Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Ugostitelji U PROBLEMU – cene porasle za 10% jer NEMA OSOBLJA

    Nakon karantina u Nemačkoj, cene u ugostiteljskim objektima širom zemlje osetno su veće, a to je građane ove zemlje veoma neprijatno iznenadilo. Kako se navodi, razlog je pre svega nedostatak osoblja i visoki troškovi higijenskih mera.

    Mnogi nemački ugostitelji i njihovi gosti su jedva dočekali popuštanje mera koje su posetu kafiću ili restoranu od početka novembra prošle godine  činile nemogućim. Prvo su pre nekoliko nedelja otvorene terase a sada većina restorana otvara i prostore pod krovom.

    Mnogi se nisu vratili

    Ipak, najveće brige ugostiteljima trenutno zadaje manjak osoblja. U Nemačkoj je većina konobarica i konobara ovaj posao obavljalo kao dodatni ili honorarni posao uz studije ili školu. U mesecima potpunog zatvaranja mnogi su se preorijentisali na druge izvore zarade i veliki deo njih je time ostao nepovratno izgubljen kao radna snaga u ugostiteljstvu, piše Dojče Vele.

    „Ja nisam mogla ljudima da govorim: čekajte, strpite se dok ponovno ne otvorimo“, rekla je za javni servis ARD vlasnica jednog restorana u Kelnu objašnjavajuću zašto se velik broj radnika nije vratio posle lokdauna.

    Ona se žali da je teško pronaći dovoljno ljudi za rad čak i da vladaju normalni uslovi a da higijenske mere zahtevaju dodatno osoblje.

    „Neko mora dočekati goste, sprovesti ih do stola, sve to iziskuje dodatno osoblje a to košta“, kaže ova ugostiteljka. Finansijska neizvesnost vlada i dalje, mnogi nisu sigurni da li će morati da vrate finansijsku pomoć koju su dobili od države.

    Sve je to rezultiralo poskupljenjem usluga u ugostiteljstvu od 5 do deset odsto, kako javlja ARD.

    Oprezni optimizam

    Mnogi, uprkos državnoj pomoći u raznim oblicima, nisu preživeli ovo teško razdoblje. Od sredine marta, prema navodima krovnog udruženja nemačkih ugostitelja i hotelijera DEHOGA, mesečno od 70 do 120 ugostiteljskih preduzeća prijavljuje stečaj. Samo do februara je izgubljeno 120.000 radnih mesta u gastronomiji i ugostiteljstvu.

    DEHOGA istovremeno procenjuje da su državne pomoći, poput jednokratnih finansijskih isplata ili programa finansiranja skraćenog radnog vremena, spasili oko 50.000 ugostiteljskih preduzeća.

    Direktorka DEHOGA Ingrid Hartges traži od politike bolju podršku kako u slučaju sledećeg pandemijskog talasa ne bi propalo još više ugostitelja.

    „Mi moramo bolje pripremljeni dočekati eventualni sledeći talas“, rekla je Hartges za dnevnik Noje Pasauer Prese.

    Ipak, uprkos upozorenjima, u branši vlada neka vrsta optimizma zbog nadolazećeg leta. Mnogi se nadaju sličnoj reakciji gostiju kao u turizmu: nakon višemesečnog odricanja gosti su spremni da dublje posegnu u džep i sebi priušte usluge koje bi u normalnim uslovima možda bile preskupe.

    Izvor: Dojče Vele

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE