"Za put ka vrhu najvažnija je podrška"

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    “Za put ka vrhu najvažnija je podrška”

    Velika pažnja, kako u Srbiji, tako i svetu, posvećena je rodnoj ravnopravnosti. U poslovnoj zajednici mnogo se govori o izjednačavanju plata žena i muškaraca, istim mogućnostima za napredovanje i slično. Kako kaže Gordana Bukumirić, predsednica Izvršnog odbora UNIQA osiguranja, u njenoj kompaniji „rodna ravnopravnost nije tema o kojoj se mnogo govori, jer se, jednostavno, podrazumeva”.

    „Najbolja ilustracija je sledeći pokazatelj: u našem timu zaposleno je 64 odsto žena, dok na rukovodećim pozicijama žene učestvuju sa 54 odsto. Ne postoje podele na muške i ženske plate, benefite, odgovornosti. Zarade, mogućnost napretka i svi drugi parametri poslovnog uspeha ni na koji način nisu polno uslovljeni”, kaže Bukumirićeva.

    Kako to praktično izgleda?

    Osnovni postulati poslovanja UNIQA osiguranja jesu pouzdanost, transparentnost, poverenje, timski duh i nulta tolerancija prema bilo kom vidu diskriminacije, uključujući i polnu. Poštujemo različitost, jer svi, iako imamo različite veštine i znanja, igramo u istom timu sa zajedničkim ciljem. Deo smo grupacije satkane od 20.000 saradnika, koji posluju na 18 tržišta Evrope, različitih profila iz različitih kulturno-socijalnih struktura. U rodnoj ravnopravnosti prednjači naš region, pa možemo da se pohvalimo da na Balkanu rušimo predrasude, jer UNIQA kompanije u ovim zemljama vode upravo žene. UNIQA u Srbiji je mešoviti, žensko-muški tim, koji kroz sve segmente rada, interno i eksterno, predstavlja pravi primer rodne ravnopravnosti. Svaki član je podjednako značajan i ima maksimalnu podršku da ostvari profesionalne potencijale, da se izbori za svoje mesto: pomoćnu ekipu ili prvu postavu. Svakodnevno potvrđujemo da je snaga svakog člana tim, a snaga tima svaki njegov član.

    UNIQA osiguranje poznato je po tome što je dobitnik velikog broja nagrada kada su u pitanju odnosi sa klijentima. Kakav je u vašoj kompaniji odnos prema zaposlenima?

     Najznačajniji resurs i ključ razvoja UNIQA osiguranja jesu ljudi. Koliko zaposleni znaju, mogu i žele, toliko kompanija postiže. Klijenti jesu fokus poslovanja, ali da bi se njihovim potrebama odgovorilo na najbolji način, važno je da imate motivisane, zadovoljne i edukovane zaposlene. Jedino tako možete da obezbedite klijentima besprekornu uslugu, koja uvek započinje prepoznavanjem njihovih potreba, nakon čega sledi prava reakcija.

    Zaposleni su ogledalo kompanije i generator svakog rasta. Zbog toga je svaki član našeg tima, bez obzira na poziciju i posao koji obavlja, podjednako značajan, neprocenjivo vredan i zaslužan je za svakog novog klijenta i svaki kompanijski iskorak ka vrhu. Kažu da tim koji pobeđuje ne treba menjati, nego podržavati i razvijati. Mi kao kompanija nastojimo da zaposlenima omogućimo da žive svoje snove u svakom segmentu života. Da bi imali profesionalni i privatni životni balans, obezbeđujemo brojne benefite, kao što je klizno radno vreme, četvoročasovni rad za mame u prvih mesec dana nakon povratka na posao, roditeljsko odsustvo za tate, različite individualne i porodične sadržaje.

    Uspeh ne vrednujemo samo kroz finansijske izveštaje i brojke, nego nadasve kroz zadovoljstvo ljudi: klijenata, akcionara i, primarno, naših zaposlenih, koji su zaslužni za sve pobede UNIQA osigranja. Naša zalaganja su zato i prepoznata, i to ne samo od naših klijenata već i od priznatih međunarodnih institucija, zbog čega je UNIQA ponosni vlasnik sertifikata „Customers’ Freind”, koji je dobila za izvrstan odnos prema klijentima.

    Već 12 godina ste u UNIQA osiguranju. Da li se može reći da je vaš napredak imao prirodan tok? Da li možete odrediti neki specifičan momenat?

     Prešli smo dug put pri uspostavljanju kompanijskih vrednosti i besprekorne usluge za klijente. Nije bilo specifičnih, prelomnih momenata na dosadašnjem putu. Nesumnjivo se celokupan ambijent, svet u kom živimo i radimo, kontinuirano i brzo menja. Na svakom od nas je da se adaptira i, shodno mogućnostima, uhvati korak sa tim promenama, koje u ubrzanom životnom tempu neretko i ne primećujemo.

    Biti na čelu kompanije koja godinama unazad beleži uspehe velika je odgovornost, ali i dodatna motivacija. Radeći u velikom sistemu kao što je UNIQA, dobila sam dragocenu priliku da steknem dodatna znanja i van granica naše zemlje i da primere najbolje prakse iz zemalja u kojima UNIQA posluje, zajedno sa saradnicima, primenim u Srbiji. Tehnološki razvoj je unapredio procese i komunikaciju, ali i sistem vrednosti. Neke industrije, među kojima je i osiguranje, ostale su bazirane na tradicionalnim vrednostima i dosledne njima: poverenje, lojalnost, visoki moralni standardi.

    Zahvaljujući prilici da 20 godina stičem iskustvo u osiguranju, moj napredak imao je, kako ste rekli, prirodan tok. U UNIQA osiguranju sam započela karijeru 2008. godine, imenovana za člana Upravnog odbora 2011, a od 2014. sam na čelu kompanije. Pređeni put mi je omogućio da dobro upoznam sve segmente industrije osiguranja, upoznam i razumem potrebe klijenata, ali i zaposlenih. Stoga se na trenutnoj poziciji zaista trudim da im obezbedim najbolje uslove za lični, a tako i korporativni, timski napredak.

     Koliko je vama u karijeri pomogla ili odmogla činjenica da ste žena?

     U svakom biznisu, u svakom poslu – dela su imperativ i glasnija su od svih reči. Bez obzira na to da li ste žena ili muškarac, za put ka vrhu najvažnija je podrška koju imate – tim sa kojim idete napred. Ja ga, srećom, imam. Kao što svaki trener treba da izvuče ono najbolje od igračâ, tako je na meni odgovornost da zaposlenima u našem mešovitom, žensko-muškom timu omogućim razvoj i visok stepen motivacije. Uz izgradnju i unapređenje odnosa sa saradnicima, kolegama, partnerima i klijentima, razvila sam neophodne veštine za vođenje tima, veštine koje nisu ni muške ni ženske: menadžersku hrabrost, brzinu i odlučnost.

    Ko su, po vašem mišljenju, uspešne žene?

     Uspešna žena je, najpre, srećna, žena zadovoljna sobom bez obzira na to kako je okruženje percepira. Uspeh u industriji osiguranja nije samo dospeti u grupu vodećih kompanija, već i održati se u samom vrhu. Rast premije i profita, povećanje broja klijenata, pobeda u sve konkurentnijoj tržišnoj utakmici – nisu jedini parametri uspeha. Taj uspeh je nepotpun ako nema osećaja zadovoljstva i ponosa nakon osvrta unazad i pogleda na polaznu tačku i poziciju do koje ste stigli. Bez obzira na godine, profesiju, stanje na bankovnom računu, socijalni ili bračni status, žena je uspešna ako se tako oseća. Uspešna žena za mene je ona koja sa osmehom i pozitivnom energijom dolazi na posao, posvećena je profesionalnim obavezama, a nakon radnog vremena sa istim entuzijazmom nastavlja da se raduje lepotama života kroz svoju porodicu, svoje prijatelje, hobije, interesovanja.

    Da li fraza „da nijedan posao nije težak ako uživaš da ga radiš” važi i za vas?

    Osiguranje je posao koji ljudi obavljaju za ljude. Ne možete da ga radite ukoliko ga ne volite. Uprkos svakodnevnim izazovima, stresu i preprekama, uživanje je raditi posao koji voliš, posebno ako si okružen pravim ljudima.

    UNIQA osiguranje je, kao moderna i inovativna kompanija, jedan od lidera na tržištu osiguranja. Težimo inovacijama, posebno u domenu digitalizacije, jer je sve veći izazov održati reputaciju kakvu UNIQA osiguranje zahteva, ali i kvalitet kakav naši klijenti, akcionari i zaposleni zaslužuju. U mom slučaju, posao nije samo profesija, već i stil života. Uživam u poslu i ljudima sa kojima radim, što je dobitna kombinacija. Zadovoljstvo mi je što sam, sportski rečeno, „trener” složnog, uigranog tima, tima od poverenja. A poverenje je upravo osnova na kojoj osiguranje počiva.

    Izvor: BIZLife magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | powered by Premium Hosting
    Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE