Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Zašto TAKSISTI ODUSTAJU od državnih subvencija i 8.000 EUR?

    Mnogi taksisti odlučili su da odustanu od subvencija od 8.000 evra bespovratne pomoći za kupovinu novih vozila zbog pandemije koronavirusa i drastičnog pada prometa.

    Kako piše Blic, iako su se brojnim protestima i blokadama ulica u Beogradu, taksisti izborili za 8.000 evra bespovratne pomoći za kupovinu novih vozila, zbog pandemije korona virusom i drastičnog pada prometa, sve više njih odustaje od ove pomoći jer postoji strah da svoj udeo od najmanje 5.000 evra, neće moći da finansiraju.

    Drugim rečima, standardi koje je država definisala, da bi se dobile subvencije, a to je kupovina automobila čija cena ne sme biti niža od 13.000 evra, sa motorima evro šest ili hibridnih i električnih vozila, iziskuju i ulaganja samih taksista, koja su sada zbog pada prometa od najmanje 60 odsto, dovedena u pitanje jer se ne zna kada će posledice pandemije biti sanirane, navodi ovaj portal.

    Za taksiste je ta neizvesnost rizik jer se boje da taj novac, do kog većina treba da dođe kreditom, neće moći da vrate, zbog čega i oni koji su konkurisali, odustaju od čašćavanja države.

    Ovo tim pre što uslovi u kojima rade se ne popravljaju jer ljudi sve manje koriste njihove usluge zato što mnogi rade od kuće. I noćne vožnje su svedene na statističku grešku jer klubovi i restorani rade do 20 sati, a nema ni turista ali ni putovanja zbog čega je broj vožnji do Aerodroma, sveden na statističku grešku.

    Bar 30% će odustati

    U nekim taksi udruženjima procenjuje se da će bar 30 posto njihovih članova odustati od čašćavanja države, što znači da će brojka od 12.000 koliko se nagoveštavalo da će konkurisati, biti značajno manja.

    Bulatović pak kaže da još nema zvaničnih podaka koji je to broj, ali zna da nije zanemarljiv.

    „Novi automobil nije samo cena, već tu je i kasko osiguranje i registracija, koji su od 400 do 600 evra. Duplira se i iznos za servisiranje ali i drugi troškovi, što poskupljuje rad a smanjuje zaradu. I to dodatno utiče na neodlučnost taksista da uđu u ovaj aranžman. S druge strane, ima i sporosti države u rešavanju predmeta ljudi koji su konkurisali. Prošle godine je samo 500 rešenja izdato za subvencije, a ove je planirano da se novac izdvoji za još 2.200 taksista. Lično sumnjam da će, ako se uslovi poslovanja ne poprave, biti toliko kandidata“ objašnjava Bulatović i dodaje da je Strukovno udruženje taksi prevoznika još 2018. godin pokrenulo inicijativu i dostavilo zahtev za subvencije države za nabavku vozila za taksiste.

    Inače, uredbom vlade iz decembra 2019. godine odobrene su subvencije za taksiste i to nakon njihovih višenedeljnih protesta i blokada ulica, koji su nastali zbog navodnog nezakonitog taksi prevoza, posredstvom aplikacija.

    Prema uredbi za pomoć od po 8.000 evra za nabavku novih vozila, mogu da konkurišu taksisti koji najmanje godinu dana imaju dozvolu za obavljanje te vrste prevoza a cena automobila ne može biti manja od 13.000 evra.

    Pored para države i taksisti treba da imaju svoje učešće od oko 15 odsto ukoliko kupuju iz bankarskog kredita ili na lizing a definisane su i karakteristike vozila koje mogu da se nabave. Vozila se ne mogu prodati u naredne tri godine, niti taksista može da prestane da obavlja delatnost.

    Taksistima od države po 8.000 € za nova vozila: Stižu subvencije iz Vlade

    Odobrene prve SUBVENCIJE taksistima za nova vozila

    Izvor: Blic

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE