Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Sava Mitrović, Luss Textile: „Poštujemo trud, znanje i lojalnost kompaniji“

    Sava Mitrović, generalni direktor, Luss Textile

    • Na poziciju generalnog direktora došli ste sa samo 27 godina. Da li ste bili spremni za takav izazov? Na čije ste se savete i pomoć oslanjali i da li ste u nekoj situaciji posumnjali u sebe i u svoje odluke?

    Iskustvo koje sam stekao u Londonu radeći više od tri godine za jedan investicioni fond, na poziciji koja je podrazumevala pripremu i organizaciju sastanaka, pregovore i, na kraju, realizaciju finansijskih transakcija od nekoliko miliona do nekoliko stotina miliona evra, mnogo mi je pomoglo. U investicionom bankarstvu veoma brzo naučite da analizirate različite biznise, kao i potencijale koje oni nose.

    Kada je reč o poziciji generalnog direktora, svakako da u tim godinama, bez obzira na fakultetsko obrazovanje, život i rad u inostranstvu, imate nedostatak iskustva, posebno onog praktičnog i realnog iz svakodnevnog života. Imao sam sreću da sam svoje odluke i razmišljanja mogao da preispitujem sa svojim ocem i to mi je bio dragocen oslonac. Slagao bih ako bih rekao da nikad nisam posumnjao u sebe – naravno da se to dešavalo, posebno ako rezultat nekih mojih odluka ne bi dolazio u vremenu za koje sam ja mislio da je realno. To su situacije koje su me dodatno izgradile i naučile da je za svaki uspeh potrebno vreme i strpljenje. Ništa značajno se ne može postići preko noći. Bitno je da je strategija dobra, kao i pravac u kom kompanija ide, a operativnih problema i onih usputnih uvek će biti.

    • Koje su prednosti, a koje su mane rada u porodičnoj kompaniji? Da li je nekad teže naći zajednički jezik sa onima koji su nam najbliži?

    Rad u porodičnoj kompaniji ima i svoje prednosti, a i mane. Dajete sebe maksimalno i želite da dokažete porodici da godine i godine obrazovanja nisu bile uzaludne i da će se ta „porodična” investicija isplatiti. Strateški pravac i strateški razvoj kompanije dogovaraju se unutar porodice, ali se, svakako, preispituju sa timom i, po potrebi, koriguju i prilagođavaju situaciji na tržištu. Bez obzira što je vlasništvo porodice, kompanija ima korporativnu strukturu upravljanja.

    Moram istaći da je zaista velika odgovornost na meni, kao nekome ko je najviše eksponiran u kompaniji ispred porodice. Olakšavajuća okolnost je relativno lakše i brže donošenje odluka, za razliku od kompanija sa drugačijom vlasničkom strukturom.

    • Kakav je uticaj na grad i lokalnu zajednicu, kao i na tekstilnu industriju u Srbiji, imalo otvaranje vaše fabrike?

    Raška je jedan predivan gradić koji je imao jako veliku stopu nezaposlenosti. To je bio jedan od ključnih razloga našeg opredeljenja da fabriku postavimo baš tamo. Ako znamo da je proizvodnja tekstilnih odevnih predmeta radno intenzivni sektor privrede, onda je dostupnost radne snage odlučujući faktor.

    Drugi problem je stručnost i obučenost radne snage. Tu je do izražaja došla sposobnost našeg tima da u veoma kratkom vremenskom periodu odabere, prepozna, usmeri i obuči veliki broj zaposlenih. Najveći problem je bio zaposliti prvih 50‒100 radnika. Bilo kakva reklama, saopštenja, obaveštenja imaju mali uticaj zbog nedovoljnog poverenja, uzimajući u obzir da smo mi srpska porodična firma koja ranije nije poslovala na teritoriji opštine Raška. Već posle nekoliko meseci, kada su zaposleni videli, pre svega, jedan normalan i ljudski odnos koji imamo, jednak prema svim zaposlenima, taj dobar glas se raširio i olakšao prijem novih kandidata. Za svega godinu i po dana uspeli smo da zaposlimo preko 300 radnika, a cilj nam je da u toku ove i naredne godine zaposlimo još 200 radnika.

    Sada je situacija mnogo drugačija, imamo odličan odnos i saradnju i sa lokalnom zajednicom, kao i sa Nacionalnom službom za zapošljavanje, i radimo zajedno na programima za prekvalifikaciju i obuku. Takođe, promovišemo tekstilnu struku i, na našu inicijativu, tekstilni smer će ponovo biti uveden u program srednje škole u Raški.

    Ovde ne bih isticao dosledno poštovanje zakona, toga da svi moraju biti prijavljeni, redovnost isplate ličnih dohodaka i svih ostalih primanja koje zakon propisuje, jer smo mi to smatrali normalnim, što nije bio standard za taj region. Cilj nam je da svi naši zaposleni osećaju fabriku kao svoj drugi dom.

    Mislim da smo značajno smanjili stopu nezaposlenosti u Raški, a ove godine nastavljamo sa novim zapošljavanjem ne samo iz Raške već i iz drugih mesta – Novi Pazar, Kraljevo, Leposavić… Kod nas u fabrici se slave i poštuju pravoslavni, katolički i islamski praznici, na šta sam izuzetno ponosan. Poštujemo, pre svega, trud, znanje i lojalnost kompaniji.

    • Šta vidite kao najveći uspeh kompanije Luss Textile, a šta kao najveći lični uspeh?

    Kompanija je za veoma kratko vreme našla mesto u agendi najvećih svetskih modnih brendova i tretirana je sa veoma velikim respektom, ne samo kao izvođač radova već i kao partner, što je retkost u našoj industriji.

    Takođe, kompanija je uspešno prebrodila jedan vrlo težak period izazvan pandemijom koronavirusa. Iako su tokom prošle godine postojali veliki problemi u čitavom lancu snabdevanja, dosta porudžbina je otkazano ili stavljeno na čekanje, na nekoliko meseci maltene je sve stalo – uspeli smo da sačuvamo kompletan tim i da kompanija preživi. Svi zaposleni su mogli da primete da naš tim apsolutno nikada ne odustaje.

    Vaspitan sam i lično se trudim da, bez obzira na to što danas imam privilegiju da sedim, ručam, razgovaram i ugovaram poslove neposredno sa direktorima i vlasnicima najvećih svetskih brendova, sutra odem u našu fabriku i sa poštovanjem razgovaram sa svim zaposlenima, bez obzira da li je u pitanju šivač, magacioner, brigadir ili direktor.

    Ostati jednostavan, prizeman i normalan šta god se dešavalo – uspeh je, koji se ne meri količinom novca.


    APSOLUTNI FOKUS NA KVALITETU

    • Luss Textile je u protekle dve godine uspeo da Rašku stavi na mapu najozbiljnijih svetskih proizvođača odevnih tekstilnih predmeta, što je potvrdila i nedavno ozvaničena saradnja sa dizajnerom Filipom Plejnom. Šta je ono što vaša kompanija nudi, recimo, takvom kreatoru ili stranim partnerima?

    Za kratko vreme uspeli smo da napravimo fabriku koja može da ponudi ne samo šivenje po nečijim striktnim modelima i šablonima već i fabriku koja može uspešno razviti ceo proizvod, od ideje do gotovog odevnog predmeta. Napomenuću da u našoj fabrici radi sedam stranih državljana, iz Italije, Rumunije i Turske, koji svakodnevno pomažu i u organizaciji procesa proizvodnje i u obučavanju naših mladih kadrova.

    Uspeli smo da, za relativno kratak period, napravimo ozbiljan razvojni centar u fabrici. Pristup poslu i vizija gde treba da budemo za nekoliko godina verovatno nas izdvajaju od drugih, što strani partneri prepoznaju. Suvišno je naglašavati da je naš apsolutni fokus na kvalitetu. Svi oni vide naš mlad tim pun entuzijazma, željan i gladan uspeha, potpuno kompetentan da odgovori svim njihovim zahtevima.


     

    Izvor: BIZlife magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE