovi i pomeranja granica kroz inovacije.

    • Evidentno je da za Atlantic Štark inovacija portfolija nije bauk: ovog leta su pravi hit bili sladoledi sa ukusom „Bananice” i „Smokija”, čini se da svaki put kada uđete u prodavnicu nađete neki novi ukus čokolade „Najlepše želje”, a i čuvena „Bananica” je dobila svoje varijacije. Kakve su reakcije potrošača? Koliko su oni otvoreni za nova slatka iskustva?

    Kao što sam već istakla, pomeranje granica i uvođenje inovacija od ključnog su značaja i predstavljaju jedno od strateških opredeljenja Atlantic Štarka. Važna specifičnost Štarka je to što inovacijama pristupamo timski – za njihovo iniciranje su zaduženi brend menadžeri i razvojni tehnolozi. Oni rade u istom timu i nije im lako sa mojom nepresušnom energijom, jer smo pod konstantnim izazovima pomeranja granica, gde uvek smatram da možemo i više i bolje. Tako su nastali i naši sladoledi. Za brendove poput „Najlepših želja” to je vrlo logičan pravac razvoja, ali za naš „Smoki” vrlo neuobičajen iskorak. Splet okolnosti, dobre energije i brzih reakcija doveo je do saradnje sa Moritz Eisom. Razvili smo nestandardno bogate sladolede, vrhunskog kvaliteta, sa originalnim sirovinama i prepoznatljivim ukusima „Bananice”, „Najlepših želja”, „Menaža” i „Smokija” i dogovorili se da odmah, ovog leta, idemo na tržišni test kroz maloprodaje „Ja volim Štark” i lokale Moritz Eisa. Masovnost pozitivnih reakcija i intenzitet emocija koje smo očitali kroz reakcije potrošača premašili su sva očekivanja i iznenadili sve nas. Zato idemo dalje – u sledećoj godini stižu nova iznenađenja.

    Pored sladoleda, pomenula bih inovaciju koja je napravila najveći tržišni rezultat, a to je naša „Ledena Bananica”. Lansirana je sa skromnom ali vrlo legitimnom idejom da tokom letnjeg perioda rashladi potrošače barova i održi volumene „Bananice”.

    Reakcija na nju je bila takva da je samo u prva dva meseca rasprodata količina koju smo projektovali za celu sezonu, da smo tokom celog leta imali nestašicu, jer nismo mogli toliko brzo da reagujemo na visoku tražnju, a najznačajniji njen rezultat je to što je pozitivno uticala na našu jedinu pravu, crvenu „Bananicu”, koja je učvrstila poziciju lidera u kategoriji barova.

    • Nedavno ste promovisali i novu, „poboljšanu” verziju čokolade „Najlepše želje”. Ona sad ima finiju teksturu, ali i novo pakovanje?

    Vreme u kome živimo zahteva rad na svim poljima i svakodnevna unapređenja, pa tako i naše čokolade „Najlepše želje”. Pripremajući ih za jubilej, tokom 2021. pokrenuli smo najsavremeniju liniju za livenje čokolada, što nam je omogućilo do unapredimo naše čokolade i ponudimo inovacije po ukusu najizbirljivijih sladokusaca.

    Sada „Najlepše želje” donose savršen spoj dobro poznate tradicionalne recepture i sastojaka vrhunskog kvaliteta, a zahvaljujući novoj tehnologiji – koja se odnosi, pre svega, na finije mlevenu kakao masu, sa boljom granulacijom samog kakaoa – imaju topiviju teksturu, koja se posebno sviđa mladim potrošačima.

    Kada je reč o pakovanju, „Najlepše želje” su zadržale sve ono po čemu su prepoznatljive – žutu boju, karticu i ružu, ali u pročišćenoj formi koja prati aktuelne trendove dizajna ambalaže. Pored toga, uveli smo simbol srca na pakovanje, kao i na sâm proizvod, jer smo želeli da pokažemo ljubav koju svi naši zaposleni svakodnevno ulažu u razvoj „Najlepših želja” i pretaču u svaku kockicu naše čokolade. Te emocije prenosimo i kroz aktuelnu kampanju, koja poručuje: „Sve što radiš – radi punim srcem.”

    • Atlantic Štark nedavno je postala prva kompanija u regionu koja koristi najnoviju tehnologiju u izradi čokolade. Da li je i koliko važno pratiti i tehnološke trendove ili je proveren i kvalitetan recept dovoljan za uspeh na tržištu?

    Danas, posle skoro 100 godina postojanja, Atlantic Štark je najznačajnija kompanija na tržištu Srbije u kategorijama slatkog i slanog sneka – i tu nećemo stati.

    Rast brendova kroz pomeranje granica i uvođenje inovacija predstavlja krovno strateško opredeljenje Atlantic Grupe, čiji smo deo.

    U skladu sa tim, u Štarku intenzivno ulažemo u nove tehnologije – oko 10 miliona evra godišnje iznose ulaganja u nove tehnologije i unapređenja postojećih tehnologija. Iznenadićemo vas mnogim lepim proizvodima kroz unapređenja receptura i ambalaže, jer razmišljamo šire i svoj rast usmeravamo prema celom regionu, potpomognuti snagom Atlantic distribucije.

    • Gde je konditorska industrija Srbije danas u odnosu na svet?

    Konditorska industrija regiona, pa i Srbije, nalazi se rame uz rame sa velikim svetskim igračima, prati trendove i svakako se može pohvaliti kvalitetom svojih proizvoda, ali i praćenjem novih tehnologija i najsavremenijih standarda, tako da nimalo ne zaostaje u toj oštroj tržišnoj utakmici.

    Veliki konditori suočeni su sa izazovom isporuke velikih količina, što ih usmerava na „mejnstrim” inicijative prilagođene ukusu i kupovnim mogućnostima većine potrošača. Manji konditori su u prednosti, jer osvajanje tržišne niše može biti fenomenalan rezultat za njih. Najbitnije da potrošačima ne manjka izbora, a meni je posebno drago što radim u kompaniji koja može i hoće da podrži hrabrije iskorake i preduzima sve što je potrebno da to i ostvari. U proteklom periodu puno je investirano u unapređenje proizvodne opreme, a jaka baza snažnih i voljenih brendova daje nam mogućnost da nekim novim potezima pomerimo granice i pokrenemo tržište napred.

    • Sa kakvim planovima Atlantic Štark ulazi u drugi vek svog postojanja?

    Sa velikom ambicijom i punim srcem – idemo u novih 100!

    Izvor: BIZLife Magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE