Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Šta resorni ministar Tomislav Momirović kaže o BG metrou?

    Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Srbije Tomislav Momirović izjavio je danas da je izgradnja Beogradskog metroa najkompleksniji infrastruktirni projekat na Balkanu, koji će građanima omogućiti kvalitetniji, brži i ekološki čistiji vid prevoza.

    On je, prilkom potpisivanja Memorandum o razumevanju za projekat „Beogradski metro“, rekao da je metro jedini način da se poboljša ekološka situacija.

    „Vrlo brzo ćemo stvoriti mogućnost da Beograd bude čist grad, da imamo ekološki vid saobraćaja, da automobili ne budu na svakom koraku“, kazao je Momirović.

    Dodaje da će izgradnja metroa omogućiti Beogradu da bude „saobraćajno relaksiran grad“ i očišćen od izduvnih gasova.

    Zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić kazao je da je izgradnja metroa najvažniji projekat za Beograd, ali koji grad ne može sam da finansira, zbog čega je zahvalio Vladi Srbije na pomoći i što je taj projekat proglasila projektom od nacionalnog značaja.

    Naveo je da će nakon današnjeg poptisivanja Memoranduma, u aprilu biti doneto idejno rešenje za depo na Makiškom polju, potom će se završiti eksproprijacija, kako bi do novembra počelo nasipanje i izgradnja na Makiškom polju.

    „To će biti početak radova na beogradskom metrou“, rekao je Vesić.

    U medjuvremenu će, prema njegovim rečima, biti usvojen plan generalne regulacije šinskog sistema u oktobru, koji će definisati sve linije metroa i gde će se tačno nalaziti stanice, a pored toga će definisati i razvoj BG Voza.

    Takođe je rekao i da građani Beograda neće osetiti gradnju metroa.

    Samo na prvoj liniji, na delu od Železnika do Makiša, odnosno Žarkova, u dužini od 2,5 kilometara, metro će se nalaziti iznad zemlje, a u ostatku gradjani neće videti gradnju metroa, koji će se kopati specijalnom mašinom.

    Najavio je da će Grad Beograd tokom ove godine raspisati i konkurs za arhitektonska rešenja 41 stanice, na dve linije metroa.

    Prema njegovim rečima, ideja je da svaka stanica bude drugačija i da predstavlja taj deo grada, odnosno da govori o istoriji Beograda i Srbije.

    Predstavnik kancelarije „Pauerčajna“ u Srbiji Šje Ziđi rekao je da će ta kompanija biti zadužena za izvodjenje radova na terenu, te da će ukupna vrednost njihovih radova koštati oko 1,3 milijarde evra.

    Podsetio je da toj kineskoj kompaniji ovo nije prvi put da radi u Srbiji i da je već radila na nekoliko projekata, poput obilaznice oko Beograda.

    Takođe, saradjivala je i sa francuskom kompanijom „Alstom“ sa kojom je učestvovala u tenderima u drugim zemljama.

    Potpredsednik francuskog „Alstoma“ Filip Delur rekao je da će usluge te kompanije na izgradnji metroa koštati 535 miliona evra i da će ta kompanija biti odgovorna za elektromehanički sistem vozova Beogradskog metroa.

    Ukazao je da izgradnja metroa predstavlja infrastrukturu za narednih 30 godina i dodao da će se omogućiti zaposlenost ne samo tokom izgradnje, već i tokom održavanja sistema.

    Izvršni direktor u francuskoj kompaniji „Ežis rejl“ Loran Žermen, kazao je da će izgradnja Beogradskog metroa biti jedan od najvećih projekata u Evropi u narednoj deceniji.

    Kazao je da je te kompanija već godinama u Srbiji i da planira dalji razvoj, odnosno upošljavanje još 120 inženjere iz Srbije, kao i da će Beograd ostati centar za razvoj kompanije u regionu Balkana.

    Direktor JKP „Beogratski metro i voz“ Stanko Kantar objasnio je da će metro sistem, kako je uobičajeno u svetu, biti potpuno nezavisan šinski sistem.

    Izvor: Beta

    Foto: Mona

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE