Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    „Uspešan je onaj ko se probudi i zaspi zadovoljan“

    Pravo poslovno okruženje u kome ćete moći da se profesionalno izgradite jeste ono koje prepoznaje značaj ulaganja u razvoj organizacije, koje usvaja metodologije koje podržavaju rast, koje ima adekvatne sisteme zarada, vrednovanja i merenja rezultata, kaže za BIZLife magazin Tijana Anokić, menadžer marketinga, Alumil.

    • Šta danas čini okosnicu poslovne aktivnosti kompanije Alumil u Srbiji i regionu?

    Danas je Alumil velika međunarodna kompanija i najveća grupacija za ekstruziju aluminijuma u jugoistočnoj Evropi, sa 12 fabrika u šest država i prisustvom u preko 60 zemalja širom sveta, a sve je počelo pre 30 godina i u sklopu porodične firme, koja je postepeno i stabilno širila svoje poslovanje. U našem regionu poslujemo već 25 godina – krenuli smo od predstavništva u Čačku, da bismo, 2003. godine, otvorili fabriku u Novoj Pazovi, koja pokriva celokupni proizvodni proces, od ekstruzije profila do izrade svih tipova površinskih zaštita. U našim modernim proizvodnim postrojenjima, uz strogu kontrolu kvaliteta celog proizvodnog procesa, omogućavamo kreiranje vrhunskih proizvoda visoke upotrebne vrednosti. Takav integrisan proces proizvodnje mehanizam je koji osigurava konstantan nadzor svih segmenata, čime mi, kao kompanija, garantujemo najviši kvalitet svojih proizvoda i usluga, a pored toga, uspevamo da skratimo rokove isporuke, što je uvek važan parametar tokom planiranja i izvođenja objekata, posebno kada su u pitanju investicije većih razmera. Ovakav pristup poslovanju i poverenje koje smo izgradili među učesnicima na tržištu doprinose tome da naši rezultati budu bolji iz godine u godinu, a time rastu i naši ciljevi, kao i želja da i dalje nudimo unikatna rešenja, sa inovativnim karakteristikama, koja u potpunosti pokrivaju potrebe naših klijenata.

    • U teškoj godini uspeli ste i da nadmašite prethodne rezultate. Kako ocenjujete proteklu poslovnu godinu i saradnju sa poslovnim partnerima širom Srbije i regiona?

    Volimo da kažemo da su zdravi odnosi koje, kao kompanija, negujemo, kako interno, tako i eksterno sa svojim parterima, doprineli tome da uspešno prevaziđemo izazove koje je prethodna godina stavila pred sve nas i da je završimo onako kako smo planirali. Uz pažljivo planiranje, osluškivanje tržišta, pravovremene reakcije i pojednostavljene procese, na čemu možemo da zahvalimo uigranom timu i stabilnom proizvodnom i logističkom centru u Novoj Pazovi, naravno, i uz puno poštovanje zdravstvenih mera i preporuka – ispunjavali smo potrebe naših klijenata, jer je građevina, kako na veliko, tako i na malo, jedna od retkih industrijskih grana koja nije u potpunosti stala tokom pandemije. Naši partneri su u nama sve vreme imali pouzdan oslonac, kao i pre pandemije, i naš uticaj širom regiona nastavio je da se širi na tim čvrstim osnovama.

    Istovremeno, kao društveno odgovorna kompanija, pružili smo podršku zdravstvenom sistemu kroz nekoliko donacija usmerenih ka očuvanju zdravlja. Na kraju, da trenuci krize mogu dovesti do netradicionalnih načina razmišljanja i inovativnih rešenja, dokazuje i naš novi proizvod – Smart Gate, koji brzo, beskontaktno i sa visokom preciznošću meri telesnu temperaturu ljudi koji ulaze u prostor.

    • U Srbiji, već neko vreme, traje građevinska ekspanzija. Koliko je vaša kompanija imala benefita od takve situacije u građevinskoj industriji?

    Da, građevinska ekspanzija traje godinama i, kako sam već rekla, pandemija je jeste usporila, ali je nije i prekinula, što je manje-više bio slučaj u celom svetu. Paralelno sa sve većim brojem investicija u stambene komplekse, sve više se ulaže u poslovne prostore, kao i u industrijske objekte, jer urbanu mobilnost prate i povećane potrebe za zapošljavanjem, zabavom, kupovinom itd. Da je naša kompanija u centru dešavanja, govore i neki od velikih projekata u kojima smo učestvovali protekle godine: kule „Parkview” i „Vista”, u Beogradu na vodi, stambeno-poslovni kompleks „Park 11”, u Beogradu, zgrade Elektrotehničkog fakulteta i hotela „Ambasador” u Nišu – da pomenem samo neke.

    Ispunjavanja potreba koje trendovi savremenog života nameću predstavlja ogroman potencijal za dalji razvoj, a mi, kao lokalni proizvođač sa celokupno integrisanom proizvodnjom, sa sertifikovanim sistemima i jakom logističkom podrškom, imamo snažne preduslove da te potrebe i zadovoljimo. Dosadašnje iskustvo pokazalo je da na najbolji način možemo da snabdevamo kako srpsko tržište, tako i okolna tržišta, a verujem da ćemo tim tempom nastaviti u budućnosti.

    • Koji su se kanali komuniciranja sa vašim ciljnim grupama pokazali najučinkovitijim?

    Pre kanala komunikacije, verujem da je za svaku kompaniju najbitnije da odabere pravac i cilj komunikacije ka klijentima. Naša liderska tržišna pozicija nas obavezuje ne samo da unapređujemo svoju ponudu već i da ulažemo u marketing i edukaciju tržišta, koju smatramo imperativom, i moram da istaknem da smo jedina kompanija u našem regionu koja se time ozbiljno bavi. Jedini imamo izložbeni salon u kome klijenti mogu videti naše sisteme u razmeri 1:1 i dobiti sve potrebne informacije, kao i savete stručnjaka kako bi doneli pravu odluku. Mi insistiramo na edukaciji i eksternih i internih ciljnih grupa i vidimo da taj pristup daje najbolje rezultate.

    Strategija naše kompanije postavljena je tako da kroz saradnju obuhvatimo sve učesnike jednog projekta. Podjednaku pažnju posvećujemo kako arhitektama, projektantima i investitorima, tako i našim kupcima koji od naših sistema prave gotove proizvode, a svi oni u svakom trenutku mogu računati na našu snažnu tehničku podršku, jer su naša partnerstva oslonac za budućnost. Pored toga, posebnu pažnju posvećujemo i krajnjim korisnicima naših proizvoda, koji će doneti konačnu odluku i boraviti u datom prostoru.

    Vođeni ovim, prilagođavamo i kanale komunikacije. Svakako su živa reč i tradicionalni načini komunikacije putem masovnih medija vrlo efikasni, ali uz njih koristimo i nove savremene digitalne tehnologije. Integrisani marketinški pristup prilagođen ciljnim grupama najbolji je način da se približe vrednosti brenda, kao i da se predstave prednosti proizvoda, dok lojalnost korisnika gradimo kroz ponudu softverskih rešenja, kao što su AlumilCal i My Alumil, koja su im na raspolaganju tokom čitavog procesa donošenja odluke, ali i nakon toga. Uspešna komunikacija je zato u našem slučaju – kombinacija svih kanala uz insistiranje na jasnim porukama, a pozitivne povratne informacije klijenata koji se vraćaju doprinose izgradnji reputacije kakvu nijedna kampanja ne može da kupi.

    • Koliki je izazov, sa pozicije marketinga kompanije, promovisati proizvode koji su namenjeni relativno uskoj ciljnoj grupi?

    Ne bih se složila sa tim da su proizvodi namenjeni uskoj ciljnoj grupi, naprotiv – naši proizvodi su namenjeni svima, jer svi imamo neki prostor u kom boravimo, samo su razumevanje naših proizvoda i prednosti koji oni donose, potrebe i mogućnosti različitih ciljnih grupa – drugačiji. Isto tako, sa različitim ciljnim grupama se komunicira na različite načine. Što je sagovornik više upućen u materiju, to je komunikacija kompleksnija i stručnija, dok se ljudima koji nisu usko stručni obraćamo primerenom i što jednostavnijom komunikacijom o prednostima koje donose naše proizvodi. Trenutno je aktuelna kampanja u kojoj na jasan način prikazujemo koje su prednosti naših proizvoda i na koji način poboljšavaju kvalitet života ljudi, na primer, kroz smanjeno prenošenje zvuka ili zaštitu od vremenskih nepogoda, uz objašnjenje o trajnosti i jednostavnosti upotrebe.

    Zadatak marketinga u našoj industriji jeste da dobro identifikujemo primaoca naših poruka, da odredimo ton, kanal, način i vreme komunikacije i da se postaramo da su naše poruke upečatljive i dovoljno jasne. Ono što je zajedničko pristupima različitim ciljnim grupama jeste da kroz njih komuniciramo da mi imamo konkretna rešenja za određene probleme i na taj način gradimo lojalnost i poverenje kod saradnika i krajnjih korisnika.

    • Koji savet biste dali mladim ženama koje ulaze u pretežno mušku industriju, poput one u kojoj vi radite?

    Građevina je vrlo interesantna i izazovna industrija sa mnogo mogućnosti za rad i kreativnost. Ja sam u ovoj industriji poslednjih pet godina i mogu da kažem da uživam u ovom poslu. Prostor za učenje i napredovanje je veliki i verujem da su za napredak potrebni samo volja i želja, kao i u svakoj drugoj struci, a činjenica da radite u kompaniji koja je lider u jednoj od oblasti koje su glavni pokretač privrede jedne zemlje predstavlja dodatno zadovoljstvo.

    Imam tu sreću da radim u kompaniji koja neguje korporativnu kulturu i u kojoj je izražena briga o zaposlenima. Sama atmosfera u kompaniji veoma je zdrava i to je pravi pokretač i motivacija da zaposleni daju svoj maksimum. Danas, kada su zastupljenost žena i rodna ravnopravnost u korporativnom svetu među važnijim ciljevima svih svetskih kompanija, s ponosom možemo da kažemo da u kompaniji Alumil Yu Industry žene čine 40 odsto menadžmenta, od srednjeg do visokog nivoa upravljanja.

    Upravo bih na to skrenula pažnju mladim koleginicama – pravo poslovno okruženje u kome ćete moći da se profesionalno izgradite jeste ono koje prepoznaje značaj ulaganja u razvoj organizacije, koje usvaja metodologije koje podržavaju rast, koje ima adekvatne sisteme zarada, vrednovanja i merenja rezultata. Ako su svi ti kriterijumi postavljeni kako treba, onda možete biti sigurni da u takvom okruženju neće biti bitno kog ste pola, jer će se vrednovati i nagrađivati samo vaš učinak.

    • Šta, po vašem mišljenju, čini uspešnu poslovnu ženu?

    Iz mog ugla, uspešna žena je ona koja se probudi i zaspi zadovoljna. To, naravno, važi i za muškarce. Svako od nas ima lične ciljeve i aktivnosti koje ga ispunjavaju. Za mene je to balans između uspeha na privatnom i poslovnom planu. Ta ravnoteža između srećne porodice i karijere koja ide uzlaznom putanjom dobitna je kombinacija i to smatram uspehom.

    Izvor: BIZlife magazin

    Foto: ND Studio

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE