Šta znače skraćenice CEO, COO, CCO, CMO… i šta im je tačno posao?

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Šta znače skraćenice CEO, COO, CCO, CMO… i šta im je tačno posao?

    U poslednje vreme sve češće viđaju se i čuju skraćenice koje predstavljaju određena radna mesta, odnosno pozicije. Možda ste čuli – „On je CEO“, trebalo vam je malo vremena da se setite da je taj neko izvršni direktor.

    Kod nekih drugih skraćenica, kao šti su CAO, CIO ili CTO možete samo da pitate – „Molim?” BIZLife Vam donosi odgovore na pitanja šta znače skraćenice CEO, COO, CCO, CMO i šta oni rade?

    CEO – Chief executive officer

    Izvršni direktor, odgovoran za nadgledanje aktivnosti cele kompanije, njemu svi podnose izveštaje.

    Odgovornosti direktora:

    • Osmišljavanje kratkoročnih i dugoročnih strategija
    • Raspoređivanje zaduženja, delegiranje
    • Koordiniranje izvršenja zadataka
    • Praćenje kretanja na tržištu, razvoja tehnologije
    • Praćenje kretanja konkurentskih preduzeća iste ili srodne delatnosti
    • Praćenje razvoja sredstava za rad i drugih faktora koji mogu uticati na razvoj preduzeća
    • Kontrola rezultata rada

    COO – Chief operations officer

    Operativni direktor upravlja kompanijom na dnevnom nivou.

    • Dizajniranje i implementiranje poslovne strategije, planova i procedura
    • Postavavljanje sveobuhvatnih ciljeva za performanse i rast
    • Uspostavitljanje politike koja promovišu kulturu i viziju preduzeća
    • Nadgledanje dnevnog poslovanja kompanije i rada rukovodilaca (IT, marketing, prodaja, finansije itd.)
    • Vođenje zaposlenih da podstiču maksimalne performanse i posvećenost
    • Ocenjivanje performansi analiziranjem i tumačenjem podataka i metrika
    • Pisanje i podnošenje izvještaja Izvršnom direktoru u svim važnim pitanjima
    • Pomaganje izvršnom direktoru u poduhvatima prikupljanja sredstava
    • Učestvovanje u aktivnostima širenja (investicije, akvizicije, korporativni savezi itd.)
    • Upravljanje odnosa sa partnerima / dobavljačima

    CFO – Chief financial officer

    Finansijski direktor, zadužen za nadzor finansijskih aktivnosti, planiranje finansija i upravljanje rizicima, za tok novca i analizu podataka.

    Odgovornosti finansijskog direktora:

    • Upravljanje računovodstvom, ljudskim resursima, odnosima sa investitorima, pravnim, poreskim i trezorskim odeljenjima
    • Sastavljanje periodičnih planova novčanih tokova
    • Sastavljanje izveštaja o izvršenim stavkama planova
    • Analiziranje izveštaja
    • Pregovaranje sa dužnicima o rešavanju dugovanja
    • Utvrđivanje pravila i kriterijuma u vezi sa odobravanjem kredita
    • Kontrola korišćenja kredita
    • Unapređenje poslovanja

    CTO – Chief technology officer

    Tehnički direktor ili šef tehničkog odseka, čiji je fokus na naučnim i tehničkim problemima.

    • Učestvovanje u ključnim odlukama kao član izvršnog menadžment tima
    • Održavanje bliskih odnosa sa svim članovima rukovodnog tima
    • Upravljanje računovodstvom, ljudskim resursima, odnosima sa investitorima, pravnim, poreskim i trezorskim odeljenjima
    • Nadgledanje finansijskog poslovanja podružnica i inostranih poslova
    • Nadgledanje sistema transakcija kompanije
    • Sprovođenje najbolje operativne prakse
    • Nadgledanje planova za beneficije za zaposlene, sa posebnim naglaskom na maksimiziranju potrošačkog paketa beneficija
    • Pregovaranje o kupovini

    CIO – Chief information officer

    Direktor informacionih tehnologija, odgovoran za IT i računarske sisteme neophodne za funkcionisanje preduzeća.

    • Pružanje saveta i pomoći višim rukovodiocima u vezi sa nabavkom i upravljanjem IT;
    • Razvijanje, održavanje i olakšavanje implementacije zdrave i integrisane IT  strukture
    • Promovisanje efikasnog dizajna i rada svih većih IRM procesa za agenciju, uključujući unapređenje radnih procesa.
    • Procenjivanje uslova za zaposlene u pogledu znanja i veština potrebnih za postizanje ciljeva učinka koji su uspostavljeni za IRM
    • Procenjivanje stepena do kojeg svi menadžeri u agenciji ispunjavaju te uslove
    • Razvijanje strategije i specifičnih planova za zapošljavanje i obuku
    • Izveštavanje šefu Odseka o napretku u poboljšanju IRM-a.

    Šta je IRM?

    Upravljanje informacijama (IRM) je podsektor Odseka za upravljanja digitalnim pravima (DRM), tehnologije koje štite osetljive informacije od neovlašćenog pristupa.

    CAO – Chief administrative officer

    Direktor administracije – nadgleda finansijske, administrativne i marketinške poslove.

    • Obezbeđivanje ulaza u poslovno i strateško planiranje
    • Postavljanje ciljeva za odeljenja i pojedinačne menadžere
    • Saradnja sa kolegama radi implementiranjapolitike i razvili poboljšanja
    • Organizovanje i koordiniranje internih poslova
    • Nadgledanje raspodele sredstava i budžetiranje
    • Pružanje smernica zaposlenima i procienjivanje njihovog učinka
    • Rešavanje pitanja koja mogu nastati – blagovremeno
    • Preuzimanje odgovornosti za blagovremeno izveštavanje višeg rukovodstva ili regulatornih agencija

    CRO – Chief risk officer

    Direktor za rizike, zadužen za upravljanje rizicima i mogućnostima kompanije.

    • Održavanje registra rizika zasnovanog na važećim zakonima i propisima, šemama prevare i AML razmatranjima.
    • Održavanje inventara unutrašnjih kontrola i mapiranja ključnih oblasti rizika.
    • Praćenje napretka pomoću interne revizije, samotestiranja ili kontrole.
    • Pomaganje u izvršenju usklađenosti poslovanja preduzeća, utvrđivanje prevare i procena rizika BSA identifikacijom ključnih rizika
    • Monitoring rizika: Pomaganje u razvoju i praćenju ključnih pokazatelja rizika (KRI) koji su mapirani na različite načine kako bi se utvrdilo povećanje rizika i proaktivno sprovodile mere za smanjenje rizika.
    • Identifikovanje novih rizika koji predstavljaju nove regulative, prevare ili pranje novca.
    • Analiza podataka: Koordinacija prikupljanja informacija o riziku iz izvornih sistema, odjeljenja i izvještavanja. Analiza podataka i primena na različite ključne oblasti rizika kako biste ažurirali profil rizika.
    • Upravljanje objavama, distribucijom i dostupnošću pravila i postupaka za usklađivanje i finansijski kriminal.

    CCO – Chief creative officer

    Kreativni direktor u kreativnim ili dizajnerskim industrijama – zadužen je za upravljanje kreativnim timom.

    • Usmeravanje kreativnog proizvoda kompanije
    • Razvijanje strategije umetničkog dizajna koji definiše brend kompanije.
    • Stvaranje jedinstvenog imidža kompanije i isporučivanje prepoznatljivog dizajna potrošačima
    • Stvaranje jasne slike brenda koja je osnovni i suštinski posao u celoj kompaniji
    • Oglašavanje nezaboravnog umetničkog dizajna, strukturiranje za ostvarivanje funkcionalnih ciljeva
    • Osiguravanje da se dizajn i funkcionalnost kombinuju harmonično tako da firma može predstaviti proizvod koji uspešno predstavlja njen kreativni brend.

    CMO – Chief marketing officer

    Direktor marketinga i njegove odgovornosti:

    • Planiranje marketinških ciljeva
    • Sprovođenje marketinških planova i programa
    • Istraživanje, analiziranje i nadgledanje finansijskih, tehnoloških i demografskih faktora koji utiču na tržišne šanse
    • Planiranje i nadgledanje oglašavanja i promocija
    • Komunikacija sa spoljnim propagandnim agencijama, autorima i umetnicima
    • Davanje preporuka u vezi sa strategijom formiranja cena
    • Sprovođenje efektivne kontrole marketinških rezultata
    • Procena reakcije tržišta na propagandne programe i pakovanje i sastav proizvoda
    • Preporučivanje i predlaganje promena
    • Priprema i podnošenje izveštaja o marketinškim aktivnostima

    KAM – Key account manager

    Menadžer za ključne kupce, obavlja sve kontakte s ključnim kupcima, ugovara poslove i vrši prodaju, prati razvoj tržišta i na osnovu analiza utvrđuje ciljeve prodaje.

    • Upravljanje prodajom i održavanje odnos sa određenim kupcima.
    • Menadžer računa održava postojeće odnose kompanije sa klijentom ili grupom klijenata, osiguravajući nastavak saradnje
    • Upravljanje odnosa sa klijentom naloga na koje su dodeljeni. Klijent će ostati sa jednim rukovodiocem računa tokom trajanja angažovanja kompanije
    • Menadžeri računa služe kao interfejs između servisa za kupce i prodajnog tima u kompaniji
    • Menadžer računa služi da razume zahteve kupaca, planira kako da ispuni ove zahtjeve i generiše prodaju za kompaniju kao rezultat.

    Project Manager, Project Leader – Menadžer projekta, Vođa projekta

    Odgovornosti menadžera projekta:

    • Sastavljanje plana izrade projekta
    • Raspoređivanje zaduženja
    • Koordinacija izvršenja zadataka
    • Kontrola rezultata rada i izvršavanja projekta
    • Ispravljanje nepravilnosti u toku izvršenja projekta
    • Planiranje budžeta projekta

    PR (Manager) – Menadžer za odnose s javnošću (PR Manager, Public Relations Manager)

    Odgovornosti PR menadžera:

    • Ostvarivanje saradnje sa svim sredstvima javnog informisanja
    • Istraživanje stavova i potreba određene ciljne grupe
    • Slanje rezultata istraživanja sredstvima javnog informisanja
    • Organizovanje javnih nastupa
    • Planiranje i naručivanje reklamnih spotova
    • Organizacija komunikacije sa okruženjem

    Copywriter

    Pisac reklamnih tekstova i slogana.

    • Kreiranje bilborda, brošura, kataloga, tekstova za reklamni jingle, reklama u magazinima i novinama, prodajnih pisama i druge direktne pošte, skripte za televizijske ili radio reklame, društvene mreže i druge marketinške komunikacije.
    • Oni su najčešće poznati kao pisci sadržaja veb-stranica ako se njihov rad pojavljuje uglavnom na Internetu. Pisac sadržaja pomaže u pravljenju online reklama, veb stranica, biltena e-pošte, blogova i postova društvenih medija.

    Merchandiser

    Izlagač robe – zadužen za slaganje robe i kontrolu izloženosti robe u prodajnom objektu, što treba da doprinese većoj prodaji.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Pexels

    What's your reaction?

    Komentari

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | powered by Premium Hosting
    Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE