Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    U 2020. godini UDVOSTRUČENA e-kupovina u Srbiji

    U Srbiji je u onlajn trgovini u 2020. godini ostvaren promet od 33 milijarde dinara, što je gotovo dvostruko više nego 2019, kada taj promet iznosio 17 milijardi, izjavio je državni sekretar u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija Uroš Kandić.

    On je na Sajmu potrošača u Beogradu, posvećenom onlajn trgovini, istakao da su potrošači u ovakvom vidu kupovine bolje zaštićeni nego kada to čine na tradicionalni način.

    „Onlajn trgovina čini svega jedan odsto od ukupne trgovine prehrambenih trgovinskih lanaca, tako da je prostor za rast enorman, jer je onlajn trgovina bezbednija i pruža veći asortiman mogućnosti da se nađu različite proizvode koji su i jeftiniji“, rekao je Kandić.

    Naveo je da onlajn potrošač ima i pravo da u roku od 14 dana kupovine proizvod vrati prodavcu bez bilo kakve obaveze da ga izveštava zbog čega to čini, izuzimajući situacije koje su specifične, poput kupovine hrane.

    Kandić je rekao da je Srbija u prethodnoj godini imala rast od četiri odsto u tradicionalnoj kupovini, što je uzimajući u obzire uslove sa pandemijom koronavirusa, odličan rezultat.

    „Mi ćemo i dalje nastojati da štitimo i razvijamo prava potrošača u Srbiji, da pratimo evropske standarde i da se usklađujemo sa evropskim direktivama“, kazao je državni sekretar.

    Najavio je da Ministarstvo pripremama izmene Zakona o zaštiti potrošača, radi davanja veće nadležnosti tržišnoj inspekciji, odnosno mogućnost izdavanja prekršajnih naloga, što ona sada ne može.

    „Inspekcija će moći će da sankcioniše 33 vrste prekršaja koje trgovci budu činili, a radićemo i na vansudskom rešavanju sporova potrošača i trgovaca. Prvi put ćemo uvesti obavezu da sami trgovci budu učesnici u tom postupku medijacije“, kazao je Kandić.

    Uz to će biti povećana vrednost robe koja će moći da ide na vansudsko rešavanje, odnosno na više od dosadašnjeg limita od 500.000 dinara.

    Naveo je da je u Srbiji pre 2014. godine bilo 2.000 prijava potrošača godišnje, a sada ih je 22.000.

    Izvor: Beta

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE