Uradi sam: Digitalni alati i kako ih najbolje upotrebiti

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Uradi sam: Digitalni alati i kako ih najbolje upotrebiti

     Piše: Jelena Nenadić Mihajlović, Project Manager, ICT Hub

    Svest o digitalnoj transformaciji (DT) veoma je porasla u odnosu na pre nekoliko godina, kada je to bio dalek pojam, ali ispostavilo se da mala i srednja preduzeća sada imaju drugu dilemu – odakle da počnu, šta tačno DT podrazumeva i koliko je to komplikovano

    Kako iskoristiti trenutak, biti vidljiviji, efikasniji i što bolje preporučen? Ovi svakodnevni izazovi malih i srednjih turističkih ponuđača prerasli su tokom godine korone u pitanje opstanka na tržištu.

    „Svaka kriza je šansa”, kaže stara kineska poslovica. Citirati je lako, no treba tu misao i sprovesti u delo. Dobra vest je da je pomoć bukvalno nadohvat ruke i zove se – digitalni alati.

    Istraživanje koje je u prvoj polovini septembra 2020. godine sproveo ICT Hub pokazalo je da se mnogi više ne oslanjaju samo na proverene „analogne” načine poslovanja (promociju metodom „od usta do usta”, oglašavanje na drugim sajtovima, građenje odnosa sa gostima samo tokom razgovora), već da se sve više okreću upravo digitalnim alatima, svesni prednosti koje donose njihovom poslovanju.

    Svest o digitalnoj transformaciji (DT) veoma je porasla u odnosu na pre nekoliko godina, kada je to bio dalek pojam, ali ispostavilo se da mala i srednja preduzeća sada imaju drugu dilemu – odakle da počnu, šta tačno DT podrazumeva i koliko je to komplikovano.

    Suština je da se provajderi usluga vrate na same korene i alate koji su besplatni, dostupni, koje mogu odmah da koriste ili da uz pomoć predavača dobiju širu sliku i perspektivu – odakle početi i šta je to što njima od svega toga zapravo treba, jer ne treba im sve. Ukratko, nastojimo da objasnimo ljudima da, ako su se već odlučili za neku platformu, nju iskoriste maksimalno i na najbolji mogući način.

    Kako, međutim, u širokoj lepezi digitalnih alata odabrati najbolje za poslovanje, šta su prednosti i mane svakog od njih i koliko je teško savladati ih i implementirati?

    Krenimo redom.

    Društvene mreže Fejsbuk, Tviter i Instagram apsolutno su besplatne. Naravno, oglašavanje na njima košta, ali bazično, da bilo ko napravi nalog, potreban je samo imejl. Buking, Tripadvajzer i Erbienbi (Airbnb) takođe su besplatni. Naplata se dešava ako kroz platformu prolazi transakcija i neko rezerviše smeštaj. To je, na kraju, i korektno, ali ne plaćate ništa unapred ili preko onoga što je tamo transparentno postavljeno i zna se tačno koliko šta košta. Koliki posao imate, toliki procenat i date – i svi su zaštićeni.

    Buking je najmoćnija platforma i mahom više štiti putnike nego provajdere smeštaja, a kod Erbienbija je obrnuta situacija – najveći benefit imaju oni koji izdaju smeštaj. Tripadvajzer je dragocen zbog recenzija (reviews) koje gosti ostavljaju, ali upravo zbog toga je i mač sa dve oštrice. Dok se na Fejsbuku, na primer, komentari mogu sakriti, na Tripadvajzeru to nije slučaj. Dobra preporuka je zlata vredna, ali šta činiti kada neko baš otvoreno i nebiranim rečima izrazi nezadovoljstvo smeštajem? Zlatno pravilo za kontrolu štete je: biti iskren, otvoren i voljan da se problem reši. Korektan i ljubazan odgovor vlasnika umnogome menja perspektivu. I naravno – najvažnije je da to ne ostane samo na rečima, jer će već sledeći posetilac moći da proveri stanje stvari i podeli svoje utiske onlajn.

    Veb-sajt je sjajna platforma na kojoj se može objediniti ponuda smeštaja i dati šira slika –znamenitosti/barovi/restorani/muzeji koji postoje u okolini, predloženi izleti ili individualne ture, zabavni sadržaji i mnogo toga što goste može zadržati i duže. Ko god je u mogućnosti da kreira svoj veb-sajt – treba to i da uradi. Za one koji nemaju ni volje, ni želje, ni resursa – postoji sjajna zamena za to i zove se – Google my Business. Ukoliko se dobro iskoristi, ovaj alat vas može staviti u prvi red onlajn izloga, potpuno besplatno, ali zahteva malo truda. Potrebno vam je isto što i za ostale platforme: dobre fotografije, kratak tekst, opis, radno vreme, kontakt podaci, lokacija… Zauzvrat, vaša ponuda će se pojaviti sa strane na ekranu svakoga ko ukuca ključne reči koje referiraju na vašu ponudu. Vaša lokacija na mapi, adresa, broj telefona, atraktivne fotografije i recenzije „proguraće” se u prve redove.

    Ukoliko ste se, ipak, odlučili za kreiranje veb-sajta, možete iskoristiti prednost još jednog Guglovog alata, a to je Google analitics. Na jednoj od radionica koje smo organizovali polaznici su za oko dva sata dobili dovoljno informacija da od početnika koji se nisu susretali sa tim mogu da razumeju osnove i primene ih u praksi. Praćenjem Guglove analitike dobijate širi uvid u vaše korisnike i ono što je njima važno. Ako se neko zadržao tri minuta čitajući šta su atrakcije oko vas i želi da se upozna više sa onim što nudite, to je karta kojom kupujete njihovo interesovanje, poverenje, dolazak i preporuku.

    Možete, dakle, biti sami svoj majstor. Zato: „Go, digital!” Prednosti su mnogo veće od bilo čega što se radi oflajn – u pogledu efikasnosti, brzine i profita.

    I samo strpljivo, sistematično i kreativno. Ništa se ne može preko noći. Važno je napraviti prvi korak. Pardon, klik.

    Izvor: BIZlife magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | powered by Premium Hosting
    Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE