Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Priča o kompaniji koju je Facebook platio 19 mlrd dolara

    Prema legendi, suvlasnik WhatsApp-a i generalni direktor kompanije,  Jan Koum, došao je na ideju stvaranja ovakvog programa kada mu je 2009. godine teretana u kojoj je vežbao zabranila korišćenje mobilnog  telefona.  Iznerviran zbog propuštenih poziva tokom vežbanja Koum, inače inženjer,  je rešio da nađe adekvatno rešenje. To rešenje prodao je Facebooku za 19 milijardi dolara.

    Često se navodi da je  jedan od razloga astronomskog uspeha WhatsApp-a  i  Koumova netrpeljivost prema reklamama.

    “Kada dobijete poruku od voljene osobe, od člana porodice ili od najboljeg prijatelja, želite da odgovorite odmah, ne želite da vas reklame uznemiravaju i da vam odvraćaju pažnju” – rekao je Koum u intervjuu za poslovni magazin Fast Company maja prošle godine.  On  i drugi suvlasnik Brian Acton, su tokom pet godina ostali dosledni toj ideji. Tako je američka investiciona kompanija  Sequoia Capital u postu čestitke povodom zapanjujuće prodaje Whatsapp-a za 19 milijardi dolara Facebook-u prikazala belešku sa Koumovog radnog stola koja kaže “Bez reklama. Bez igrica. Bez trikova”

    Tandem je svoju nenaklonost prema reklamiranju stekao tokom svog decenijskog rada u Yahoo-u. U septembru 2007. godine Koum i Acton napuštaju Yahoo i uzimaju godinu dana odmora putujući po Južnoj Americi i igrajući frizbi. Obojica su se prijavili ali i bili odbijeni za rad u Facebook-u. Tada je Koum,  u januaru 2009., kupio iPhone i shvatio da će, tada sedam meseci star App Store izroditi čitavu novu industriju aplikacija.

    Družeći se sa Alexom Fishmanom, ruskim prijateljem kod koga se skupljalo rusko društvo, satima je govorio o svojoj ideji za razvijanjem aplikacije koja bi prikazivala statuse kontakata iz adresara bez obzira da li su ti ljudi u tom momentu zauzeti, ili im je potrošena baterija ili vežbaju u teretani.

    Koum, Jevrejin odrastao u jednom ukrajinskom selu pored Kijeva, je ubrzo registrovao svoju kompaniju pod imenom WhatsAPP. Kako je prvi WhatsAPP bio pun grešaka i kako je jako mali broj ljudi skinuo aplikaciju (uglavnom njegovi ruski prijatelji) Koum je nevoljno, posle partije frizbija, najavio svom prijatelju Actonu-u da bi mogao da presavije tabak  i da počene da traži posao. Brian Acton ga je, međutim, odvratio rečima da bi bio idiot onda i da ne sme sada da odustaje.

    Priča o kompaniji koju je Facebook platio 19 mlrd dolara

    U to vreme je postojalo nekoliko programa za direktnu razmenu poruka:  BlackBerry-ev BBM, koji su mogli da koriste samo vlasnici telefona te kompanije, GTalk, i Skype. WhatsAPP je, međutim bio jedinstven po tome što je bio vezan za lični broj mobilnog telefona. Kada je Koum pustio drugu verziju WhatsAPP koja je pored statusa, omogućavala slanje poruka, broj korisnika je aplikacije se ubrzo popeo na 250 hiljada. Tada se u priču uključio Acton, koji je još uvek bio nezaposlen, sa idejom da bi poruke mogle da se obogate multimedijalnim sadržajima. Našavši petoricu kolega iz Yahoo-a koji bi uložili 250 hiljada dolara, Actonu je garantovan suosnivački status i udeo u akcijama kompanije.

    Tandem je ubrzo je bio preplavljen elektronskom poštom od IPhone korisnika koji su bili oduševljeni mogućnošću besplatne komunikacije sa inostranstvom, ali i “očajni” što ne mogu da razmenjuju poruke sa prijateljima koji su koristili Nokia i BlackBerry telefone…

    Uspeh nije promenio Kouma i  Actona. Prema novinarima urugvajskog dnevnog lista El Paisa koji su posetili sedište WhatsApp-a jula 2012. godine, Koum se šetao bosonog po sedištu kompanije, a Acton je bio u japankama. Njih dvojica se opisuju kao opsesivni kada je reč o svojoj privatnosti .

    Ne očekujte Kouma i Actona, koji sada imaju oko 40 godina,  da se “sunčaju” u slavi i pažnji. Portal mashable.com upozorava – “šta god da radite, ne nazivajte Kouma rečju koja počinje na P. ” osvrćući se na Koumov  tvit iz 2012. kojim je zapretio svakom ko ga budeo oslovio  kao preduzetnika da će dobiti pesnicu od njegovog obezbeđenja.

    Foto: Beta/AP, YouTube

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE