U Pančevu je zaživeo najsavremeniji vid javnog prevoza

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    U Pančevu je zaživeo najsavremeniji vid javnog prevoza

    Sredinom ove godine Pančevci su, umesto dosadašnjeg JKP „Autotransport”, dobili novog prevoznika – „Pantransport”. Ovo preduzeće putnicima je ponudilo znatno bolje uslove prevoza u komfornim i modernim autobusima, a u nabavku novog voznog parka uložen je 9,1 milion evra. O ovoj značajnoj investiciji i budućim planovima kompanije, razgovaramo sa direktorom „Pantransporta” Radomirom Vidojevićem, koji se već pune dve decenije bavi ovim poslom.

    Kako ste se odlučili da putem javno-privatnog partnerstva uspostavite novi vid prevoza u Pančevu?

    Model javno-privatnog partnerstva je u razvijenim i uređenim ekonomijama uobičajen način za dugoročno rešavanje funkcionisanja niza komunalnih delatnosti, a mi smo u javnom pozivu Gradske uprave Grada Pančeva za dodelu koncesije prepoznali svoju poslovnu šansu i doneli odluku da investiramo u sistem javnog prevoza u Pančevu.

    Radomir Vidojević

    Koliko je važna podrška lokalne samouprave i kako ocenjujete dosadašnju saradnju?

    Grad Pančevo ima udeo u novoosnovanom privrednom društvu „Pantransport”, u njihovom interesu je da podrška društvu bude adekvatna. To znači poštovanje ugovornih obaveza i rokova i nama je to sasvim dovoljno. Dosadašnja saradnja može se oceniti najvišom ocenom.

    Vi ste već punih dvadeset godina u ovom poslu. Sa kojim se izazovima sada susrećete?

    Menadžment naše kompanije čine vrhunski profesionalci, ljudi koji poseduju dragoceno iskustvo u okviru delatnosti. Svaka nova kompanija mora preležati „dečje bolesti”. U našem slučaju to se vidi u tome da se zaposleni naviknu na nove tehnologije i savremena vozila, da prihvate nov način organizacije, koji je dijametralno suprotan od onoga što su imali i na šta su navikli u prethodnom javnom komunalnom preduzeću ATP. Veliki izazov je bio da prethodni sistem, sa zastarelim voznim parkom, prevaziđenim tehnološkim rešenjima, ogromnim brojem radnika (349) i velikim organizacionim problemima, dovedete do nivoa koji podrazumeva optimizaciju, modernizaciju i funkcionalnost.

    Kolika je vrednost investicije i koje ste sve novine uveli u javni prevoz?

    Veoma sam ponosan na činjenicu da danas grad Pančevo, jedini u Srbiji, poseduje potpuno nov vozni park u sistemu javnog prevoza i da je svako vozilo najvišeg nivoa emisije izduvnih gasova (Euro 6). Takođe, nije zanemarljiv ni estetski momenat, vozila su ofarbana jedinstvenom bojom, koja deluje vrlo efektno i atraktivno. Korisnici naših usluga su prijatno iznenađeni, sada imaju pouzdan prevoz, uživaju u vožnji novim vozilima, koja su u toku leta bila besprekorno čista, a sa prvim hladnim danima propisno zagrejana. Vrednost investicije u nabavku novih vozila iznosi 9,1 milion evra, a implementacijom sistema za elektronsku naplatu karata, brojanje putnika, video-nadzor i bežični internet – premašiće 10 miliona. Putnici već sada mogu putem personalizovanih i nepersonalizovanih čip kartica dopuniti svoje kredite za vožnju, uskoro će to biti moguće i preko interneta, kao i u okviru eksterne prodajne mreže. Važno je istaknuti da su cene prevoza ostale nepromenjene, tako da je benefit koji korisnici naših usluga imaju u novoj kompaniji nekomparativan sa prethodim iskustvima.

    Da li ste zadržali radnike ATP-a? Da li ste, nakon preuzimanja, uložili u njihovu obuku za vožnju na novim Mercedesovim autobusima?

    Značajan broj radnika ATP-a odlučio je da svoj profesionalni angažman nastavi u „Pantransportu”. Verujem da su napravili dobar izbor i mi im zahvaljujemo na tome. Svima smo, kao dobrodošlicu, ponudili Ugovor, kojim se, kao investitori, obavezujemo da im, kao nagradu za buduću petogodišnju lojalnost „Pantransportu”, isplatimo iznos koji bi dobili da su prihvatili otpremninu koju je ATP i grad isplaćivao i čime bi oni, praktično, ostali bez zaposlenja. Svi radnici su prošli kroz obuke za upotrebu novih vozila i korišćenje sistema za prodaju karata od strane licenciranih instruktora, dobili su uniforme, poseduju službene legitimacije. Imamo nameru da uspostavimo nove standarde u organizaciji javnog prevoza i pokažemo da ono što se podrazumeva kao normalno u uređenim ekonomijama može da se implementira i u Srbiji.

    Implementiran je potpuno nov sistem naplate karata. Koje su sve prednosti tog sistema i kako su putnici reagovali?

    Putnici su u najvećoj meri reagovali pozitivno na uvođenje novog sistema naplate karata. Sada tačno znaju za šta su dali svoj novac i znaju da su validacijom u vozilu ili kupovinom elektronske karte osigurani, te da je mogućnost bilo kakve manipulacije nemoguća. Ono što je osnovna prednost novog sistema naplate karate jeste da će privatni i javni partner imati precizne podatke o broju prevezenih putnika, o opterećenjima na pojedinim linijama, navikama putnika, kategorijama putnika koje koriste pojedine usluge i mnogobrojne pogodnosti koje se odnose na bezbednost korisnika javnog prevoza. Iako je prvobitna namera bila da taj sistem implementiramo preko podizvođača, na kraju smo doneli odluku da sami investiramo u nabavku i razvoj sistema.

    Pančevo se percipira kao jedan od najzagađenijih gradova u našoj zemlji. Vodili ste računa o tome, nabavili ste ekološka vozila. U kojoj meri ova vozila utiču na smanjenje zagađenja?

    Ubeđeni smo da ćemo time što su svi naši autobusi ekološke klase Euro 6 dati svoj doprinos zaštiti životne sredine i smanjenju zagađenja u Pančevu. Ujedno, ohrabrićemo druge privredne subjekte na teritoriji grada Pančeva da razumeju da je ulaganje u ekološka vozila i, generalno, u sisteme za smanjenje zagađivanja pitanje vrhunske društvene odgovornosti.

    Da li su vaša vozila prilagođena mamama sa kolicima i osobama sa invaliditetom?

    U savremenim vozilima za javni masovni prevoz putnika preduslov je da se osetljivim kategorijama, odnosno trudnicama, majkama sa bebama i osobama sa invaliditetom, obezbedi odgovarajuće mesto u putničkom prostoru. Naša vozila su potpuno prilagođena njihovim potrebama.

    Da li se u narednom periodu mogu očekivati niže cene karata za povlašćene kategorije?

    Pravo na regresirani prevoz, shodno odlukama gradskih vlasti Pančeva, imaju isključivo određene kategorije putnika koje prevoz koriste na gradsko-prigradskim linijama na teritoriji grada Pančeva. Mi smo gotovo svim tim kategorijama putnika omogućili da po značajno nižim cenama od ekonomskih cena koriste prevoz i na međumesnim linijama. Verujemo da ćemo sa našim partnerima uskoro redefinisati načela tarifne politike i prava na povlašćeni prevoz, te da će putnici imati koristi od toga u vidu povoljnosti prilikom kupovine mesečnih karata i odlaska na posao ili na fakultet do Beograda, koji je najčešće odredište Pančevaca.

    Kakvi su planovi za budućnost?

    Naši planovi su da postepeno razvijamo sve vidove autobuskog prevoza putnika i, poučeni iskustvom iz Pančeva, pokušamo da u još nekom gradu u Srbiji primenimo sličan model, ukoliko se ukaže potreba. Nameravamo da akcenat budućeg razvoja stavimo na prevoz učenikâ, dece sa posebnim potrebama, ugovoreni prevoz, kao i da investiramo u nabavku flote autobusa visoke turističke klase. Time bismo, ujedno, pokušali da se izborimo za mesto na tržištu turističkih putovanja u zemlji i inostranstvu.

    Izvor: BIZLife magazin

    Foto: Pantransport

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE