Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Zahvalan sam na svakom iskustvu

    Miloš Nedeljković, član je Izvršnog odbora Sberbank Srbija, zadužen za bankarske operacije i IT tehnologije. Dolaskom u Sberbanku svoju poslovnu motivaciju pronalazi u kontinuiranom unapređenju proizvoda i usluga prilagođenih potrebama današnjih klijenata koje prate jednostavni, pouzdani, efikasni i za korisnike komforni procesi zasnovani na primeni najsavremenijih tehnoloških rešenja, po kojima je Sberbank Srbija prepoznata na tržištu kao inovativna banka orijentisana na korisnike.

    Na koji način je Sberbank unapredila svoje interne procese u smislu tehnološkog razvoja?

    Naša vizija tehnološkog razvoja i transformacija pre svega se oslanja na optimizaciju internih procesa primenom najsavremenijih tehnoloških rešenja. Unapređenjem “front end” dela koji se jedini vidi sa strane korisnika, a na kome takođe intenzivno radimo je poslednji korak u nizu, koji podrazumeva da su pre toga svi pripadajući, interni procesi u potpunosti automatizovani i digitalizovani.

    Transformacija Sberbanke u ovom smeru, započeta je pre nekoliko godina, inicirana projektima koje smo lansirali u saradnji s našim partnerima. Visoka očekivanja naših klijenata i kompleksnost neophodne potrebne dokumentacije za mnoge bankarske proizvode i usluge zahtevali su automatizaciju velikog broja internih procesa. Počeli smo s primenom najnovijih tehnoloških rešenja i postepeno uspeli da u potpunosti automatizujemo, ali i razvijemo nove projekte, i ono što je najbitnije za kratko vreme postignemo izuzetne rezultate.

    Motivisani ovim, želeli smo da primenjena tehnološka rešenja i stečeno iskustvo proširimo na što veći broj internih procesa u cilju značajnog povećavanja efikasnosti banke. Tu pre svega mislim na proces obrade i ponude gotovinskih i kredita za refinansiranje, ali i drugih proizvoda.

    Upravo primena tehnologija koje smo uspešno pilotirali kroz inicijalne projekte omogućila nam je da razvijamo i druge, važne i kompleksne proizvode za naše klijente. Prvi na trzištu omogućili smo korisnicima NIS-a da svoju karticu lojalnosti “Sa nama na putu” nadograde sa platnom funkcijom na prodajnim objektima NIS-a bez potrebe za angažovanjem zaposlenih banke.

    Svakako, naš put digitalne transformacije se ovde ne završava. Ubrzano radimo na redizajnu preostalih internih procesa, tehnološkim unapređenjima i podizanju digitalnih kompetenci i svesti zaposlenih, ali i korisnika o značaju digitalne transfomacije za moderno poslovanje. Vremena je malo, ali je ideja mnogo i zato je ključno da budemo fokusirani i u “sprintovima” sprovedemo projekte koji su deo šireg konteksta naše digitalne transformacije.

    Kao što smo rekli, tehnologija ubrzano napreduje, pa iz tog razloga pitamo vas kako vidite budućnost bankarstva. Kako će bankarstvo izgledati, na primer, za 10 godina?

    Iskren da budem, ne mogu to da zamislim. Mislim da neće izgledati kao što izgleda danas i da će ta industrija doživeti najveće promene, jer digitalne promene imaju najveću primenu u finansijskoj industriji. To je već počelo i ubrzava se, a sledeća godina će upravo da donese najveće ubrzanje ovoj industriji. Ona uopšte neće izgledati kao danas i nadam se da ćemo svi mi biti spremni da dobijemo prednosti od takvog vida poslovanja, a mi ćemo se, kao institucija, potruditi da odgovorimo na te potrebe i izazove. Ja to jedva čekam.

    Vi ste gotovo ceo život u bankarstvu. Da li vam je ideja da tako i ostane ili možda, razmišljate da to nekada promenite? Koja je vama industrija interesantna? Koja će biti dominantna u budućnosti?

     Ja nisam ni imao nameru da radim u bankarstvu. Video sam sebe u nekom preduzetništvu, u IT-ju, inovativnoj industriji, ali sam stvarno srećan što sam dobio priliku da radim u finansijskoj industriji, jer upravo te inovativne tehnologije mogu da nađu najširu primenu u bankarstvu.

    Bankare karakteriše neka vrsta posebnog modnog stila. Koliko je vama važno oblačenje, tj. poslovni dres kod?

     Da ste me to pitali pre deset godina, rekao bih da je mnogo važno. Sada, sa 45 godina, mislim da je to manje bitno. Ja težim da taj neki modni stil odgovara temperamentu, nekom načinu života. Što se tiče odela, cipela, tašne i mašne ‒ to nije moj svakodnevni izbor, ali uživam u njemu, uključujući i „casual Friday”, kome se tokom nedelje najviše radujem, gde mogu da se obučem onako kako bih se obukao kada se viđam sa prijateljima.

    Šta bi četrdesetpetogodišnji Miloš Nedeljković rekao dvadesetogodišnjem Milošu Nedeljkoviću?

    „Samo napred, mali!” Iskustvo koje sam u tom periodu poneo sa sobom do 45. godine, izgradilo me je da mogu stabilno da stojim i da se ne kajem kad pogledam iza sebe. Zahvalan sam na svakom iskustvu, i dobrom i lošem.

    ________________________________________________________

    Po čemu ćete pamtiti 2019. godinu?

    Ovu godinu pamtiću po mnogo poslovnih uspeha, posebno u organizaciji u kojoj radim, po velikim promenama i izazovima koje smo imali i po načinu na koji smo ih rešili.

    Šta očekujete od 2020. godine?

    Od 2020. godine očekujem puno novih stvari i očekujem nešto neviđeno u okviru organizacije u kojoj radim.

    Izvor: BIZLife magazin

    Foto: BIZLife/Sanda Mokanić

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE