"Uspeh dolazi onda kada radimo zajedno" - BIZlife

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    “Uspeh dolazi onda kada radimo zajedno”

    Pandemija koronavirusa napravila je velike probleme određenim biznisima, a jedan koji je najviše pretrpeo je hotelski. Poslednje vesti kažu da će država obezbediti pomoć za hotelsku industriju, a pitali smo Živorada Vasića, višeg potpredsednika Delta Holdinga i regionalnog direktora IHG kako gleda na tu pomoć i da li je ona dovoljna u ovom trenutku.

    „Pomoć države koja je usmerena na sve gradske hotele od velikog je značaja. Imaće uticaj na likvidnost hotela, što će biti ogroman pomak. Sigurno da 350 evra po ležaju i 150 evra po sobi za sve gradske hotele nije dovoljno posle šest meseci gubitaka i pada zauzeća u Beogradu na 6‒7 odsto u odnosu na ranije, kada je zauzeće bilo 80‒85 odsto. Hoteli trpe ogromne gubitke i jako je teško i komplikovano vratiti kredite i kamate, boriti se i održati broj zaposlenih, isplatiti plate… Ovo je jedan težak period i nadamo se da će se on završiti što pre“, kaže Vasić.

    Da li se već mogu utvrditi razmere gubitaka hotelske industrije u Srbiji?

    Pandemija je zadala ogroman udarac i domaćoj hotelskoj industriji, koja beleži gubitke od više stotina miliona evra u prvoj polovini godine. Mnogo ljudi je ostalo bez posla usled pada prihoda hotela i prosečne okupiranosti. Najviše su pogođeni hoteli u gradskim sredinama, dok su, sa druge strane, smeštajni kapaciteti u unutrašnjosti prošli mnogo bolje.

    Kako su vaši zaposleni prolazili kroz ovaj period?

    Kao i do sada – timski! Uspeh dolazi onda kada radimo zajedno, motivisano i posvećeno. Isto važi i za krizna vremena, samo kao tim možemo da prebrodimo sve izazove.

    Da li zbog pandemije kancelarija kakvu smo znali više ne postoji?

    Sasvim je izvesno da zbog pandemije način poslovanja u mnogim industrijama, ali i fizički prostor u kome se obavljao posao, onakav kakav smo do sada poznavali više ne postoji. Kada je hotelijerstvo u pitanju, u svetu je mnogo zaposlenih ostalo bez posla, zauzeće u hotelima je dramatično palo, ali je poslovanje i u takvim okolnostima moralo da se nastavi. U jednom trenutku nam je kancelarija postala bilo koje mesto sa kojeg smo mogli da se bavimo prodajom hotela, pojedini sektori su radili od kuće, međutim, mnogo je teško na taj način pokazati klijentu hotel i dočarati šta hotel može da ponudi. Što se hotelijerstva tiče, kancelarija kakvu smo do sada poznavali nastaviće da postoji, u manje ili više izmenjenom obliku, u nadi da će se biznis što pre vratiti u poznate okvire.

    Ostale su zapažene neke od vaših akcija u Crowne Plazi tokom vanrednog stanja. Koji je bio cilj tih akcija i kakve su one imale efekte?

    Izuzetno sam zadovoljan akcijama koje smo organizovali u hotelu i efektom koji su postigle. Ideja je bila da ostanemo vidljivi i prisutni kod naših klijenata, da pokažemo društvenu odgovornost i da nađemo nove načine da dođemo do prihoda. To, naravno, nije ni blizu onoga što smo radili u doba kada nije bilo pandemije i uz veliko zauzeće, uz visoke prosečne cene i kada je Beograd vrveo od kongresa stranaca, ali mislim da je naš tim uradio veliku stvar – borio se i pokazao klijentima i građanima da smo tu. Takođe, akcija „Srpski pasoš otvara vrata Crown Plaze” donela je rezultate i privolela ljude iz Srbije da dođu u Beograd, vide i iskuse neke nove stvari.

    I ovoj pandemiji će jednom doći kraj. Gde vi vidite način da se vaš biznis najbrže oporavi?

    Uvereni smo da će se biznis oporaviti, ali je sasvim izvesno da će taj oporavak ići sporo. Velike nade polažemo u to da će već od sledeće godine početi da se organizuju događaji i kongresi, što će pokrenuti i visoko zauzeće u našem hotelu. Težimo ka tome da se vratimo na nivo poslovanja iz ranijih godina, kako bismo opet mogli da radimo na prosečnoj ceni, zauzeću i na tome da hoteli opet postanu centar dešavanja, kao što su bili i dosad.

    Koliko je danas teško napraviti biznis plan za 2021. godinu?

    Veoma je teško napraviti biznis plan za narednu godinu, posebno što se situacija iz dana u dan menja. Sa ovog mesta možemo samo da nagađamo kako će se razvijati avio-industrija, turizam, kao i sve one grane koje su usko povezane sa hotelijerstvom. Ostaje veliko pitanje vakcine, poverenja i komfora putnika u budućnosti. Ono u šta sam uveren jeste da ljudi žele da putuju, ne žele da se viđaju preko različitih aplikacija i platformi, imaju potrebu da naprave kontakt, posete događaje i na njima sklope nova poznanstva i poslove, ali i da turistički dođu u grad, vide i nauče nešto novo. Koliko god da je teško napraviti biznis plan, ono što sigurno mogu da kažem jeste da će se hotelijerstvo oporaviti.

    Tema našeg broja je „Nova realnost ili nova mogućnost”. Gde vi vidite „novu mogućnost” za Crowne Plazu?

    I u ovakvom vremenu mi vidimo priliku i šansu za unapređivanje naših hotela. Svaki dan koristimo da nešto novo uradimo u Crowne Plazi i svi naši zaposleni su aktivno uključeni u sve aktivnosti i inoviranje. Naša nova mogućnost je da organizujemo i pravimo sastanke na otvorenom, da radimo velike keteringe, a sve radi prilagođavanja biznisa tokom kovida. Namera nam je da se pozicioniramo kod naših klijenata kao istrajan hotel, onaj koji nudi različite mogućnosti i koji je uvek spreman da pobedi.

    __________________________________________________________________

    Zašto je Sava centar toliko važan za Beograd?

    „Sava centar je nekad bio mesto okupljanja, prostor koji je tokom 80-ih i 90-ih godina prošlog veka ugošćavao između pet i sedam hiljada ljudi na kongresima. Svi gradski hoteli su beležili visoka zauzeća zbog ovakvih događaja. Bio je simbol Beograda i vreme je da mu se vrati taj nekadašnji sjaj. Za Beograd je veoma važan zato što od kongresnog centra žive mnoge industrije – avionska industrija, restorani, taksi servisi, hoteli itd. Renoviranjem bi opet postao simbol Beograda, kakav ovaj grad i zaslužuje. Osim toga, kulturni značaj Sava centra je ogroman jer bi se u naš grad opet vratili mnogi koncerti, kongresi i drugi veliki događaji. To bi bio jasan poziv velikom broju stranih gostiju da posete Beograd, što bi uticalo na priliv novca od poreza u državni budžet. Sava centar je bio i treba opet da postane važan element grada, hotelskog biznisa i cele industrije koja je povezana sa turizmom“, kaže Vasić.

    _______________________________________________________________________

    Počeli smo da cenimo male stvari

    Da li je i koliko ova situaciju promenila i vaš život?

    Promenila je apsolutno, kao i svačiji. Imam utisak da smo počeli da cenimo male stvari, da provodimo više vremena sa porodicom i da naše najbliže upoznajemo na način na koji nismo do sada. Potrebno je gledati i pozitivne stvari i izvući najbolje iz ove situacije – male stvari mogu da nas čine srećnim.

    Izvor: BIZLife magazin

    Foto: BIZLife/ND Studio

    What's your reaction?

    Komentari

    • Mirjana Cvetićanin

      SAVA CENTAR je bio svoje vremeno Bajpas Beogradu, kada je sve zamiralo u njemu Sava Centar ga je oživeo i uvrstio u najpoželjnije gradove na Balkanu. Beograd je dužan da mu sada pomogne da ponovo zablista punim sjajem.

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | powered by Premium Hosting
    Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE