VEŠTA "RIJALITI" KAMPANJA: Tramp potrošio manje od 5 dolara po glasu

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    VEŠTA “RIJALITI” KAMPANJA: Tramp potrošio manje od 5 dolara po glasu

    Donald Tramp izveo je jedan od najvećih obrta u istoriji američke politike, pobedivši Hilari Klinton nakon izborne kampanje koju je finansirao sa daleko manje novca nego njegova protivkandidatkinja.

    Sasvim nekonvencionalno kombinujući društvene medije, govor bez dlake na jeziku i vešto korišćenje besplatnih minuta televizijskog vremena, njujorški mogul nekretnina u svaki glas američkih birača uložio je manje od pet dolara, gotovo upola manje nego klinton, pokazuje Rojtersova finansijska analiza, uz pretpostavku da su oboje potrošili sva prikupljena sredstva.

    Trampova metoda srušila je preovladavajući koncept o presudnoj ulozi novca u američkoj politici i postavila pitanje može li znalački vođena kampanja s manje uloženog novca postati novi put u Belu kuću.

    Politički stratezi i akademici ipak se slažu da će sledeći kandidati teško moći ponoviti Trampov uspeh jer niti imaju njegovu popularnost stečenu televizijskim rijalitijem, niti njegov talenat za neprestano izazivanje kontroverzi, a nisu ni vlasnici luksuznih letovališta zvučnih naziva.

    Tramp je prikupio najmanje 270 miliona dolara otkako je počeo kampanju u junu 2015, što je tek nešto malo više od trećine novca koji je Obama potrošio za svoju drugu predsedničku kampanju 2012, prema podacima Saveznog izbornog povereništva.

    Prema podacima s birališta obrađenih rano u sredu ujutro Tramp je dobio 59 miliona glasova, što znači da je izdvojio manje od pet dolara za svaki glas od prikupljenih 270 miliona dolara.

    Prema podacima firme mediaQuant, Tramp je besplatni medijski prostor iskoristio u vrednosti od pet milijarda dolara, a to je dvostruko više od količine koju je iskoristila Klinton.

    Klinton je prikupila najmanje 521 milion dolara, a služila se tradicionalnim tehnikama promocije putem skupih televizijskih oglasa i plaćanjem stotina ljudi koji su širom zemlje agitovali za izlazak na birališta.

    Potrošila je više od 237 miliona na tv oglase i više od 42 miliona na stotine agenata. Njenu kampanju su čekovima od više miliona dolara finansirali milijarderi poput finansijskog stručnjaka Džorđža Soroša.

    https://www.bizlife.rs/biznis/poslovne-vesti/tramp-poljuljao-svetske-berze/

    Izvor: SEEbiz

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | powered by Premium Hosting
    Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE