Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    #UticajnOdgovorno – Mlekara Šabac: „Društveno-odgovorno poslovanje mora biti norma“

    Društveno odgovorno poslovanje odavno predstavlja, ili bi bar tako trebalo da bude, normu na kojoj svaki biznis treba da bude postavljen i da se razvija. Ovo je posebno važno za velike i razvijene kompanije, jer njihov uticaj na zajednicu i okruženje u kojem posluju podrazumeva i veliku odgovornost. Takva odgovornost se, naravno, ne odnosi samo na pojedine aspekte poslovanja, već pre svega na poslovnu politiku ili, tačnije, na vrednosti koje kompanija želi da predstavlja.

    Bilo da je reč o zaštiti životne sredine, uvođenju inovacija da bi se postigla održivost u poslovnim procesima, podršci grupama građana kojima je ona najpotrebnija, ili jednostavno brizi da se uvek ispunjavaju standardi i regulative koji štite interese i dobrobit šire zajednice – sve su to oblasti u kojima kompanije mogu i moraju da pokažu inicijativu da predvode i podržavaju razvoj nekog društva.

    Mlekara Šabac, sa tradicijom proizvodnje dugom 90 godina, tokom svih ovih decenija rada nastoji da se razvija u skladu sa najvišim principima mlekarske industrije. Vrhunski standardi poslovanja posebno su bitni u prehrambenoj industriji, koja ne samo da je direktno usmerena ka potrošačima, odnosno svim segmentima društva, već je i njena proizvodnja usko povezana sa sredinom u kojoj se razvija. Kvalitet i bezbednost mlečnih proizvoda, koji su decenijama zaštitni znak Mlekare Šabac, strateški su prioritet da se kupcima nude samo najbolji proizvodi bazirani u potpunosti na mleku i drugim prirodnim sirovinama, sa tendencijom da najveći deo portfolija zauzimaju proizvodi bez konzervansa i aditiva. Naravno, da bi tako nešto moglo da se postigne, ključno je, pre svega, imati pouzdane partnere, posvećene proizvođače sirovog mleka, ali i ulagati u edukaciju zaposlenih i inovacije u proizvodnji.

    Posvećenost izgradnji dugoročnih, održivih partnerstava, međusobna podrška i razmena znanja i iskustava u Mlekari Šabac predstavljaju najsnažniji i neraskidivi odnos sa zajednicom u kojoj posluje i sa kojom se neprestano razvija skoro ceo vek. Iako je danas 70 odsto proizvodnje Mlekare Šabac namenjeno izvozu na globalna tržišta, od Evrope, preko Rusije do Sjedinjenih Država, osnovna i najbitnija sirovina ovih proizvoda – kvalitetno mleko – dolazi od probranih dobavljača, često porodičnih domaćinstava sa nekoliko desetina krava. Fokus na poreklo i kvalitet sirovog mleka ono je što pravi najznačajniju razliku u proizvodnom procesu i u finalnom mlečnom proizvodu, jer je to osnova na kojoj je izgrađeno poverenje između Mlekare i njenih partnera, ali i Mlekare i potrošača. Zbog toga Mlekara Šabac sa ponosom ističe žig „čuvarkuća” na čak osam svojih brendova. Ovo priznanje dodelila joj je Privredna komora Srbije, u okviru projekta „Stvarano u Srbiji”, kojim se pruža podrška domaćim proizvodima i proizvođačima, a potrošači edukuju o važnosti kupovine proizvoda visokog kvaliteta i domaćeg porekla.

    Prehrambene kompanije sve ozbiljnije shvataju želje kupaca da znaju odakle neki proizvod potiče, ko je proizvođač, koje su proizvodne procedure, da li su sirovine lokalnog porekla, kakve su nutritivne vrednosti, da li su iz etički korišćenih izvora i sl. Odgovornost kompanija je ne samo da poštuju propise i procedure koje pružaju garancije koje potrošači žele već i da transparentno predstave relevantne informacije. Poštovanje ovih principa u poslovanju garantuje poverenje i lojalnost kupaca, a samim tim, i dugoročan i održiv uspeh bilo kog biznisa.

    Sertifikati su često najsnažnija garancija poštovanja regulativa, procedura, a time i kvaliteta i odgovornosti poslovanja neke kompanije. Ivana Savić, član tima Mlekare Šabac, koja je zvanično sertifikovana i zadužena za pitanja zaštite životne sredine, podseća da „praćenjem evropskih i svetskih normativa u oblasti zaštite životne sredine svaka savremena kompanija može očekivati da postane konkurentna na ovim tržištima i da globalno gradi svoju reputaciju na vrednostima društvenih odgovornosti”.

    Mlekari Šabac je nedavno dodeljen sertifikat „IFS Food” – najviši sertifikat u proizvodnji hrane, izdat od strane sertifikacione kuće „Quality Austria”.

    Ovo je za Mlekaru Šabac već drugi sertifikat iz grupe globalnih GFSI standarda, jer skoro deceniju poseduje i FSSC 22000, zahvaljujući čemu nastupa kao najveći izvoznik visokokvalitetnih mlečnih proizvoda iz Srbije na čak 15 svetskih tržišta, a u njih spada i ISO 14001:2015 – kojim se garantuje poštovanje i zaštita životne sredine tokom proizvodnih procesa.

    „Ovi sertifikati su posebno bitni s obzirom na to da je mlekarska industrija specifična, jer se radi o izuzetno osetljivoj grupi proizvoda. Počevši od nabavke sirovina, preko same prerade, pa sve do plasiranja proizvoda krajnjem kupcu, implementacija standarda u zaštiti životne sredine, recimo, zahteva veoma obiman i složen posao. Sirovine, poluproizvodi i proizvodi ne mogu imati dugu upotrebnu sposobnost, pa je praćenje otpada koji mlekarska industrija nezaobilazno generiše nešto što je svakodnevica, o kojoj se mora voditi računa i zbog čega Mlekara Šabac neprestano radi na usavršavanju i svojih proizvodnih procesa i svojih zaposlenih, u čiju se redovnu edukaciju i sertifikaciju ulaže poseban trud”, ističe Ivana Savić.

    Kao jedan od primera dobre prakse i sprovođenja regulatornih okvira, Ivana navodi činjenicu da je Mlekara Šabac formirala i pokrenula energetsko postrojenje na prirodni gas, čime je ovaj energent postao primaran u njihovoj upotrebi. „U ovom slučaju veliki napredak je postignut ukidanjem mazuta, kao energenta koji je poznat kao ozbiljan zagađivač životne sredine. Takođe, i kroz druge prakse nastojimo da adekvatno brinemo o zaštiti životne sredine. Na primer, razdvajanjem otpada koji ima upotrebnu vrednost znatno smanjujemo količine komunalnog otpada, a time sprečavamo da on završi na deponiji, bez mogućnosti da ponovo bude iskorišćen. Kada je proces recikliranja u pitanju, Mlekara Šabac reciklira čak i svoj vozni park. Svaki automobil koji nije u voznom stanju ili jednostavno ne može da nađe svog kupca može biti idealan materijal za reciklažu”, zaključuje Ivana Savić.

    Društveno odgovorno poslovanje i vrednosti na kojima Mlekara Šabac bazira svoj rad predstavljaju neprestani procesi usavršavanja, inoviranja i napredovanja, usklađeni sa potrebama zajednice i šireg društvenog konteksta. Naravno, zaposleni su ti koji stoje iza ovog procesa i svojom posvećenošću, kreativnošću, međusobnim poštovanjem, poštovanjem poslovnih partnera i kupaca pokazuju ne samo smelost i strastvenost u poslu koji rade već i odgovornost prema široj zajednici – što je suštinski razlog 90 godina uspešnog postojanja ove srpske kompanije.

    Izvor: BIZlife magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE