Sopstvena rešenja – Ključna komponenta održivog uspeha

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Sopstvena rešenja – Ključna komponenta održivog uspeha

    U godini u kojoj obeležava 30 godina uspešnog poslovanja, kompanija ASW inženjering ima mnogo razloga za zadovoljstvo. Inovativnost, kvalitet i prilagodljivost rešenja koja danas kreira i implementira 70 mladih i talentovanih IT inženjera – ovoj kompaniji do sada je donelo saradnju sa više od stotinu klijenata iz različitih grana industrije, čime su stvoreni svi uslovi za kontinuirani razvoj portfolija u oblasti kompleksnih informacionih sistema.

    Najpoznatija po softverskim proizvodima namenjenim optimizaciji procesa i resursa, kompanija ASW inženjering zakoračila je u svet veštačke inteligencije i mašinskog učenja, čime je svoja jedra hrabro podigla ka novim horizontima 4.0 industrijske revolucije i konkurentnog iskoraka na međunarodno tržište. Tridesetogodišnji jubilej bio je idealan povod za intervju sa osnivačem i generalnim direktorom kompanije, Nenadom Avlijašem, a razgovor sa njim doneo nam je susret inženjerski preciznog osvrta na uspeh i autentičnog pogleda na budućnost softverskog inženjerstva u Srbiji, regionu i svetu.

    • Koliko je ASW ideja čekala na svoju realizaciju i kako danas, tri decenije kasnije, posmatrate odluku o pokretanju privatne kompanije?

    Svaka ideja, pa i ona o pokretanju sopstvene kompanije, mora imati svoju inkubaciju. U tom periodu ključno je proceniti da li ste dovoljno hrabri da napustite vrlo kreativan posao, koji vam, uz to, daje određeni nivo sigurnosti, i nađete se ponovo na početku. U trenutku samostalnog iskoraka, stepenik na koji stajete postaje dramatično niži i zahteva novo dokazivanje. Iza vas više ne stoji infrastruktura, već je morate izgraditi sami.

    • Koje veštine i kvalitete najviše vrednujete kod zaposlenih?

    U vreme nastanka i razvoja našem timu pridruživali su se ljudi koji su morali, a to stvara poseban pristup poslu. Ti pojedinci imali su jedan specifičan doživljaj posla i motiv koji je od njih stvorio vrhunske inženjere. Vreme moranja je iza nas i sada vam je u većini slučajeva potreban dobar psiholog da vam otkrije mehanizam kako sa talentovanim mladim ljudima napraviti najbolji mogući rezultat.

    Još jedna važna stvar jeste i prisustvo velikih tema. To što nekome prenesete znanje – to je jedno, a drugo su teme i projekti koji vam pružaju priliku da se izgradite i generišete svoju stručnost.

    • Koliko su domaće kompanije spremne za novu, 4.0 revoluciju?

    Nisam od onih koji šire defetizam, ali nije dobro biti nerealan. Treba imati u vidu da je sve što se oko nas dešava i digitalizuje, zapravo, privid, odnosno sve je to tuđe. Ono na šta sam ponosan jeste činjenica da je sve što je u ovoj kući napravljeno – naše. Proizvodnja je osnovna karakteristika vrednosti jedne kompanije, ali i države. To je osnovna filozofija na kojoj opstajemo sve ove godine: imamo svoje proizvode, imamo na čemu da pravimo nadgradnju.

     

    • Više od stotinu kompanija u Srbiji i regionu izabralo je ASW inženjering za partnera u procesu transformacije poslovanja. Koje priče o uspehu biste izdvojili kao najinteresantnije?

    Ovde bih istakao dugogodišnju saradnju sa slovenačkom kompanijom „Sanolabor”, iz Ljubljane, zatim projekat „Moj kiosk”, za čiju je mrežu od 1200 objekata urađen kompletan informacioni sistem snabdevanja i upravljanja. Takođe, tu je i celokupan informacioni sistem za Telekomunikacije Republike Srpske.

    Poslednji, a možda i najzahtevniji do sada, jeste projekat „Supernova”, za koji je urađen kompletan informacioni sistem – od ERP-a, preko sistema naplate do surovo preciznog CRM-a.

    —————————————————————————————————————————————————————————–

    Kako biti konkurentan

    Sve teme poslovnog razvoja našeg tradicionalnog događaja – Open Day poklapale su se sa 4.0 revolucijom i njenim trendovima i dominantno gravitiraju oko maksimalne digitalizacije, u čijoj je osnovi primena matematičkih modela. Pandemija koja nas je zadesila pokazala nam je jedno: ko se nije prilagodio – preko noći je upao u probleme. Naši rezultati u ovom delu poslovanja zavise od zahteva klijenata, koji očekuju da budemo korak ispred i nudimo im rešenja koja će njihovo poslovanje usklađivati sa svim promenama koje dolaze. Verujem da će se naše kompanije sve više suočavati sa ozbiljnim izazovima, uzimajući u obzir dolazak velikih inostranih kompanija i činjenicu da njihov ulazak na tržište prate i napredna IT rešenja, sa kojima se, radi ostanka na koloseku konkurentnosti, neminovno mora ići ukorak.

    —————————————————————————————————————————————————————————–

    • Koje ASW inženjering proizvode biste istakli kao najuspešnije u 2020. godini?

    Mi kontinuirano radimo na usavršavanju naša dva ključna proizvoda: ERP – asw:dominus i asw:mercantis, koji predstavljaju najsavremeniju podršku za maloprodaju. Imamo 120 instalacija, svaka ima naš ERP, a ovim rešenjem ostvarujemo vrhunske rezultate u pogledu funkcionalnosti, sigurnosti, tačnosti i ažurnosti na podacima naših klijenata.

    • Kako vidite budućnost ASW inženjeringa?

    Kada govorimo o poslovnim ciljevima, tu ističemo ekspanziju naših rešenja zasnovanih na matematičkim modelima veštačke inteligencije, ne samo lokalno već i na inostranom tržištu. Ponosni smo na to što je ASW inženjering prva kompanija sa prostora bivše Jugoslavije koja je potpisala komercijalni ugovor sa „Oracleom”. Prvi smo iz regiona izašli na „Oracle Marketplace” proizvodima asw:dominus i asw:mercantis i napravili simboličan iskorak za novih 30 godina u vezi sa povećanjem konkurentnosti na stranim tržištima, gde nam je, pored Velike Britanije, u fokusu i tržište EU. Pored veštačke inteligencije, put do povećanja konkurentnosti vidimo i u našim klaud rešenjima, gde, kao ključnog partnera, prepoznajemo domaći privatni sektor, ali ne prestajemo da osluškujemo potrebe državnih institucija. Što se buduće organizacije kompanije tiče, u poslednjih 10 godina u našoj kompaniji se dosta radilo na uspostavljanju sistema u kom će naši vrhunski inženjeri postati i vrhunski menadžeri. Verujem da sada imamo te ljude, a odskoro je tu i moj sin, koji, nakon iskustva stečenog u velikim svetskim korporacijama, polako postaje važna karika u upravljanju kompanijom.

    Ono na šta sam najviše ponosan jeste to što imamo zaposlene i klijente koji su sa nama 30 godina. Inovacije, fleksibilnost i kontinuirano ulaganje u mlade snage naš je put unapređenja poslovnih procesa, ali i zadovoljstva klijenata – naših partnera sa kojima, kroz referentne projekte, postavljamo temelje za nove zajedničke uspehe. 

    Izvor: BIZLife magazin

    Foto: BIZLife magazin/ASW Inženjering

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | powered by Premium Hosting
    Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE