Vladimir Bošković, CEO Sberbank Srbija: "Banka kao partner građanima i privredi"

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Vladimir Bošković, CEO Sberbank Srbija: “Banka kao partner građanima i privredi”

    Tokom proteklih meseci, uprkos svim tržišnim izazovima izazvanim pandemijom kovida 19, naša banka je uspela da značajno unapredi saradnju sa svim svojim klijentima, kao i da poveća broj fizičkih lica, ali i privrednika i preduzeća koji našu banku doživljavaju kao svoju matičnu banku, priča za BIZLife Magazin Vladimir Bošković, CEO Sberbank Srbija.

    • Nedavno ste objavili da ste već u prvih sedam meseci ove godine ostvarili poslovne i finansijske ciljeve projektovane za čitavu 2021. godinu. Da li će ovo biti najuspešnija poslovna godina za Sberbank? Na koji način ste uspeli da ostvarite ovakve rezultate u godini koja je i dalje umnogome obeležena pandemijom koronavirusa?

    Sudeći po odličnim rezultatima koje smo ostvarili zaključno sa julom, 2021. će, svakako, biti naša najuspešnija poslovna godina, posebno u finansijskom smislu. Zahvaljujući dobroj organizaciji posla, ali i velikoj posvećenosti naših zaposlenih, Sberbank Srbija je samo tokom prvih sedam meseci ove godine ostvarila profit od preko 11,2 miliona evra, dok je u avgustu ovaj rezultat dodatno poboljšan. Uspeli smo da nastavimo sa veoma intenzivnom kreditnom aktivnošću i aktivnom podrškom građana i privrede, što nam je omogućilo da vrednost kreditnog portfolija povećamo za 75 miliona evra u odnosu na početak godine. Na primer, samo u segmentu saradnje sa malim i srednjim preduzećima uspeli smo da ostvarimo za čak 35 odsto bolje plasmane nego u istom periodu lane. Istovremeno, tokom drugog kvartala ove godine, u delu saradnje sa velikim i korporativnim klijentima zabeležili smo porast u isplati garancija, akreditiva i drugih dokumentarnih instrumenata od 30 posto, a porast neto provizija od 77 odsto u odnosu na isti period 2020. godine.

    Tokom proteklih meseci, uprkos svim tržišnim izazovima izazvanim pandemijom kovida 19, naša banka je uspela da značajno unapredi saradnju sa svim svojim klijentima, kao i da poveća broj fizičkih lica, ali i privrednika i preduzeća koji našu banku doživljavaju kao svoju matičnu banku. Samo u prvih osam meseci otvorili smo više od 9000 novih tekućih računa za fizička lica i mikroklijente, dok je broj aktivnih korisnika naših usluga digitalnog bankarstva porastao za oko 19 odsto.

    Ovo povećanje obima saradnje sa klijentima glavni je razlog visoke profitabilnosti koju smo uspeli da ostvarimo tokom prvih sedam meseci 2021. godine.

    Tu je reč o naknadama za različite usluge naše banke, uključujući i usluge transakcionog bankarstva. Uz sve to, ovako odličan rezultat je ostvaren i zahvaljujući odgovornom poslovanju banke, pažljivoj racionalizaciji troškova i daljem unapređenju efikasnosti našeg rada.

    • Jedan od fokusa vašeg poslovanja su i mala i srednja preduzeća. Kako ocenjujete potencijal MSP i koliko je tu, zapravo, važna uloga banke?

    Sektor malih i srednjih preduzeća je oduvek bio u našem fokusu, jer smo svesni činjenice da je domaćim privrednicima neophodna stalna podrška banke partnera i saradnja sa stručnjacima koji odlično poznaju njihove potrebe, izazove i mogućnosti i imaju razumevanja za njih. Zahvaljujući tome, Sberbank Srbija je tokom prvih sedam meseci ove godine isplatila više od 190 miliona evra kredita i garancija malim i srednjim preduzećima, kao i preko 187 miliona evra korporativnim klijentima. Istovremeno, naša banka je nastavila sa aktivnim učešćem u programu kreditiranja domaće privrede uz garancijsku šemu države i ovim povoljnim pozajmicama za unapređenje likvidnosti dosad smo podržali više od 3300 privrednika. Do sredine avgusta ove godine naša banka je u okviru ovog programa isplatila više od 160 miliona evra kredita, čime je naše učešće u ukupnom iznosu plasiranih pozajmica u ovom programu povećano na 7,6 odsto, dok je naš udeo u ukupnom broju isplaćenih kredita povećan na 10 procenata.

    Ovakav intenzitet saradnje i podrške koju pružamo privrednicima još jednom potvrđuje našu odlučnost da i u narednom periodu budemo banka partner za sva preduzeća, preduzetnike i kompanije koji planiraju svoj razvoj, nova investiciona ulaganja i širenje. Sektor malih i srednjih preduzeća je deo domaće privrede koji najznačajnije doprinosi stalnom rastu našeg BDP-a, sektor koji zapošljava najveći broj radnika u zemlji, ali i segment u kom i dalje postoje veliki razvojni potencijali. Upravo zbog toga, Sberbank će i u narednom periodu nastaviti aktivno da podržava razvoj domaćih preduzeća, kao i da svojim uslugama i aktivnostima ohrabruje privrednike i pomaže im da razvijaju svoje konkurentske prednosti na domaćem, ali i na regionalnom tržištu.

    Jedan od naših projekata posvećenih upravo tome jeste i projekat „Vredne vredi podržati”, koji naša banka tradicionalno organizuje i ove godine. Cilj ove akcije je da javnosti predstavimo preduzeća koja najuspešnije posluju na ovim prostorima i da njihovim pozitivnim primerom damo podstrek ostalima da u svom poslovanju budu još bolji i efikasniji.

    • Bankarstvo je sektor u kom su novine koje nam donosi digitalizacija, ali i veštačka inteligencija, najvidljivije, pa je tako i Sberbank, između ostalog, nedavno implementirala uslugu „četbota”. Kakva je reakcija klijenata na digitalno bankarstvo i koje segmente digitalnog bankarstva planirate da uvedete na srpsko tržište?

    Broj aktivnih digitalnih korisnika u našoj banci raste iz meseca u mesec, dok se broj transakcija koje su naši klijenti obavili elektronskim putem udvostručio samo u poslednjih godinu dana. Svemu tome su umnogome doprinela brojna unapređenja naših digitalnih servisa i naša stalna želja da klijentima maksimalno izađemo u susret i omogućimo im da mnogo jednostavnije, brže i komfornije obavljaju sve poslove sa našom bankom.

    Sberbank Srbija je jedna od tri domaće banke koje su se prve uključile u projekat „Moji podaci za banku”, prepoznajući sve pogodnosti koje ovaj projekat donosi građanima, ali i samim bankama. Zahvaljujući ovom projektu, danas svi građani mogu našoj banci da dostave dokumentaciju neophodnu za dobijanje kredita u digitalnoj formi, odnosno elektronskim putem preko portala eUprava. To će umnogome ubrzati čitav postupak i građani će mnogo komfornije i bez obaveze da dolaze u ekspozituru i razne potvrde i izvode dostavljaju u papirnoj formi moći da završe čitav posao sa bankom iz svog doma ili sa bilo kog drugog mesta gde imaju pristup računaru i internetu.

    Uporedo sa ovim projektom, Sberbank će u narednom periodu nastaviti da svoje usluge unapređuje i kroz druge digitalne projekte, s ciljem da naša podrška klijentima bude pravovremena i stalna, kao i da za sve što im je potrebno mogu da nam se obrate u svakom momentu. Važan korak u tom pravcu bilo je i implementiranje modernog „četbot” asistenta na sajtu naše banke, kako bismo klijentima omogućili stalnu savetodavnu podršku i pouzdane preporuke u svakom momentu. Prve reakcije klijenata na ovu novinu su izuzetno pozitivne i iz nedelje u nedelju sve veći broj posetilaca i naših klijenata aktivno koristi usluge našeg modernog „četbot” asistenta.

    • Gde vidite banku za njenu desetogodišnjicu na srpskom tržištu?

    Siguran sam da ćemo početkom sledeće godine, kada Sberbank Srbija bude napunila 10 godina svog poslovanja, i dalje biti jedna od prvih deset banaka u Srbiji po vrednosti ukupne aktive, sa stabilnom kapitalnom pozicijom i efikasnom podrškom i za stanovništvo i za privredu. Naša banka će u narednom periodu nastaviti svoj snažan organski rast, uz intenzivnu kreditnu aktivnost, ali i stalnu brigu o kvalitetu svog kreditnog portfolija i udelu problematičnih kredita.

    Sberbank Srbija je veoma likvidna banka, što nam pruža mogućnost da aktivno podržavamo domaću privredu, ali i da građanima pružamo mogućnost da mnogo jednostavnije ostvaruju svoje planove i snove.

    Pred nama su brojni razvojni projekti, ali i aktivnosti posvećene daljem jačanju našeg tima i pružanju prilike svim zaposlenima da nastave sa svojim daljim profesionalnim ostvarenjem. Upravo u tom segmentu naša banka je pokrenula veliki HR projekat pod simboličnim nazivom „Sberbank put znanja”, kako bismo koleginicama i kolegama pružili mogućnost da iskažu svoje talente, kao i da stalno rade na unapređenju svojih veština, znanja i sposobnosti. Planiramo da sa svim ovim aktivnostima nastavimo i u narednom periodu.


    Most saradnje ruske i srpske privrede

    • Sberbank Rusija i Sberbank Srbija već godinama intenzivno rade na unapređenju poslovne i privredne saradnje dve zemlje. Kakvi su dosadašnji rezultati i šta je u planu u narednom periodu?

    Sberbank Srbija zaista predstavlja jedan od najbitnijih mostova saradnje između privrede naše zemlje i privrede u Rusiji. Već godinama se aktivno bavimo promocijom ove saradnje i pružanjem čitavog seta bankarskih usluga domaćim firmama koje žele da nastupe na ruskom tržištu, odnosno da sarađuju sa preduzećima i kompanijama iz Rusije. U prilog svemu tome najbolje govori činjenica da se više od 20 odsto priliva koji naša preduzeća ostvaruju zahvaljujući izvozu u Rusiju realizuje upravo preko Sberbank Srbija.

    Značajnu podršku domaćim privrednicima naša banka pruža i kroz čestu organizaciju različitih skupova i konferencija, u želji da privrednicima i iz Srbije, ali i iz Rusije, omogući da se sastanu, upoznaju i započnu razgovore o mogućoj saradnji. Tokom ove godine Sberbank Srbija i Sberbank Rusija su već organizovale jednu takvu konferenciju, na kojoj su domaće prehrambene kompanije predstavile svoju proizvodnju i izvozne mogućnosti predstavnicima najvećeg ruskog trgovinskog lanca – X5. Iskustvo je pokazalo da je to uvek odličan način za uspostavljanje inicijalnih kontakata, jer upravo zahvaljujući jednom takvom susretu, kompanija Modital, koja posluje u okviru čuvene italijanske Pompea grupe, danas izvozi svoje proizvode, najviše čarape, na rusko tržište i plasira ih upravo kroz trgovinsku mrežu X5.

    Kada govorimo o konkretnim bankarskim uslugama, jedan od naših najzanimljivijih proizvoda koje danas omogućavamo svim domaćim firmama i kompanijama zainteresovanim za saradnju sa ruskim partnerima upravo je faktoring. Reč je o usluzi koja nedvosmisleno pripada budućnosti i za kojom kod naših klijenata postoji sve veće interesovanje.

    Udeo naše banke u vrednosti usluga faktoringa na tržištu Srbije iz meseca u mesec raste, što samo govori u prilog činjenici da sve veći broj kompanija prepoznaje njene prednosti i veoma često je koristi, uz brojne pogodnosti koje faktoring omogućava u svakodnevnom poslovanju.


     

    Izvor: BIZLife Magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE