Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    „Za RAD OD KUĆE spremali smo se od februara, preselili smo ljude za 24h“

    Kada je u subotu proglašeno vanredno stanje, saznanje da, uprkos velikom broju zaraženih, u ponedeljak zaposleni moraju da dođu na posao, poslodavce je stavilo u veoma nezavidan položaj. Preporuke stručnjaka i političara za ostanak i rad od kuće mogle su se čuti svakodnevno, ali moglo bi se reći, malo je ko mislio o organizaciji tako velike promene poput prelaska na rad od kuće.

    Skoro 700 zaposlenih u švedskoj multinacionalnoj kompaniji Transcom koja posluje u Beogradu i Novom Sadu prebacilo se na rad od kuće za oko 24 sata.

    Međutim, tome su prethodile nedelje informisanja, tehničke organizacije i na kraju, nedelje brige o tome kako da se sačuva zdravlje zaposlenih i zdravlje njihovih porodica.

    Kada se vratio sa službenog putovanja u Ameriku u februaru, Veljko Petrović, Client Service Manager u u kompaniji Transcom Worldwide d.o.o., rekao je svojim kolegama u IT sektoru da počnu da se pripremaju za rad od kuće.

    Kako navodi, mnogi ga nisu shvatili ozbiljno, jer „to niko da sada nije uradio, zašto bismo mi?“, rekao je Petrović za BIZlife portal.

    Međutim, uspeo je u svojoj nameri da čak i pre zvanično potvrđenog prvog slučaja koronavirusa u Beogradu započne sa pripremom tehničkog aspekta organizacije.

    “Ja nisam nikakav Nostradamus niti bilo šta, prosto mi je bilo jasno da to može biti jedan od koraka”, kaže Petrović.

    Organizacija u roku od 24 h

    Kompanija Transcom, koja je jedan od najvećih svetskih igrača na polju BPO (Business process outsourcing  – predstavlja saradnju između kompanija, s time što je jedna od dve kompanije u ulozi izvođača, dok je druga u ulozi poslodavca) angažovala je gotovo sve svoje resurse za organizaciju rada od kuće još od februara. Od momenta kada je proglašeno vanredno stanje, u roku od 24 sata, veći deo zaposlenih ove kompanije radio je od kuće.

    U tom kratkom roku trebalo je prebaciti kompjutere, laptopove, obezbediti siguran internet, i na kraju krajeva, siguran prevoz iz kancelarije do kuće.

    Kako nam je rekao Petrović, u tom momentu bilo je neophodno motivisati ljude da što pre odu kućama, a da posao ne trpi. Zato je zaposlenima saopštio da ko prvi ode, prijavi se i počne da radi iz svog doma – dobiće nagradu.

    Pokloni za one koji su se prvi prijavili

    I to se i desilo. Nekoliko meseci kasnije, dve devojke, Katarina Šolajić iz Novog Sada i Danijela Starčev iz Beograda podelile su prvo mesto, jer su se, sticajem okolnosti, prijavile u isto vreme. Nagrade u vidu dva velika paketa slatkiša uručio im je istog dana lično – Veljko Petrović.

    Kada smo se premeštali na rad od kuće dobili smo tu informaciju da ko stigne prvi dobija poklon od firme. To je bilo predviđeno kada se vratimo u firmu, međutim kako se cela situacija sa koronavirusom odužila i mi i dalje radimo od kuće, to nije bilo moguće ispuniti u firmi, a iskreno ja sam i potpuno zaboravila na to. Sve dok me jednog dana nisu pozvali Veljko Petrović i Aleksandar Vidić da izađem ispred stana. Poklon nisam očekivala, a još manje da ga baš oni lično donesu, tako da je to bilo jedno veliko i divno iznenađenje za mene. Ja im se ovom prilikom još jednom veoma zahvaljujem na tom gestu. To zaista nije tako česta pojava danas, i ja sam se stvarno osetila veoma posebno, pre svega jer su ovim gestom moji poslodavci pokazali poštovanje prema svojim zaposlenima, koje je naravno prisutno i sa naše strane prema njima, a to uzajamno poštovanje je zapravo ključ svake dobre saradnje po mom misljenju“, objašnjava za BIZlife portal Katarina Šolajić, zaposlena u Transcom kompaniji od kraja 2019. godine.

    Kako kaže, prvog radnog dana od kuće bilo je uzbuđenja, ali i bojazni kako će sve to izgledati i kako će uspeti da se svi uklope u novi model rada.

    Moram priznati da meni lično nije bilo lako navići se, pogotovo na to da nemam kolege iz tima fizički oko sebe, da mogu da popričam sa njima uživo, da se našalimo i nasmejemo… ali ipak smatram da smo se svi zajedničkim snagama vrlo brzo dobro snašli u tom novom načinu rada od kuće, i da smo uzajamnom podrškom i konstatnom pomoći, što uprave kompanije što naših tim lidera, svi zajedno uspeli da sasvim normalno nastavimo sa radom i dajemo što bolje moguće rezulate“, kaže Šolajić.

    Kako dodaje, poslodavci i tim lideri zajedno su pružali veliku podršku u svakoj situaciji i trenutku.

    Mada joj je ovo prvi put u životu da radi od kuće, Katarina ne može da odluči koja vrsta rada joj više prija.

    Kako navodi, i rad od kuće i rad iz kancelarije imaju svojih prednosti i mana, te da to sve zavisi od osobe i od toga koji način kome više odgovora, ali da je organizacija već pola posla.

    „Rad od kuće daje neku vrstu opuštenosti, u tom smislu da možemo da ustanemo kasnije jer ne moramo ići do firme, možemo da radimo u pidžami, ne moramo da izlazimo iz stana po kišnom i hladnom jutru, izbegavamo gužvu u saobraćaju, uštedimo vreme, čak i povećava produktivnost jer se bolje skocentrišemo u mirnijem okruženju… Ali takođe se javlja taj osećaj izolovanosti, povećava se doza stresa jer nemamo sa kim da je podelimo ili da se barem opustimo uz neku šalu sa kolegama“, priča nam Katarina.

    Plaćaju nam i struju i internet

    Svoje oduševljenje načinom na koji ju je firma u kojoj radi četiri godine iznenadila, sa nama je podelila i Danijela Starčev iz Beograda.

    Lično nam je Veljko doneo poklončiće, što je bilo vrlo interesantno i ja baš nisam očekivala. Jeste nam rečeno da će nešto stići iz firme, ali uopšte nisam znala o čemu se radi, i mislila sam da šalju nešto vezano za firmu. Onda kada me je pozvao Veljko i rekao da siđem dole, stvarno sam se oduševila“, objašnjava Danijela.

    Kako navodi, ovo je bilo nešto potpuno novo, u ovakvim okolnostima.

    Dok nije bilo korone, Transcom je za svoje zaposlene umeo da organizuje tematske dane, tipa pica dan, sladoled dan, ili da od 5. do 15. mesecu kada imamo mnogo posla donesu slatkiše i slaniše da nas motivišu, priča Danijela.

    Iako je i njoj u početku bilo komplikovano i iako nikada ranije nije radila od kuće, sada navodi da joj ovakav princip izuzetno odgovara.

    Ono što je izdvojila kao poseban plus ovoj kompaniji jeste što im, od kada rade od kuće, firma plaća internet i struju, jer sada ne uplaćuju novac za prevoz.

    Biznis tek nakon bezbednosti

    Kada se u životu dese neke loše stvari, ponašanje aktera ume da pokaže njegovo pravo lice. Tako je i epidemija doprinela tome da kompanije i poslodavci budu stavljeni na test ljudskosti , prvo kada je u pitanju čuvanje zaposlenih i njihovih radnih mesta, a zatim i ophođenje prema njima, odnos prema platama i njihovoj bezbednosti.

    Kako je u intervjuu za BIZlife magazin naveo Veljko Petrović, „sa bezbednošću zaposlenih niko ne želi da se igra – tek posle možemo o biznisu“.

    Opširnije čitajte u BIZLife magazinu i narednih dana na našem portalu.

    Izvor: BIZlife

    Foto: BIZLife

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE