Srpkinja na čelu SVETSKOG BRENDA: "Novi trendovi su stare istine"

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Srpkinja na čelu SVETSKOG BRENDA: “Novi trendovi su stare istine”

    Iako je neizmerna tuga dominantno osećanje kada neko naš odluči da u potrazi za boljim životom napusti zemlju, ili pak kada se susretnemo sa poražavajućom statistikom o tome, u momentima kada neko ostvari veliki uspeh „tamo negde” dominira uglavnom osećanje ponosa.

    Kada se neko „naš” nađe na vrhu Forbsove liste najuticajnijih direktora marketinga na svetu i kada svetski popularni brend objavi da im je novi direktor marketinga „neko naš”, ponos se uvećava višestruko.

    Beograđanka Ana Anđelić uspela je u svim ovim ulogama, ali i mnogim drugim. Osim što ju je nedavno čuveni brend „Banana Republic” imenovao za novog šefa brenda (Chief Brand Officer), radila je u mnogim drugim svetski poznatim kompanijama, poput „Havas LuxHub” (Globalni centar za modu, luksuz i visoki marketing), za modni brend „Rebecca Miccoff”, zatim luksuzni modni brend kožne galanterije „Mansur Gavriel” itd.

    Trenutno je, osim na poziciji CBO „Banana Republic”, i preduzetnik. Naime, nedavno je izašla njena knjiga „The Business od Aspiration”, koja se bavi nezavisnim strategijama brendova, a svakodnevno organizuje i njuzleter za pomoć brendovima u razvijanju nezavisne strategije.

    Doktorka je nauka iz oblasti sociologije, sa petnaestogodišnjim iskustvom u vrhunskim svetskim advertajzing agencijama i vođenju luksuznih brendova. Objavila je mnogo autorskih tekstova, javno nastupa i piše kolumne.

    Za sebe kaže da joj je najveći poslovni uspeh velika mreža bivših saradnika sa kojima je i dalje u kontaktu, a kako joj je na novom poslu, koje kompanije smatra najuspešnijim i ko su joj uzori u poslu, Ana otkriva u intervjuu za BIZlife magazin.

    • Mnogi iz sveta biznisa u Srbiji čuli su za vaše ime, ali da li možete da nam detaljnije objasnite čime se trenutno bavite kada je vaš posao u pitanju?

    Radim na preseku strategije brenda, poslovne strategije i kulturne strategije. Posao mi je da radim sa izvršnim timovima kompanije na modernizovanju načina na koji definišu i razvijaju svoje brendove. Za to je potrebno razumevanje kulture i dominantnih razgovora i raspoloženja u kulturi, razumevanje toga koji su izvori prihoda na raspolaganju kompaniji, kao i koja je organizaciona struktura i koji su resursi potrebni za budući uspeh. Ideja je da kompanije budu u dijalogu sa kulturom i tržištem, a ne da operišu u izolaciji.

    • Jedna ste od najpoznatijih Srpkinja u svetu kada je u pitanju biznis. Kako je do toga došlo?

    Kombinacijom obrazovanja, radoznalosti, upornosti, motivacije, znanja…

    • Da li vam je naš mentalitet pomogao ili odmogao da se prilagodite radu u američkim kompanijama?

    Smatram sebe građankom sveta, a taj mentalitet uvek pomaže.

    • Koje su prednosti, a koje su mane rada u velikim kompanijama?

    Danas su velike kompanije međusobno različite – Fejsbuk je velika kompanija, kao što je i „Koka-Kola”, ali ne mogu da se uporede. Odgovor je dosta složeniji od veličine kompanije i ima više veze od industrije u kojoj je kompanija. 

    • Odnedavno ste, kao veliko marketinško ime, izabrani da budete šef brenda „Banana Republic”. Kako vam je na novom poslu?

    Odlično! Vrlo je dinamično, dopadaju mi se ljudi, radimo dosta novih stvari i oseća se dobra energija promene.

    • Sa kakvim izazovima očekujete susret u narednom periodu? Zbog epidemije su milioni ljudi širom sveta prestali da nose poslovnu odeću. Kako trgovac odeće da odgovori na ovaj izazov?

    Što je kompanija fleksibilnija i što je bliža svojim potrošačima i kulturi, lakše će da se prilagodi. Mi smo se već prilagodili i, naravno, pratimo situaciju. Ljudi će uvek želeti odeću i uvek će želeti da je iskoriste da predstave svoje interese, status i ličnost.

    • U vreme koronavirusa marketing je dobio poseban značaj. Kako biste vi opisali posao u marketingu danas? Koji su novi trendovi?

    Novi trendovi su stare istine: empatija, pozitivne društvene vrednosti, stavljanje zajednice ispred pojedinca, zaštita životne sredine…

    • Da li su brendovi postali ranjiviji sada, kada svako može da iznese svoje mišljenje, bilo ono osnovano ili neosnovano?

    Dijalog je zdrav.

    • Šta smatrate svojim najvećim uspehom na poslovnom planu?

    Najveći uspeh mi je velika mreža bivših saradnika sa kojima sam i dalje u kontaktu. 

    • Žene su u Srbiji vrlo često osporavane, što je neretko dokazivano u istraživanjima o platama, broju žena na visokim pozicijama itd. S tim u vezi, kako im pomoći da prevaziđu ove prepreke?

    Verujem da treba jedne drugima da pomažu i da iskoriste moć grupne akcije za sistemske promene. Pojedinac će uvek da postigne manje nego grupa.

    • Da li imate neku poruku za žene koje su, kao i vi nekada, na početku svog puta ka uspehu?

    Samo napred, napred, napred.

    • Kako donosite važne odluke?

    Kao i svi ostali ljudi. Nesavršeno i na osnovu nepotpunih informacija koje su mi u tom momentu na raspolaganju.

    • Da li imate uzore i, ako ih imate, ko su vam uzori u poslu?

    Uzori su mi ljudi koji uspevaju da ostanu mirni i sabrani bez obzira na to šta se oko njih dešava i koji staloženo pristupaju situacijama.

    • Koje svetske kompanije smatrate najuspešnijim?

    Najuspešnije su kompanije koje čine život potrošača boljim bez uništavanja prirode: „Ermes”, „Tesla”, „Netfliks”…

    • Kako postavljate ciljeve i kako motivišete sebe da ostanete produktivni? 

    Vrlo se lako motivišem jer me puno stvari zanima – u svemu je moguće pronaći motivaciju. Nisam disciplinovana u postavljanju ciljeva, moji ciljevi su jasni i intuitivni. 

    • Šta razlikuje uspešne ljude od neuspešnih ljudi?

    Vrednoća, upornost, hrabrost… Treba biti i malo lud.

    • Kojih biste pet naslova preporučili mladim ženama koje se nalaze na putu ka uspehu?

    Preporučila bih im da postavljaju pitanja, budu radoznale i hrabre – bez obzira na to šta čitaju i/ili gde nalaze inspiraciju. Život je najbolja inspiracija, ali ako hoće da čitaju, onda preporučujem njuzleter Public Announcement, Eat a Peach, memoare vlasnika „Momofukua” Dejvida Čenga, No Rules Rules, osnivača „Netfliksa” Rida Hejstingsa; naravno, i moju knjigu The Business of Aspiration i njuzleter The Sociology of Business.

    • Koji su vaši planovi za budućnost?

    Da što više uživam u onome što radim, da motivišem i inspirišem ljude sa kojima dolazim u kontakt i da ostavim pozitivan trag na svet.

    Izvor: BIZlife magazin

    Foto: Privatna arhiva

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE