Violeta Kovačević, Mercator-S: "Trgovina nije 'one wo(man) show' "

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Violeta Kovačević, Mercator-S: “Trgovina nije ‘one wo(man) show’ “

    Za retail industriju mi imamo jako odane zaposlene – prosečan staž duži je od šest godina. Mislim da je ovakva naša kompanijska kultura dobra i za kompaniju i za pojedinca, a verujem da, podstičući inicijativnost i ličnu odgovornost, dajemo širi doprinos društvu u kojem živimo, govori za BIZlife Magazin Violeta Kovačević, CEO Mercator-S.

    • Sektor maloprodaje je jedan od onih koji nisu devastirani pandemijom, štaviše, ljudi u vreme krize kupuju veće količine namirnica iz straha od mogućih nestašica ili ponovnog uvođenja policijskog časa. Ipak, koliko je poslednja godina uticala na vašu kompaniju?

    Pandemija je pokazala koliko je FMCG trgovina važna. Bez obzira na strah izazvan koronavirusom, uz veliki pritisak na naše radnje i otežane okolnosti dostave, koja je radila u daleko dinamičnijem stilu, mi zaista nijednog trenutka nismo imali nestašice osnovnih životnih namirnica, kao ni bilo koje druge robe na svojim policama. Istovremeno smo snažno razvili online kupovinu i implementirali više načina dostave i preuzimanja kupljene robe. Zbog izuzetne tražnje, povećali smo logističke kapacitete za IDEA online prodavnicu, razvili uslugu „Poruči i pokupi” i pokrenuli saradnju sa Glovom. Za veoma kratko vreme prošli smo put od „Nemamo nijedan slobodan termin za dostavu” do „Stižemo za manje od 60 minuta”. Nastavili smo sa razvojem i digitalizacijom usluga u prodavnicama. Prvi smo uveli plaćanje putem IPS QR koda, koji je nastao u saradnji sa Narodnom bankom Srbije i Bankom Poštanskom štedionicom, i opet prvi sa Mastercardom i Unicredit bankom našim kupcima obezbedili „CASH TO GO”, odnosno podizanje novca na kasi. Poslednja godina značajno je uticala na razvoj brojnih novih usluga koje smo ponudili našim kupcima, ali je istovremeno pokazala našu prilagodljivost i mobilnost ma u kakvim okolnostima poslovali.

    • Šta ste naučili o online kupovini i kupcima (tačnije, njihovim novim navikama) za to vreme?

    Novina je što su kupci promenili rezervisan stav prema online kupovini, koji su imali pre svega prema hrani, i da danas u svim kategorijama proizvoda znaju da se sve može veoma jednostavno kupovati, bez izlaska iz kuće. Shvatili smo da su potrošači veoma prilagodljivi i snalažljivi kada se pokaže potreba za time, a mi pružimo priliku da se ona u potpunosti zadovolji.

    Naša misija je da idemo u susret našim kupcima i zato ne prestajemo sa inovacijama. Ovih dana pokrećemo fantastičnu uslugu za naše kupce koja je nastala u saradnji sa bankarskim sistemom i koja podrazumeva da svi potrošači sa kartice „Mastercarda”, prilikom bilo koje kupovine u našim radnjama širom Srbije, mogu na kasi da podignu novac sa svog računa, baš kao na bankomatu. To praktično znači da je naših 1300 kasa, koliko imamo na svim prodajnim mestima prodavnica Idea, Roda i Mercator, postalo mesto na kojem se može podići keš na jednostavan način. Iznos je ograničen na 5000 dinara po jednom računu. Usluga se odnosi na vlasnike kartice „Mastercard” bilo koje banke, a projekat smo realizovali u partnerstvu sa Unikredit bankom, koja je faktički provajder za ovu revolucionarnu uslugu. Naša usluga „CASH TO GO” je jedinstvena u retailu u Srbiji i na nju smo naročito ponosni.

    • S obzirom na to da ispod sebe imate veliki tim, kako ste uspeli da organizujete timski rad i održite timski duh u uslovima „nove normalnosti”? Da li smo iz ovakvog načina rada uspeli da naučimo nešto novo o samom poslovanju, ali i o svojim kolegama?

    Kada kažete „veliki tim”, mislite, zapravo, na 8300 mojih kolega. Mi smo peti poslodavac u Srbiji po broju zaposlenih. U vrhu smo i po mnogim finansijskim pokazateljima, izdvajanjima za budžet Srbije i ostalim parametrima. Timski rad u kompaniji Mercator-S nije organizovan od juče, jasno vam je da tako veliki sistem i u najredovnijim okolnostima mora da funkcioniše kao „švajcarski sat” da bismo imali poziciju kakvu imamo na tržištu. Na ljudima u našoj organizaciji se radi neprestano. Razvijamo talente, zapošljavamo mlade, mentorski ih razvijamo i svi oni postaju vrhunski profesionalci kakve bi svaka kompanija poželela. Bez lažne skromnosti, mogu reći da je naša organizaciona kultura na tako visokom nivou da svi koji dođu u Mercator-S, bilo gde da su prethodno radili, upravo to ističu kao neverovatno novo iskustvo. Svesna sam koliko je to bogatstvo i zato danas, kao CEO, želim da održim i unapredim tu kulturu i da Mercator i dalje bude kompanija koja želi da svakom pojedincu dâ šansu za promenu, za rast, kao i za uživanje u tome što radimo.

    Mi smo regionalna kompanija i naša grupa je prepoznala važnost i lokalne orijentisanosti. Svako može da ostavi svoj lični trag, ovo je fenomenalna kompanija za ljude koji se ne plaše takve vrste slobode, koja sa sobom nosi i veliku odgovornost. Ja sam presrećna što sa ove pozicije mogu da utičem na još veći opseg tema, da unapredim i proširim naša partnerstva, da podstaknem još više inovacija. Zato što možemo da menjamo Mercator – zato u njemu i ostajemo.

    Za retail industriju mi imamo jako odane zaposlene – prosečan staž duži je od šest godina. Mislim da je ovakva naša kompanijska kultura dobra i za kompaniju i za pojedinca, a verujem da, podstičući inicijativnost i ličnu odgovornost, dajemo širi doprinos društvu u kojem živimo. Upravo je moja karijera pravi dokaz za sve što sam navela. Pojava pandemije za nas bila je još jedna prilika da potvrdimo koliko smo okrenuti brizi o našim ljudima, da se dodatno mobilišemo u jedinstven tim i da pokažemo koliko znamo i umemo. Nismo zaboravili bezbednost naših ljudi nijednog trena, kao što nismo zaboravili ni naše kupce, niti brojne humane projekte društvene odgovornosti, koji su, naročito od početka pandemije, obavezan deo naših aktivnosti.

    • U kompaniji ste duže od 15 godina, a na poziciju generalnog direktora došli ste iz finansija. Da li vam staž i poznavanje „finansijskog krvotoka” kompanije pomažu u vođenju kompanije? Kome se obraćate za pomoć ili savet kada je reč o nečemu u šta niste potpuno sigurni?

    Finansije su jedna od glavnih osa oko kojih se okreće retail biznis. Kroz finansije prolaze svi pokazatelji poslovanja, tako da preuzimanje CEO pozicije za mene nije prestavljalo izazov u pogledu znanja i sposobnosti, niti u donošenju strateških odluka i pravaca daljeg razvoja kompanije. Kao finansijska direktorka, bila sam uključena u sve najvažnije kompanijske projekte, bila sam upoznata sa svim važnim detaljima. To iskustvo je ogromno i upravo me ono „preporučilo” za poziciju generalnog direktora. U top menadžmentu imamo vrhunske ljude i stručnjake i njihova sinergija daje mi vetar u leđa da na svakom poslu istrajemo i da se neprekidno, svakim danom, i u svim pravcima razvijamo. Trgovina nije „one (wo)man show” industrija.

    Važno je biti fokusiran na konstantan razvoj ljudi i imati poverenje u ljude s kojima radite i neophodno je dati im šansu da pokažu šta znaju.

    • U karijeri ste se sigurno susretali sa situacijama u kojima ste poželeli da dignete ruke od neke ideje, nekog projekta i sl. Na koji način ste se motivisali da ipak ne odustanete, već nastavite dalje?

    Iskreno, moj karakter ne dozvoljava da lako dižem ruke od bilo čega što sam naumila. Kada dobro poznajete sebe i jasan vam je cilj, uvek ćete pronaći način da do njega stignete. Odustajanje nije opcija koja je u skladu sa mojim pogledima na život.

    • Jedna uspešna svetska preduzetnica izjavila je: „Sve što treba kompanije da rade jeste da slušaju žene.” Da li se slažete?

    Mislim da ne postoji „žensko” ili „muško”, nego dobro i loše liderstvo. To što razlikujemo muško i žensko liderstvo više odslikava tradicionalistički pristup u podeli uloga. Ali stvari se menjaju.

    Više nema profesija u kojima uspešne žene ne mogu da postignu odlične, često i bolje rezultate nego muškarci. Iz mog iskustva, na osnovu poznanstava koje imam u biznisu, mislim da mi, žene, često imamo „šesto čulo” jače izraženo od suprotnog pola.

    U tom smislu, apsolutno se slažem sa izjavom koju ste pomenuli (smeh).

    Izvor: BIZlife magazin

    Foto: ND Studio

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | powered by Premium Hosting
    Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE