Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Zašto je važno da ostanete bliski sa kolegama ako RADITE OD KUĆE?

    Bilo da ih volite ili ne, vaše kolege imaju veliki uticaj na to koliko volite svoj posao.

    Iako oni mogu manje da utiču u situacijama kada se radi od kuće, poput ove, radni odnosi su i dalje veoma važni, kaže Šasta Nelson, autorka knjige „Posao prijateljstva: Sklapanje najviše odnosa tamo gde provodimo najviše vremena“ (The Business of Friendship: Making the Most of Our Relationships Where We Spend Most of Our Time).

    „Posao je mesto gde provodite najviše vremena i gde najviše doprinosite. Biće vam bolje da radite ukoliko imate normalne odnose sa kolegama“, kaže ona.

    Kako objašnjava, rad od kuće znači da nije moguće da ćeš otići do kuhinje i videti druge kao što je to slučaj u prostorijama za odmor u firmi.

    „Oni spontani razgovori koje dozvoljava odlazak na posao, u ovom momentu ne mogu da se realizuju tako lako. Izgradnja odnosa sa kolegama kada svi rade od kuće zahteva mnogo napora“, kaže Nelson.

    Napravite plan

    Iako Nelson navodi da to nije savršeno poređenje, povezivanje sa saradnicima kada se radi na daljinu je poput slanja dece u školu naspram obrazovanja u kućnim uslovima.

    „Znamo da deci koja uče kod kuće nedostaju drugari, i samim tim roditelji moraju to da nadoknade, da se više trude. Tako je i kada se radi od kuće. Dok radimo od kuće, možemo da gradimo odnose na mreži, ali moramo da budemo uporniji“.

    Kako navodi, umesto da se oslanjamo na luksuz organskih veza, potrebno je pronaći način u drugačijim okolnostima.

    „Važno je da shvatimo ono što je zaista važno, jer su trenutno veoma popularni trendovi usamljenosti i sagorevanja na poslu. Možda smo prošli kroz osećaj krize ali pandemija koja se odugovlači iscrpljuje, i zato su odnosi veoma važni. Ne možete da sve ovo vreme ne negujete prijateljstva, i da se kasnije vratite na posao sa osećajem povezanosti“, kaže Nelson.

    Zato ona savetuje da je neophodno imati plan.

    „Sastavite listu ljudi koji su vam važni, a zatim se obavežite da ćete sa njima održavati odnos“.

    Nađite način da se povežete

    Zakažite vreme za razgovor sa ljudima sa vaše liste ili iskoristite mogućnosti koje se ukazuju tokom dana.

    „Na primer, ako već komunicirate sa nekim, nađite način da to produžite“.

    U početku ćete možda da se osećate neprijatno, ali to je slučaj i kada radite nešto novo, upozorava Nelson.

    „To je u redu. Prisiljavamo se da idemo u teretanu ili da idemo u krevet jer znamo da su rezultati pozitivni. Ovo je isto“, kaže ona.

    Širite svoju mrežu

    Pozitivna strana virtuelnog rada je taj što vaš krug ljudi možete proširiti pod izgovorom da svi rade na daljinu i da vam je neko neophodan. Iskoristite priliku i predložite poziv ili video sastanak.

    „Iskoristite pandemiju. Kažite da se osećate izolovano i da biste želeli da čujete kako je drugima“, savetuje.

    Učinite to redovnim i pozitivnim

    Da bi se odnos zadržao, to mora postati navika, kaže ona,

    „Možete da se sastajete svakog prvog četvrtka u mesecu, na primer. Ono što postavite mora da bude rutina, kako bi se maksimalno povećalo vreme interakcije“.

    „Svi su pod stresom i stvaranje pozitivnih osećanja u drugima može da pomogne. Vi treba da tokom video poziva učinite da se vaš kolega oseća bolje. To će ih naterati da dodatno komuniciraju sa vama“, kaže ona.

    Izvor: BIZlife

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE