Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Violeta Kovačević – CFO godine

    Udruženje finansijskih direktora Srbije je u hotelu „Marriott” organizovalo izbor za najboljeg finansijskog direktora 2019. godine. Stručni žiri, u čijem sastavu su bili Milan Ćulibrk, glavni urednik magazina NIN, Dejan Mraković, partner kompanije „Deloitt”, i Đorđe Dimić, partner kompanije „Crowe RS”, kao i sami članovi Udruženja, ove godine izabrali su Violetu Kovačević iz kompanije „Mercator-S” za najboljeg finansijskog direktora 2019. godine. Nagradu joj je uručio Milan Bukumirović, predsednik Udruženja finansijskih direktora Srbije, koji je tom prilikom istakao da je ovo priznanje važno zbog promocije finansijske struke i dobre prakse u sektoru finansija.

    Kakav je osećaj biti CFO godine?

    Ovo priznanje za mene ima posebnu težinu i važnost, baš zato što sam nagradu dobila od mojih kolega. Iako je nagrada dodeljena meni, ona je rezultat celog tima u mojoj kompaniji „Mercator-S”. U proteklih nekoliko godina mi smo kao tim svaki izazov, a bilo ih je mnogo, pretvarali u uspeh.

    Koji je cilj ovog udruženja i zašto je ono važno za razvoj struke?

    Udruženje finansijskih direktora Srbije (UFDS) od izuzetne je važnosti za razvoj finansijskog sektora u našoj zemlji. UFDS je jedina strukovna asocijacija koja okuplja finansijske direktore i podstiče njihov profesionalni razvoj i povezivanje. To deljenje znanja i promovisanje važnosti struke daje nam priliku da stvorimo bolje poslovno okruženje za sve nas. Od osnivanja imamo imamo saradnju sa kompanijama „Deloitte” i „Crowe H”, koje su nam nezamenjivi partneri u profesionalnom usavršavanju iz poreskog, poslovnog i finansijskog konsaltinga.

    Zašto je uloga CFO-a od tolike važnosti za razvoj kompanije?

    Dobar CFO, pored poznavanja područja koja obuhvataju finansije, neophodno je da odlično poznaje biznis u svim sferama poslovanja – CFO je ključni biznis partner svih sektora u kompaniji. CFO je važan jer ima ulogu integratora koji povezuje sve sektore unutar kompanije. „McKinsey” je radio istraživanje o promeni uloge CFO-a. Neka od zapažanja bila su da ih je iznenadila brzina promene uloge CFO-a. U periodu od dve godine broj direktnih odgovornosti finansijskog direktora porastao je na šest, a to vidimo i na primerima u Srbiji. Veliki broj mojih kolega, pored finansija, koje su same po sebi kompleksne i sastoje se iz nekoliko oblasti, ima odgovornost i za IT, pravni sektor, HR itd. Uloga CFO-a se u poslednjoj dekadi značajno promenila. Ta promena je konstanta, jer finansije imaju ulogu da prate biznis, a digitalizacija doprinosi tome da poslovanje i tržište funkcionišu sve brže.

    S obzirom na to da ste proglašeni za CFO-a godine i smatrate da je finansijski direktor jedna od najvažnijih funkcija u kompaniji, kakvi su rezultati Mercator grupe u 2019. godini?

    Mercator grupa je u prvih devet meseci tekuće godine povećala prihod od maloprodaje za 4,7 odsto. Ostvarili smo ključne ciljeve i u vezi sa razduživanjem, pa je neto finansijski dug u ovom periodu, u odnosu na isti period prošle godine, manji za 18,1 odsto. Ovi pokazatelji rezultat su jasne strategije, u okviru koje Mercator stavlja naglasak na saradnju sa lokalnim i regionalnim dobavljačima, nove komercijalne platforme i inovativne maloprodajne koncepte, usmerene na praktične formate prodavnica.

    U kojoj meri finansijska stabilnost ukupne ekonomije zemlje utiče na finansijske performanse same kompanije?

    Značajno utiče. Stabilnost ekonomije i poverenje suštinski utiču na razvoj biznisa i cenu kapitala na tržištu. Mi sarađujemo sa velikim brojem dobavljača i tom smislu nam je veoma važno to što je Srbija ekonomski i finansijski stabilna za poslovanje.

    Da li mladi ljudi u Srbiji mogu da dobiju kvalitetno obrazovanje iz oblasti finansija?

    Ja sam se školovala u Srbiji i mislim da naše škole mogu da obrazuju kvalitetne finansijske stručnjake. Definitivno je neophodno uvesti više prakse u obrazovanje. Mi smo, kao Udruženje finansijskih direktora, realizovali nekoliko projekata u saradnji sa univerzitetima, sa ciljem da podelimo svoje znanje i iskustvo i pomognemo u realizaciji praktične komponente na višem nivou. Imamo saradnju sa Ekonomskim fakultetom i Univerzitetom Singidunum. Formirali smo i „Finance Professional Hub” sa ciljem okupljanja finansijskih stručnjaka i studenata, u kojem im, kroz predavanja i mentorstvo, pomažemo u daljem usavršavanju. Naravno, obrazovanje traje tokom cele karijere i završetak formalnog obrazovanja je samo početak. Srbija ima izuzetne stručnjake iz oblasti finansija. Na primer, Branislav Lončar je, kao CFO kompanije „Publicis One”, zadužen za finansije u 13 zemalja. To je potvrda izuzetne stručnosti i kvaliteta. Slobodan Žepinić, kao CFO u kompaniji „Pernod Ricard”, vodi finansije u celom regionu.

    _____________________________________________________

    Najbolji citat koji ste pročitali, a koji može opisati težnju ka ostvarenju ciljeva?

    Jedna od vrednosti u našem „Mercator-S” timu jeste strast, pa mi je iz tog razloga drag citat koji je napisao Abdul Kalam: „San nije nešto što vidite tokom spavanja, već ono što vam ne dozvoljava da spavate.” To u potpunosti opisuje osobu koja prati svoj san i, bez obzira na teškoće, ide prema cilju.

    Izvor: BIZLife magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE