Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Šta kažu SRPSKI PREDUZETNICI – koji je NAJVAŽNIJI KORAK u sopstvenom poslu?

    Pokretanje sopstvenog posla nije jednostavan korak, naročito u novonastalim okolnostima izazvanim  pandemijom. Neki su u preduzetničke vode uplovili silom prilika, neki iz velike želje i sa spremnom idejom, ali većina je saglasna da su na tom putu naišli na brojne izazove i prepreke koje nisu mogli ni da sanjaju. Možda saveti onih koji su već u tim vodama o tome zbog čega su ušli u sopstveni posao i šta im je bilo najvažnije, mogu biti pomoć svima koji razmišljaju da postanu preduzetnici.

    Rade Rakočević, berzanski stručnjak koji je ndavno postao i preduzetnik i vlasnik franšize Moritz Eis kaže da mu poslovno i životno iskustvo dosta pomaže u donošenju odluka, ali i dodaje da „u svakom poslu morate da se dokažete ispočetka, tako je slučaj i sa mnom i sladoledima“.

    „Mlade kolege preduzetnici moraju da nađu vremena da čitaju knjige poezije, igraju šah, da imaju vremena da dignu noge na sto i zagledaju se u daljinu i u sebe, da se zapitaju zbog čega rade to što rade. Moraju da vole ljude, svoje zaposlene, svoje kupce, klijente, da ih poštuju i da im budu zahvalni. Moraju da uživaju dok stvaraju, dok menjaju sredinu u kojoj žive, dok iznenađuju sebe i druge. Nije ovo lako izvesti, ni ja nisam stalno u „world peace“ raspoloženju, ali težim da se uvek vratim u to stanje, i da usporim svet u kome živimo. Treba biti kao Neo u Matrixu, zaustaviti metke koji idu ka vama laganim potezom ruke“, navodi Rakočević.

    Mislim da samoj berzi dugujem mnogo u tome kakav sam čovek i preduzetnik postao. Ne postoji mnogo poslova u kojima su sekunde važne, a to se na berzi dešava skoro svakodnevno. Imao sam na hiljade pogrešnih odluka, jer na berzi nikad ne možeš da budeš potpuno u pravu, već sledeći sekund je situacija drugačija. Tako sam se navikao da donosim mnogo odluka dnevno i da pokušavam da predvidim šta će se desiti u budućnosti

    Rade Rakočević za BIZLife: Kako smo napravili sladoled sa ukusom SMOKIJA I BANANICE

    Mila Litvinjenko, vlasnik i direktor kompanije AURA kaže:

    “Naravno da bih posle ovoliko godina iskustva znala šta ne treba raditi ili šta uraditi drugačije i to uvek ističem prilikom gostovanja na fakultetima i u razgovorima sa studentima koji bi želeli da se otisnu u preduzetničke vode. Često mi se obraćaju za savet i ljudi koji su bili zaposleni u nekim preduzećima, pa žele da pokrenu sopstveni biznis. Te savete i preporuke smatram svojom društvenom misijom. Kada sam ja počinjala, retki su bili ljudi koji su želeli da podele svoja iskustva, pa sam grabila znanje iz knjiga, a sada imam sopstveno iskustvo, koje mogu drugima da prenesem. Delatnost tu nije bitna, postoje neke zakonitosti koje su identične u svakoj delatnosti. Volim svoj poslovni put i svaku grešku ili propust. Da njih nije bilo, ne bi bilo ni napretka. Mudri ljudi greške ne doživljavaju tragično, već kao priliku da nauče novu lekciju i budu još bolji”

    „Na ličnim ožiljcima najbolje učim“

    Glumac Aleksandar Radojičić koji je odlučio da pokrene biznis sa akai bobicama kaže da mu je nametnuto usporavanje životnog tempa zbog koronavirusa i distanciranje od porodice i prijatelja pomoglo da osvesti zaista bitne stvari u životu, između ostalog i posao.

    Glumac i preduzetnik Aleksandar Radojičić: Preduzetništvo kao avantura u nešto nepoznato

    “Važno od početka imati biznis plan. Međutim, na mišiće, volju, ali i sposobnost snalaženja u novim okolnostima, postavili smo brend na noge”, navodi Radojičić.

    Osnivači Mad Meda, male porodične firme koju su, 2017. godine, osnovala braća Dario i David Mardešić, iz Beograda, a kasnije se, kao pojačanje, priključio i Ivan Kaličanin poručuju da je  visok standard proizvodnje preduslov za dobar kvalitet i uspešno poslovanje, o čemu govori i njihov moto: „Kvalitet pre kvantiteta.

    MAD MED: Tradicija na moderan način

    Vlasnik firme Alfanova doo, iz Lapova Dalibor Zlatković ukazuje da je najvažnije da firma ima precizno definisane planove i dobro definisanu tržišnu orijentaciju.

    Zlatković kaže da stalno rade na novim proizvodima i unapređenju postojećih.

    “Posao nije samo ispunjavanje planova, već adekvatan odgovor na okolnosti i snalaženje u njima. stiče da je za njega, kao privrednika otvaranje svakog radnog mesta svojevrstan poslovni uspeh koji je značajniji i od samog profita”, navodi.

    #EUzaBiznis: „Svako novo RADNO MESTO uspeh značajniji i od profita“ (VIDEO)

    Biljana Starčević iz Beograda koja se već godinama bavi ugostiteljstvom nije pala u očaj zbog situacije u kojoj se porodični biznis našao, jer je kriza prodrmala najviše upravo taj sektor, već je hrabro odlučila da se bori za opstanak posla, ali i udruži snage sa svojom drugaricom koja se bavi tekstilom.

    Tako su zajednički počele da dizajniraju i šiju maske.

    “Ova situacija nas je naučila i da se brzo prilagođavamo i da ukoliko nema adekvatnog feedbacka, opet menjamo nešto i borimo se”, navodi Biljana.

    Nije pala u očaj kada je ugostiteljstvo propalo, počela je sa drugaricom NOVI BIZNIS

    Prema rečima Vesne Njegić, vlasnice pekare “Ključ” iz Beograda, briga i trud da se proizvedu  identični proizvodi, a sačuvaju originalni načini proizvodnje i da se, uz to, ispoštuju svi brižljivo odabrani procesi proizvodnje – veoma su važan segment svakodnevne rutine u poslu.

    “S obzirom na to da u zanatskoj proizvodnji i ručnom radu postoji mnogo izazova koji se ne menjaju automatizovanim procesima, kao što je to u industriji, morali smo mnogo pažnje da posvećujemo stručnosti kadra i usavršavanju njihovih veština i podizanju standarda bezbednosti hrane kroz ISO 22000. Zato su najvažniji deo naše proizvodnje ljudi koji čine tim, a skoro većina njih je od početka sa nama, i porodica, kao temelj iz koga je nastajao razvojni put“, kaže Njegić.

    Najvažnije je u razvoju ostati dosledan načinu rada i prepoznavanju asortimana koji nudi kvalitetne proizvode, poručuje.

    „Kriza nam je ubrzala proces koji smo započeli“

    Izvor: BIZLife

    Foto: Pixabay, privatna arhiva

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE