Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Suecki kanal DEBLOKIRAN, 422 broda „dočekala“ prolazak

    Okončala se ogromna gužva u pomorskom saobraćaju kroz Suecki kanala nakon što je jedan brod skoro nedelju dana blokirao put, i pomorski transport je normalizovan, saopštila je uprava kanala.

    Blokada je nastala na oba kraja Sueckog kanala kada se 23. marta nasukao ogroman brod za prevoz kontejnera i skoro nedelju dana blokirao put ključan za svetski trgovinu, i pomorski transport je normalizovan, saopštila je uprava kanala.

    Saobraćaj kroz kanal na koji se oslanja više od 10 odsto svetske trgovine, nastavljen je u ponedeljak uveče, pošto „Ever Given“, kapaciteta 200.000 tona, odsukan uz pomoć međunarodnih stručnjaka.

    „Prošli su svi brodovi koji su čekali u kanalu od nasukavanja panamskog broda“, rekao je predsedavajući Uprave Sueckog kanala (SCA), admiral Osama Rabie, u saopštenju za štampu.

    Brod pod panamskom zastavom, kojim upravlja tajvanski brodovlasnik „Evergreen Marine Corporation“, dugačak gotovo kao četiri fudbalska terena, ponovo je zaplovio u ponedeljak, 29. marta.

    Remorkeri su ga odvukli na inspekciju u Velikom Gorkom jezeru između dva dela Sueckog kanala, i saobraćaj kroz kanal između Sredozemnog i Crvenog mora je počeo već iste večeri.

    Nečuven po veličini nastalih problema, taj slučaj je zaustavio saobraćaj na toj ključnoj pomorskoj ruti koja povezuje Aziju i Evropu: 422 broda sa 26 miliona tona tereta, navela je SCA, čekala su severno i južno od kanala, stvarajući gigantska uska grla.

    Dnevni gubici u milijardama dolara

    Po kompaniji za osiguranje „Allianz“, svaki dan zastoja izazvao je gubitak između šest i 10 milijardi dolara.

    Po podacima SCA, Egipat je gubio 12 do 15 miliona dolara dnevno jer je bio zatvoren kanal kroz koji je 2020. godine prošlo 19.000 plovila, u proseku 51,5 brod dnevno.

    Jedan od njegovih glavnih izvora prihoda, kanal je Egiptu doneo 5,7 milijardi dolara 2019-2020.

    Deo sueckog kanala je 2014. i 2015. godine bio kolosalno gradilište radi dogradnje, ali je tada predsednim Egipta Sisi odbacio ideju proširenja uskog južnog dela kanala, gde se sada bio nasukao i preprečio veliki brod.

    „Ekonomski nije korisno“ proširiti i taj deo Sueckog kanala, izjavio je tada predsednik, nagoveštavajući „druge projekte za povezivanja Crvenog mora sa Sredozemnim“.

    Izvor: Beta

    Foto: Beta/AP

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE