Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Zašto su emocije slabost menadžera, a snaga lidera?

    Menadžeri 95 odsto svog radnog vremena provode u razmišljanju, dok u proseku 5 odsto svog vremena posvećuju osećanjima. Oni tvrde da znaju šta je emocionalna inteligencija, ali u praksi retko ulažu napore da istu dodatno razviju, kod sebe i kod svojih saradnika i time je koriste u punom potencijalu.

    Od članova svog tima uglavnom očekuju da sa lakoćom budu top performeri, savršeno motivisani i uvek dobro raspoloženi. Pritom, neretko sami hodaju kroz hodnike poslovne zgrade vidno uznemireni ( ili besni) zbog nekog sastanka, iznenadne promene ili svega što ih je zadesilo tog dana.

    Svi smo svesni nedaća koje su nas zadesile usled opasnosti od zaraze koronavirusom. Ono što mnogi i dalje ne vide su dugoročne posledice emocionalne zaraze koja se širi u biznis prostorima (realnim ili digitalnim) širom sveta. Kada neko u open-spejsu ili Zoom sastanku počne da se smeje tako sočno, da svi počinju da se smeškaju ne znajući o čemu se uopšte radi. Ili, kada neko dosledno širi negativno raspoloženje, pa se drugi osećaju još teže i mučnije.

    Verujte, svako od nas je potencijalni prenosilac dobrih ili loših emocija. Obratite pažnju na koji način, kao lideri i kao pojedinci, utičete na celokupnu emocionalnu klimu u kojoj radite.

    Ako očekujete da zaposleni čine da se klijenti osećaju posebno, izuzetno je važno da obratite pažnju kako vi činite da se zaposleni osećaju.  Ako želite da zaposleni budu kreativni i inovativni (a trenutno nisu), počnite od provere kakvu klimu gajite u timu i kompaniji. Jer, poznajući neuronauku emocija znamo da klima straha sužava mentalne potencijale i limitira kreativno razmišljanje.

    I za kraj, par smernica od psihologa, koji svoj rad zasniva na Genos modelu emocionalne inteligencije:

    • Ne izbegavajte ispoljavanje emocija, one nisu menadžerska slabost.
    • Naučite kako da upravljate svojim i emocijama drugih, i posvetite se njihovom opažanju.
    • Budite autentični, ali ispoljavajte emocije u skladu sa situacijom.
    • Budite primer za vaše kolege i vodite izazovne razgovore.
    • Pri donošenju odluka razmotrite emocionalne informacije, npr. kako će se osećati stejkholderi na koje odluka utiče.

    Niste sigurni kakva klima vlada u vašoj organizaciji ili timu?

    Skenirajte QR kod ako želite besplatni screening test trenutne emocionalne kulture u vašem timu ili kompaniji, uz mapu željenog budućeg stanja na osnovu emocija vaših zaposlenih.

    ===============================================================================================================

    Piše: Nikolina Janković, Business Manager & HR Partner @Assert

    Nikolina je organizacijski psiholog sa višegodišnjim iskustvom u oblasti upravljanja ljudskim resursima. Od početka karijere sticala je iskustvo u vodećoj HR kompaniji ManpowerGroup, vodeći projekte regrutacije, selekcije i procene za internacionalne i domaće kompanije različitih industrija.  Početkom 2020. godine specijalizuje se u okviru nove konsultantske kuće Assert International na poziciji HR Partnera za Assessment i potom preuzima poziciju Business Managera. Sertifikovani je assessor i praktičar internacionalnih metodologija procene talenata SHL, Harrison Assessment, kao i GENOS metodologije za procenu i razvoj emocionalne inteligencije. Uživa da kroz kreiranje prilagođenih i inovativnih rešenja omogući razvoj pojedinaca i timova, i klijentima pomogne na putu ostvarenja biznis ciljeva.

    ===============================================================================================================

    Izvor: BIZlife magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE