„Zdravo! Ja sam Igigi, tvoj pomoćnik”: Novo iskustvo kupovine uz platformu SRPSKOG STARTAPA

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    „Zdravo! Ja sam Igigi, tvoj pomoćnik”: Novo iskustvo kupovine uz platformu SRPSKOG STARTAPA

    Marketing platforma IGIGI koju je razvila srpska startup kompanija pygmyTITAN sa ciljem da pruži potrošačima korisne informacije tokom kupovine, osvojila je nedavno jednu od najznačajnjih svetskih nagrada iz oblasti industrijskog dizajna- iF Design Award u Nemačkoj.

    Ovu nagradu dobili su u kategoriji dizajn proizvoda, a kako kažu predstavnici ovog startapa, nagrada je, između ostalog i  svojevrsna potvrda kvaliteta na međunarodnoj sceni.

    “Smatramo da je naš uspeh značajan i za druge firme u Srbiji, kao i za imidž Srbije, jer pokazuje da ovde postoji znanje i iskustvo potrebno za stvaranje vrhunskih proizvoda. Nadamo se da će u budućnosti kreativna energija prisutna na ovim prostorima biti efikasnije usmeravana i da će u narednim godinama biti više uspešnih proizvoda Made in Serbia”, poručujuiz ove firme.

    “Zdravo, ja sam Igigi, tvoj pomoćnik…”

    „Zdravo! Ja sam Igigi, tvoj pomoćnik” – ovaj pozdrav sigurno je poznat svima koji su se već sreli sa Igigijem u prodavnici.

    Osmišljen je sa ciljem da pruži potrošačima korisne informacije u vezi kupovine, odnosno karakteristikama proizvoda.

    Lik Igigija simpatičan je i po tome što neretko ume da se nasmeši, naljuti, ali i rastuži.

    Platforma predstavlja novi, efikasni kanal za direktnu komunikaciju sa potrošačima na mestima prodaje, ali i alat za poboljšanje marketinga i prodaje na bazi realnih podataka o ponašanju potrošača u objektima, objašnjavaju za BIZLife portal osnivači startup preduzeća Vita Latinović i Nikola Nenadić.

    Kažu da je ideja za ovu platformu nastala kada su shvatii da se način kupovine i odnos prema potrošačima u fizičkim prodavnicama nisu značajno promenili od nastanka prvih supermarketa pre 80 godina.

    Poseban podsticaj za razvoj ove platforme je bio početak pandemije koja je značajno uticala na promene u ponašanju i navikama potrošača, te otkrila sve slabosti postojećeg modela u kome proizvođači i trgovci nemaju direktnu, ličnu komunikaciju sa potrošačima.

    “Posledice promena u ponašanju potrošača su osetili svi akteri u sektoru maloprodaje. Neki su dobro prošli, a neki nažalost osetili negativne posledice. Zato je osnovna prednost Igigi platforme što klijentima daje priliku za brzo razumevanje promena u ponašanju potrošača i potvrdu hipoteza u direktnoj komunikaciji sa njima. Aktivnosti za koje je nekada bilo potrebno osam meseci pomoću Igigi platforme mogu da se zavrse za mesec dana, uz značajno manji trošak”, dodaju.

    Promena ustaljenih normi i načina rada

    Kažu i da primećuju da su inovativne kompanije spremne da menjaju već ustaljene norme i način rada i da je to glavni razlog za povećani interes klijenata za ovu platformu.

    Igigi asistent koristi napredne tehnologije kompjuterske vizije i neuronskih mreža razvijene u poslednjih pet godina, koje omogućavaju računarima da „vide”,  „razumeju“ i “komuniciraju” sa okruženjem.

    Softver koji Igigiju omogućava da vidi i komunicira sa potrošačem je gotovo identičan softveru za autonomnu vožnju u Tesla automobilima, objašnjava Vita Latinović za BIZLife.

    Kada stanete ispred Igigija, njegova neuralna mreža detektuje postojanje osobe, na identičan način kao što softver u automobilu detektuje postojanje vozila u susednoj traci, saobraćajni znak ili semafor.

    Ključni potencijal Igigi platforme je što omogućava ono što je donedavno smatrano nemogućim – da na ekonomski isplativ način direktno komunicirate sa velikim brojem potrošača na mestima prodaje i da istovremeno dobijete pravovremene povratne informacije kako potrošači reaguju na vaše aktivnosti, objašnjava Vita Latinović.

    Ova platforma osmišljena je uz finansijsku pomoć Fonda za inovacionu delatnost, a sa njom se potrošači mogu susresti u Aroma marketima.

    Naš dizajnerski tim koji predvodi Nikola Knežević, vanredni profesor na Fakultetu primenjenih umetnosti i nagrađivani industrijski dizajner, je odlično obavio posao i stvorio proizvod koji je u rangu sa kreacijama najpoznatijih kuća za dizajn na svetu, navode predstavnici kompanije pygmyTITAN.

    A koliko im znače priznanja poput poslednjeg koje su dobili?

    “Posebno nas raduje činjenica da je proizvod dizajniran i proizveden u Srbiji dobio ovu značajnu nagradu u jakoj konkurenciji 10.000 proizvoda iz 52 zemlje sveta, i što stoji rame uz rame sa gigantima kao što su Apple, Xiaomi, Lenovo, BMW, Ferrari, … Ovim uspehom smo našu zemlju postavili na dizajnersku mapu sveta i vratili na mesto kojoj joj pripada. Nadam se da je ovo samo početak i da ćemo se radovati budućim uspesima proizvoda “Made in Serbia”, isticu u kompaniji pygmyTITAN.

     U obrazloženju žirija za nagradu iF Design Award 2021 navodi se da imajući u vidu sve prijave za nagradu, pobednički dizajn proizvoda odražava trenutne potrošačke trendove.

    Što se tiče predloga,  higijena i zdravlje su dominirali, dok su se mnogi fokusirali na najsavremenija inteligentna rešenja  i pametne tehnologije.

    Briga za održivost i smanjenje potrošnje energije i materijala takođe su sve vidljiviji među pobedničkim radovima u praktično svim kategorijama.

    Sve u svemu, kvalitet dizajna dostavljenih iz Azije, Evrope, Amerike i drugih regiona širom sveta nastavlja da raste, ističe se u obrazloženju žirija.

    Izvor: BIZLife/Jelena Andrić

    Foto: Privatna arhiva

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | powered by Premium Hosting
    Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE