Zbog masovne krađe paketa u Srbiji, Aliexpress drastično poskupeo isporuku

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Zbog masovne krađe paketa u Srbiji, Aliexpress drastično poskupeo isporuku

    Organizacija potrošača Efektiva navodi da je do drastičnog poskupljenja poštarina za kupovinu robe na prodajnoj platformi “Aliexpress” za građane Srbije došlo zbog masovnih krađa takozvanih pošiljki malih vrednosti na putu ka kupcu u Srbiji.

    To je razlog zašto su kineski prodavci ustanovili da im se više ne isplati da srpskim kupcima jeftino šalju robu.

    Efektiva je na Fejsbuku objasnila da je roba male vrednosti prodavana uz takozvani “free shipping” za Srbiju, kako bi se kupac motivisao da i dalje kupuje na “Aliexpressu”. Dok roba ne stigne do kupca, “Aliexpress” novac u depozitu drži kod sebe i obaveštava prodavca da u roku (obično do sedam dana) mora da pošalje pošiljku kupcu u Srbiju, kao i da određuje zaštitni period za kupca od 60 + 15 dana.

    U tom roku od 60 dana pošiljka mora da stigne do kupca, a u dodatnom roku kupac ima mogućnost da proveri autentičnost i kvalitet robe.

    Ukoliko je sve u redu, kupac potvrdi prijem u roku do 60 dana i ako u narednih 15 dana ne pokrene spor zbog kvaliteta robe ili oštećenja, “Aliexpress” tek tada isplati prodavca.

    Pošiljke za koje je dostava bila besplatna obično se nazivaju “male poštanske pošiljke” koje imaju “tracking number” samo do izlaska iz Kine, dodaju iz Efektive. Poslednje informacija koju po tom broju kupac može da dobije je: “pošiljka je napustila zemlju porekla”.

    Kako navode iz ovog udruženja, sistem je funkcionisao dok te male pošiljke nisu počele da se masovno kradu, a kupci zbog toga pokreću sporove zbog nedostavljene pošiljke u zastitnom roku od 60 dana.

    Tim za rešavanje sporova “Aliexpressa” uvek presudi u korist kupca i novac vrati, a prodavac ostane i bez robe i bez novca.

    “Znači Kinez proda robe u Srbiji za 10.000 evra, od ‘Aliexpressa’ dobije 7.000 evra, a ostalih 3.000 evra ‘Aliexpress’ isplati oštećenim kupcima u Srbiji za robu nestalu na poštanskoj carini Srbije (ili nekom drugom mestu), ali i malim lokalnim poštama širom Srbije”, tvrde iz Efektive.

    Kako su počele da se kradu i pošiljke sa brojevima za praćenje uz izgovor ako kupac traži svoju pošiljku: “naš sistem ne podržava tu formu brojeva za praćenje”…. on “ne vidi vašu pošiljku”, “Aliexpress” je ukinuo besplatne i jeftine poštarine za Srbiju, ističu iz Efektive.

    “Mi iz Srbije možemo da kupimo samo artikle do 4,99 dolara jer su se kineski trgovci preračunali da te male štete mogu da podnesu”, objašnjavaju.

    Iz Efektive navode da su uputili dopis Pošti Srbije i tražili sastanak povodom ovog problema, a da će isto tražiti i od Uprave carina. “Ne isključujemo ni mogućnost krivičnih prijava, jer ovde se radi o organizovanom kriminalu koji se verovatno meri milionima evra”, navode iz Efektive.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Komentari

    • Vlada

      Prva pošiljka mi je ukradena još 18.12.2019 godine.Svi inostrani sajtovi za praćenje su pokazivali da je pošiljka stigla u Srbiju.Interesantno je da je tada bio štrajk poštanskih radnika u GPC Zemun gde dolaze sve pošiljke iz inostranstva na dalju obradu.Druga je nestala 24.12.2019.Obadve su bile sa Ibeja koji ne štiti kupce kao Aliekpres,tako da nisam mogao da naplatim odštetu.Nekad je poštarina za recimo sat od 15.Usd bila besplatna,a sada je 99.Usd preko DHL-a.Izgleda da jedino od njih ne smeju da kradu. Kada sam zvao ispostavu carine u pošti carinjenja carinik mi je besno odbrusio da oni nemaju uvida u međunarodnu poštu.Pošta mi je na mejl odgovorila istom forom da oni ne mogu da prate brojeve iz Kine što nije tačno.Kakva zemlja takve i carina i pošta.

      • Treplja

        Meni su za posiljku iz Amerike odgovorili da ne prate posiljke iz Kine hahahaha i isto smo cekali posiljku preko poste u Zemunu. Na Konjarniku recimo dobijamo posiljke ali u Zemunu mi nijedna nije stigla u poslednjih godinu dana i jace.

    • Dule

      Поручио сам у Децембру 2019 робу са Алиекспреса. Вредност 34€. Прошли месец ми је стигло робе у вредности од 6€. Недостаје пошиљки у вредности од 28€. Значи или су лопови из царине покрали или лопови из поште. Како год, где код се окренеш, краду те лопови из државних предузећа, систематски и организовано.

      • Treplja

        U oktobru 2019. posiljka u vrednosti 30 dolara iz Amerike mi jos nije stigla. Pisali smo i posti Amerike i Nemackoj, gde joj je poslednji put ostao trag, svi tvrde da je usla u Srbiju na isti datum, a Posta Srbije tvrdi da posiljalac posiljku nije ni poslao. Presmesni su vise i zanima me kada ce i ko da odgovara za ovo otvoreno otimanje i kradju od ljudi.

    • nik

      Iz Srbije se ne moze poslati obicna posiljka za inostranstvo samo preporucena i to sa popunjene dve carinske deklaracije CN22 I CN23(dva lista za popuniti) a iz drugih zemalja Kine,USA,Kanada,GB i svih ostalih moze,kod njih ne treba tolika papirologija za fizicka lica.Njihova drustva su zasnovana na poverenju a ne ko kod nas u Srbiji na lopovluku.

    • Soko

      Ako iz Amerike najduze cekam robu oko 20 dana a iz kine 90 dana i ta iz kine uopste ne stigne iako je pratimm i ona misteriozno nestaje u Zemlji desttinacije u Srbiji. Ko krade Carina ili posta ili obe sluzbe to bi medjunarodne komisije treblo da preispitaju ali da nestaje bas u Srbiji znaju i Kinezi koji su Postarinu podigli do 200 dolara. Gde vam je obraz i cast Srijo lopovska drzavo. zasto u svakoj malverzaciji pokusavate da se operete i dalje da nastavite lopovluk. Stidite se a sridece se i vasi unuci kad se sve sazana.

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | powered by Premium Hosting
    Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE