Zašto je važno da se zaposlite u kompaniji koja može da RADI ZA VAS?

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Zašto je važno da se zaposlite u kompaniji koja može da RADI ZA VAS?

    Tradicionalna procedura traženja posla u osnovi vrlo je manjkava. Uglavnom svi pokušavamo da impresioniramo poslodavce praveći bogate biografije, propratna pisma i portfolije, ali često zanemarimo pitanje: Da li je to ono što ja zapravo želim?

    U stvarnosti, da bismo pronašli savršen posao, treba da proces traženja započnemo iznutra. Postoji šansa da razgovaramo s kompanijama pre nego što oni razgovaraju s nama.

    Posao je mesto na kojem provodite dobar deo svog života. Posvećujete svoje vreme i napor kompaniji, družite se sa kolegama, preuzimate odgovornosti i pravite kompromise, pa je realno i očekivano da radite nešto što volite za kompaniju čije se vrednosti poklapaju sa vašim i da radite sa ljudima poštujete.

    Šta stvarno želite od posla?

    Ponekad su želje na drugom mestu u odnosu na potrebu za sigurnošću. Umesto da upotrebimo tradicionalni postupak pretraživanja, trebalo bi da zaista razmislimo o tome šta želimo od svog posla.

    Prvo što treba utvrditi jesu vaši prioriteti i ciljevi u karijeri. Razmislite o nekim stvarima o kojima nećete da pregovarate sa sledećom kompanijom za koju planirate da radite i zapišite ih. Da li želite da date prioritet profesionalnom razvoju? Timska kultura? Da vam poslodavci budu ljudi koji vas impresioniraju? Obuka i resursi? Dobra ravnoteža između posla i života? Pogodnosti za zdravstvo i praznike? Kompanija sa perspektivom? Kompanija koja ima vrednosti koje se poklapaju sa vašima?

    Zatim pomoću tih prioriteta odredite da li će kompanija “da radi” za vas, odnosno da li želite da budete deo takve kompanije. Što se više kompanija uklapa u vaše želje, to je veća verovatnoća da ćete se vi lakše uklopiti i da ćete se istaći u svojoj ulozi.

    Zašto je važna transparentnost?

    Pristupačnost informacija o kompaniji ukazuje na to u kojoj meri kompanija ceni transparentnost i pokazuje svoju sposobnost da jasno komunicira – kako interno tako i eksterno.

    Kada tražite kompaniju, imajte na umu da je lako pronaći informacije o timu. Transparentna kompanija treba da ima barem javno dostupne informacije o izvršnom timu rukovodstva, njihovim direktnim izveštajima i članovima odbora.

    Mogućnost da saznate informacije o kompanijskom timu pokazuje da kompanija preuzima odgovornost u donošenju odluka i pripisuje uspehe svojim zaposlenima i poštuje ih onakvima kakvi jesu.

    Takođe vam omogućava da kao kandidatu za zaposlenog u toj firmi pogledate ko su ljudi koji imaju važne uloge, njihovu karijeru i da li izgledaju kao ljudi sa kojima biste želeli da radite.

    Transparentnost i kultura presudne su za donošenje odluke da li bi nova kompanija mogla da odgovara vašim potrebama. Kada dobijete novi posao, o određenim stvarima kao što su plata i lokacija moguće je pregovarati, ali o kulturi i vrednosti nije.

    “Studiranje” svog potencijalnog poslodavca

    Danas je vrlo lako pronaći informacije o misiji kompanije, osnovne vrednosti i izraz njene kulture. Da li je ovo kompanija koju “možete da ostavite pozadi” u etičkom smislu? Da li se uklapa u vaše zahteve za različitošću, socijalnom svešću i ekološkim ciljevima? Prostudirajte reči vašeg potencijalnog poslodavca i proverite da li vam to odgovara.

    Da li su strategija i procesi kompanije lako dostupni? Možete li da utvrdite kako bi vaša uloga mogla da se uklopi u navedene ciljeve i osnovne vrednosti kompanije? Postoji niz pitanja koja treba da postavite, a kompanija bi trebalo da vam pruži te odgovore i da vam da razloge zašto da želite da radite tamo.

    Jednom kada proverite sajt kompanije, pretražite i kako se kompanija pojavljivala u medijima.

    Zatim, tu su i društvene mreže. Baš kao što kompanije koriste društvene medije da bi proverile podobnost potencijalnih zaposlenih, i vi biste isto trebalo da učinite za njih. To je odličan način da posmatrate kako kompanija komunicira sa ljudima.

    Cilj: Nađite posao koji vam odgovara

    Ako postoji kompanija koja vam deluje “poželjno” i mislite da vam najbolje odgovara, potrduite se da vas primete. Obratite se poslodavcima profesionalnim mejlovima i signalizirajte interesovanje.

    Cilj je da nađete posao koji će vam pomoći da se iskreno izrazite – a ne da vas učini nesrećnim.

    A prednosti razgovora sa kompanijom pre nego što se prijavite za posao su višestruke; saznaćete da li ste vam kompanija zaista prija, naučićete više o njoj, biti bolje pripremljeni za intervju ili obratno, saznaćete da nema potrebe mučiti se sa prijavom.

    Izvor: BIZlife

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | powered by Premium Hosting
    Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE