Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    #UticajnOdgovorno – Nectar Grupa: „Nije svejedno kakvu budućnost stvaramo“

    Ana Radun, upraviteljka Fondacije „Nije svejedno” i član Upravnog odbora Nectar grupe

    • Kako je CSR evoluirao u kompaniji Nektar, tokom duže od dve decenije njenog postojanja?

    Od samog početka, od ideje koju smo pretočili u Nectar, postojala je ta šira društvena misija. Evolucija šire društvene uloge se prosto sama nametnula sa ulogom lidera. Liderska pozicija podrazumeva odgovornost prema našim potrošačima, prema zaposlenima, ali je veoma važna i odgovornost prema zajednici u kojoj poslujemo. Iz tog razloga smo strateški i planski održivost ugradili u temelj svega što radimo i želimo da nastavimo da rastemo i zadovoljavamo potrebe naših potrošača, ali i da održivo doprinosimo razvoju društva u kome poslujemo, u meri u kojoj možemo.

    Ciljeve održivosti UN usvojili smo kao model za naše izveštaje održivosti, sa kojima smo krenuli pre pandemije. Ponosni smo na to da je 46 odsto žena u višem menadžmentu Nectar grupe, a 53 odsto u Fructalu, što je značajno iznad istočnoevropskog proseka (32 odsto). Osnovali smo Fondaciju „Nije svejedno” u Srbiji, 2019. godine, da bismo na struktuiran i transparentan način dali doprinos razvoju društva. Podržavamo širom regiona projekte koji doprinose aktivnom načinu života. Reciklabilno je više od 80 odsto ambalaže u koju pakujemo naše proizvode. Stalno unapređujemo naš portfolio proizvoda i razvijamo proizvode sa dodatom vrednošću za zdravlje i balans organizma, tzv. wellbeing proizvode – trenutni udeo tih proizvoda je porastao na 12 odsto ukupnog prometa. Nama nije svejedno kakvo društvo stvaramo – za bolju budućnost svih nas i naše dece.

    • Vi se nalazite na čelu Fondacije „Nije svejedno”. Na koji način identifikujete potrebe zajednice?

    Kao porodična kompanija, duboko verujemo da je upravo porodica stub društva i naše najveće blago i zato smatramo je to polje na kome treba najviše da radimo. Poznato je da svaki šesti par u Srbiji ima problem da prirodnim putem dobije potomstvo i smatramo da je pitanje vantelesne oplodnje važno društveno pitanje. Pored toga, svesni smo da je to i dalje tabu tema kod nas. Zato smo odlučili da uradimo sve što je u našoj moći da pomognemo parovima koji žele da postanu roditelji, da im pružimo podršku u tom procesu, da imaju sve potrebne informacije na jednom mestu i da na jedan organizovan i institucionalni način damo doprinos proširenju porodice, rastu nataliteta i boljem sutra. I ne manje važno – da pomognemo da se razbije stigma i da se o VTO priča.

    Pored investicije u proširenje Odeljenja za vantelesnu oplodnju klinike GAK „Narodni front”, osnovali smo, zajedno sa partnerima – „Šansom za roditeljstvo” i Ministarstvom zdravlja – Savetovalište za stručnu podršku parovima, i to administrativnu, savetničku, psihološku.

    • Na koje ste sve načine pomogli zajednici u prošloj godini?

    Kao i mnogi drugi svetski brendovi, odlučili smo da, osim pomoći u društveno odgovornom smislu, svoj doprinos i solidarnost pokažemo i na simbolički način. Logo kompanije privremeno je izmešten iz elipse u oblik kuće, a na različitim kanalima komunikacije, i sama slova sadržana u nazivu kompanije dobila su prostor za sebe, simbolišući tako fizičku distancu nužnu za sprečavanje širenja novog virusa. Na taj način smo želeli da poručimo da, iako razdvojeni, nikad nismo bili bliži.

    Pored toga, sproveli smo i niz humanitarnih aktivnosti. U martu prošle godine uputili smo novčanu pomoć od pet miliona dinara za nabavku testova za dijagnostiku virusa kovid 19 u Srbiji, a zatim i pomoć u vidu proizvoda i dezinfekcionih sredstava zdravstvenim ustanovama u regionu. Deci u Centru za zaštitu dece i odojčadi u Zvečanskoj ulici, u Beogradu, poslali smo 6000 kašica za bebe. Odazvali smo se i inicijativi Ministarstva zdravlja Republike Srbije i u veoma kratkom roku organizovali donaciju aparata za vodu i flaširane vode za pacijente i medicinsko osoblje kovid ambulanti u Beogradu. Dom zdravlja Novi Sad dobio je od Nectara preko 3500 sokova za pacijente i osoblje. Privremenim bolnicama i volonterskim centrima širom Srbije uputili smo robne donacije. Kao podrška zdravstvenom sistemu, na adrese privremenih bolnica u Beogradu, Novom Sadu i Nišu stiglo je 37.000 Nectar proizvoda i Heba vode.

    • Strateško opredeljenje vaše kompanije jeste i da održivo posluje, pa tako i Izveštaj o održivom poslovanju podnosite javnosti, iako nemate tu obavezu. Postali ste i prva kompanija u regionu koja je prešla na ambalažu biljnog porekla, a najavili ste ulaganja od sedam miliona evra u proizvodnju zelene energije. Koje još ciljeve planirate da ostvarite?

    Prvi u regionu smo, početkom 2020. godine, uveli ambalažu biljnog porekla (Bio Based), koja ima najveći udeo biljnog porekla (84 odsto) i koja je potpuno reciklabilna. Uložili smo preko sedam miliona evra u održive izvore energije u našim postrojenjima u Bačkoj Palanci i Vladičinom Hanu. Obavezali smo se da za 20 odsto smanjimo emisiju štetnih gasova do 2030. godine. Kroz partnerstvo sa lokalnim samoupravama radićemo i na unapređenju modela prikupljanja reciklažnog otpada i na poboljšanju efikasnosti korišćenja voda za najmanje 15 odsto do 2027. godine.

    Otvorili smo najveću organsku plantažu jabuka, od 116 ha, kod Vladičinog Hana. Organska proizvodnja je naša dugoročna vizija, jer želimo da i u procesu proizvodnje, odnosno u čitavom lancu vrednosti, smanjimo emisiju ugljen-dioksida i utrošak energije i time damo najkonkretniji doprinos održivosti planete, u granicama naših mogućnosti. Verujemo u regenerativni model poljoprivrede koji štiti tlo, osnažuje poljoprivrednike i promoviše dobrobit ekosistema. Zbog toga sa našim farmerima uveliko radimo na podizanju standarda za efikasnu upotrebu resursa, ekološke svesti i ljudskih prava.

    • Vaša kompanija je nedavno započela proces digitalizacije poljoprivrednog lanca snabdevanja putem posebne aplikacije i digitalne baze podataka – „Nektar hektar”. U čemu je praktični značaj ove aplikacije i kome je namenjena? 

    Aplikacija „Nektar hektar” predstavlja veoma važan korak u unapređenju komunikacije i modernizaciji poljoprivrede. Ova aplikacija ima višestruki nacionalni značaj u domenu približavanja svih prednosti koje digitalizacija donosi farmerima, a s ciljem sledljivosti sirovina na najvišem nivou, bolje kontrole dnevnika zaštite i edukacije proizvođača o primeni najsavremenijih metoda zaštite, elektronskog korišćenja dokumentacije, onlajn pravovremenog savetovanja farmera od strane stručnih lica i potencijalno kreiranje jedinstvenog Block Chain sistema.

    Aplikacija „Nektar hektar” je osmišljena kao svakodnevni alat koji unapređuje rad proizvođača voća na teritoriji Republike Srbije, a posebno proizvođača koji se nalaze na teritoriji opština u okolini Nectarovih fabrika za preradu: Vladičin Han, Bačka Palanka i Arilje. Cilj nam je da srpski farmeri, uz pomoć aplikacije „Nektar hektar”, uskoro postanu još konkurentniji na globalnom tržištu.

    Izvor: BIZLife magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE