Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Srđan Milić, Adecco: „Optimizacija troškova kroz outsourcing“

    Piše: Srđan Milić, Outsourcing Manager, Adecco

    Outsourcing je u svetu odavno postao praksa za mnoge kompanije i biznise, dok u Srbiji sve više kompanija veoma aktivno razmatra koje procese i na koji način mogu da outsourcuju. Uglavnom su to procesi koji nisu ključni za rad kompanije u oblastima proizvodnje i prodajno-promotivnih aktivnosti na terenu, ali i poslovi logistike, održavanja i administracije.

    Ključni motiv u većini slučajeva jeste optimizacija troškova. Ipak, prvo iznenađenje upravo je to da pravi outsourcing ne može da ponudi instant rešenje i donese momentalnu uštedu. Kompanije često i veoma svesno upadaju u zamku ove kratkoročne optimizacije i okreću se najnižoj ponudi, a to uglavnom predstavlja proces preuzimanja postojećih sistema i optimizaciju sa što manje resursa. Efekat je vidljiv, ali rezultat ovako odabranog outsourcinga krije se u samo nekoliko pitanja:

    • Da li zaista želite da vaš proizvod na polici slaže merchandiser koji istovremeno radi za nekoliko kompanija i možda čak i za vašeg konkurenta?
    • Da li zaista želite da u proizvodnji imate zaposlenog na novoj mašini kome plata kasni?

    Razlika između ovako postavljenog i pravog outsourcinga je u tome što pravi outsourcing postavlja ljude u sâm centar projekta, ali i procesa. Adecco je, kao specijalizovana HR kompanija, u punoj meri primenio svoju HR ekspertizu i postao jedan od najznačajnijih globalnih outsourcing dobavljača, a svoje globalno iskustvo primenio je sa lokalnim timom i u Srbiji pre 10 godina. Adecco HR i biznis alati omogućuju da naši klijenti u outsourcing projektima dobijaju najbolje rezultate upravo kroz fokus na ljude. Pažljivo vođenim procesima selekcije, regrutacije, procene, treninga i stalnu evaluaciju uz najbolju IT podršku gradimo obučen, dobro uigran tim performera koji imaju izuzetan osećaj pripadnosti timu i projektu i upravo zbog toga su spremni da odgovore na svaki izazov. I ovo nije kraj, naprotiv – tek u ovoj fazi počinje bitka za optimizaciju troškova! Kako? Formula je jednostavna:

    Fokus na ljude i ekspertizu + kvalitet u implementaciji + povećanje produktivnosti = optimizacija troškova

    Ako imamo tim merchandisera čije je KPI ostvarenje 100 odsto, cilj pravog outsourcinga je implementacija koja će ostvarenje podići na takav nivo koji će omogućiti da sa istim brojem ljudi ostvarimo više, na primer:

    • pokrivanje 15 odsto više objekata ili
    • uvođenje nove/dodatne kategorije proizvoda u odnosu na početno stanje.

    Imamo nove tehnologije, sve je postalo brže i digitalnije, ali kvalitet i dalje dolazi iz fokusa na ljude. I upravo zbog ove činjenice kratkoročna i brza ušteda sa početka ovog teksta jednostavno nije moguća. Samo pravi outsourcing, koji podrazumeva poznavanje potreba i biznisa klijenta, pravilnu postavku projektnih procesa i linija komunikacije, izgradnju efikasnog tima i projektni menadžment fokusiran na kvalitet i produktivnost, može dovesti do optimizacije troškova.


    Primer Adecco prakse u Srbiji u outsourcingu proizvodnog procesa za veliku internacionalnu kompaniju

    U trogodišnjem programu uz primenu naših HR alata uspeli smo da podignemo proizvodne norme za čak 33 odsto, kao i da smanjimo neopravdano odsustvo sa posla za 30 odsto. Dugoročna ušteda i optimizacija ovog veoma uspešnog projekta meri se šestocifrenim brojkama.


     

    Izvor: BIZlife magazin

    Foto: Adecco

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE