Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Skromni MILIJARDER: Izgradio modnu imperiju, a na posao ide BICIKLOM

    Marek Piechocki pomogao je u stvaranju bogatstva od milijardu dolara, ali poljski biznismen ne dozvoljava da ga novac promeni.

    Suosnivač LPP-a, najvećeg prodavca odeće u zemlji, izbegava medijsku pažnju, a na posao se vozi biciklom, a ne limuzinom.

    Ostao je isti čak i kada je njegova porodična fondacija akumulirala oko 1,1 milijardu dolara bogatstva, prema Blumbergovom indeksu milijardera. LPP-ove akcije su se više nego udvostručile od novembra, jer investitori vrednuju mogućnosti kompanije za e-trgovinu, čak i kada je pandemija pogodila prodaju u fizičkim prodavnicama.

    Piechocki (60) insistira na tome da ga ne zovu milijarderom, prema portparolki kompanije. Tvrdi da bogatstvo više nije njegovo. 2018. godine prebacio je svoje akcije u fondaciju koja kao korisnika računa njega, više članova njegove porodice i druge. Fondaciji je zabranjeno da prodaje akcije LPP-a.

    Model vlasništva osigurava da „kompanija neće biti prodata“ uskoro, rekao je Slavomir Loboda, zamenik izvršnog direktora LPP-a. Za zaposlene to je „sjajna vest“, rekao je.

    Piechocki je započeo posao 1991. godine sa Jerzijem Lubianiecom. U početku je uvozio turske džempere, a prema najnovijem godišnjem izveštaju kompanije, LPP danas ima više od 1.800 prodavnica u 25 zemalja. Njeni brendovi, koji uključuju Reserved, Mohito i Cropp, često imaju niže cene od zapadnih konkurenata.

    Netipičan modni mogul

    Marek Piechocki nije tipični modni mogul. Izbegava modne revije i poslovne događaje. U sedištu LPP-a u Gdanjsku, on nema posebnu kancelariju, više voli da sedi za slobodnim stolovima među dizajnerskim timovima.

    Upitan 2019. godine zašto je toliko usredsređen na zaštitu svoje privatnosti, rekao je da ne želi da iko podiže cene ploča koje kupuje na buvljacima u Gdanjsku.

    „Bangladeška vatra“

    LPP se suočio sa poteškoćama tokom 2010-ih kada je požar poharao njegovog podizvođača u Bangladešu, a neke kolekcije su loše prihvaćene. Zbog toga je kompanija izgubila kupce.

    „Bili smo previše angažovani na širenju i nismo mogli da vidimo da je kolekcija koju smo želeli da prodamo jednostavno grozna“, rekao je Piechocki 2017. godine.

    Kao odgovor na to, Piechocki je smanjio dividende i koristio profit da bi podigao zarade dizajnerima i zaposlio ih više. Takođe je investirao u područja uključujući e-trgovinu i pružio osoblju veću autonomiju.

    Loboda je rekla da su se ti koraci pokazali važnim tokom pandemije.

    „Iznenadnim zatvaranjem prodavnica u kojima se nalazilo više od 90% naše odeće, morali smo brzo da obnovimo logistiku kako bismo svoje proizvode učinili dostupnim za onlajn prodaju. Bez našeg prethodnog ulaganja u zaposlene, to ne bi bilo moguće“, rekao je.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Pexels, ilustracija

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE