Zašto "popodnevna dremka" ne sme da traje duže od 40 minuta - BIZlife

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Zašto “popodnevna dremka” ne sme da traje duže od 40 minuta

    Brojni stručnjaci savetuju da nije svaki odmor dobar te shodno tome ne savetuju odraslima popodnevno dremanje osim ako ono traje manje od 40 minuta. U suprotnom, mogu se poremetiti unutrašnji telesni sat i ciklusi spavanja.

    Mayo Clinic piše da je čovek biološki “programiran” da duži deo noći spava i da u toku dana jednom nakratko odmori. Naime, telesna temperatura nam u periodu između 13:00 i 15:00 sati opada u najvećoj mjeri, zbog čega se u to doba osećamo više pospano.

    Međutim, stručnjaci tvrde da popodnevno spavanje nije bezopasno. Novo istraživanje pokazalo je da se poslepodnevno spavanje u vremenskom trajanju dužem od 40 minuta povećava rizik za više telesnih poremećaja.

    Studija koja je obuhvatila 300.000 ispitanika pokazala je povezanost popodnevnog dremanja s razvojem metaboličkog sindroma, uključujući debljinu, visok krvni pritisak i povišen holesterol. Istraživanje je na godišnjoj konferenciji predstavio American College of Cardiology (ACC).

    Prema njihovim rezultatima, telo u snu tokom dana u trajanju dužem od 40 minuta “umisli” da je u stanju dubokog sna što značajno utiče na metabolizam.

    Zbog toga možete zapravo biti umorniji nakon takvog spavanja nego pre njega. Ključna je zapravo dužina spavanja.

    Odmornije, “bistrije” i bolje se osjećaju osobe koje poslepodne odspavaju najviše pola sata. Ukoliko dođe do dubokog sna, mozak prelazi u fazu “sporih talasa” nakon čega se osećamo umorno i dezorijentisano.

    Izvor: Klix

    Foto: Pexels

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | powered by Premium Hosting
    Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE