Udruženje Ženski centar "Milica" najavilo početak kampanje "Bori se ženski"

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Udruženje Ženski centar “Milica” najavilo početak kampanje “Bori se ženski”

    Udruženje Ženski centar „Milica“ najavilo je početak kampanje „Bori se ženski“ koja za cilj ima podizanje svesti javnosti o karcinomu dojke. Tim povodom organizovan je radni doručak za medije na kome je bilo reči o aktuelnim temama iz oblasti preventive i inovativnih terapija u lečenju pacijenata obolelih od karcinoma dojke.

    „Kampanjom ‘Bori se ženski’, čije je zaštitno lice Milica Mandić, naša dvostruka olimpijska pobednica, želeli smo da pokažemo koliko je važan timski rad da bi se postigao cilj, kako u sportu tako i u životu. Kako bi izašle kao pobednice u borbi sa rakom dojke, to ne možemo učiniti same. Borba protiv raka dojke mora da bude prioritet države i u toj borbi moramo sedeti svi za istim stolom, od predstavnika državnih institucija, donosioca odluke, struke, do predstavnika udruženja pacijenata. Do sada, mi o čijim se životima radi nismo uključene u tim.  Zato su  naše ruke pružene ka onima  koji prave  strategiju u borbi sa rakom dojke, onima koji odlučuju o prioritetima, onima koji su nas edukovali kroz Akademiju za pacijente kako bismo uz iskustvo stekli i znanje. Uključite nas u tim, borimo se ženski, jer samo zajedno možemo stajati na pobedničkom tronu!“ izjavila je Vesna Bondžić, predsednica udruženja Ženski centar „Milica“.

    „Poslednjih godina učinjen značajan pomak u organizaciji onkološke zdravstvene zaštite u Srbiji, ali se i dalje prepoznaju mesta za dalje razvijanje sistema i celokupnog kliničkog puta pacijentkinja, te što se tiče sistemskog lečenja karcinoma dojke, postoji potreba za većom dostupnošću inovativnih terapija čija primena je preporučena od strane najrespektabilnijih stručnih udruženja u Evropi“ izjavila je dr Marijana Milović Kovačević, medikalni onkolog na Institutu za onkologiju i radiologiju Srbije i dodala da sa omogućavanjem veće dostupnosti inovativnih lekova, pacijentkinje u Srbiji bi imale jednake uslove lečenja kao u mnogim zemljama u okruženju.

    „Rano otkrivanje karcinoma je kluč izlečenja većine pacijenata. Pre 40 godina u SAD, kada još nije započet sistemski skrining karcinoma dojke, prosečno preživljavanje od ove bolesti bilo je 70 odsto, danas je 99 odsto. To najbolje govori koliko u uređenom sistemu skrining i zdravstveno vaspitanje dobrinosi boljim rezultatima lečenja. Osim redovnog skrininga, mamografije kod žena izmedju 50-70 godina, samopregled dojki se preporučuje i kod mlađih žena, i ono što je od ključnog značaja, je da ukoliko žena primeti nešto da se dešava sa njenim dojkama, da se odmah obrati lekaru i da ne čeka da samo prodje“, izjavio je Prof dr Lazar Popović, medikalni onkolog na Institutu za onkologiju Vojvodine.

    „O ženama koje se suočavaju sa rakom dojke treba da brine multidisciplinarni tim stručnjaka koji će na osnovu nalaza odrediti plan lečenja pacijentkinje i upoznati ih detaljno o svemu. Kako bi lečenje bilo uspešno potrebno je rak otkriti na vreme, ali i lečiti ga savremenim terapijama. Međutim, problem je u dostupnosti kako dijagnostike, tako i terapijama, pogotovo sada kada su nekovid pacijenti potpuno zaboravljeni, a inovativne terapije koje su promenile drastično kvalitet i dužinu života žena obolelih od raka dojke u svetu, nisu dostupne samo u Srbiji“, zaključila je Vesna Bondžić, predsednica udruženja Ženski centar „Milica“.

    Prema poslednjim podacima Instituta za javno zdravlje Srbije „Dr Milan Jovanović Batut” u Srbiji se godišnje rak dojke otkrije kod 4.300 žena, a preko 1.600 žena umre od ove bolesti. Takođe, u našoj zemlji se godišnje dijagnostikuje oko 400 uznapredovalih karcinoma dojke, dok se oko 1500 žena različite starosne dobi godišnje leči od uznapredovalih karcinoma. Svim ovim ženama potrebna je odgovarajuća terapija.

    Kampanju „Bori se ženski“ podržala je kompanija Novartis.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Promo

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE