Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Zeleno svetlo za NOVI njujorški tunel od 11 mlrd. USD

    Železnički tunel koji će koštati 11 milijardi dolara i biti ključna veza za putovanja na severoistoku SAD, dobio je presudno odobrenje savezne američke službe za zaštitu životne sredine.

    Ta odluka, objavilo je Ministarstvo saobraćaja, znači da projekat izgradnje novog tunela ispod reke Hadson, koji će povezati Njujork i Nju Džersi, može da se nastavi inženjerskim i projektantskim radovima.

    Očekuje se da će odobrenje skratiti put ka dodeli saveznih subvencija potrebnih za početak izgradnje.

    Savezna pomoć je nužna, jer države Njujork i Nju Džersi godinama neće moći da dostignu svojih 25 odsto udela u ukupnoj ceni tunela, ali se nadaju da će vremenom to uspeti da sakupe.

    Iako je studija zaštite životne sredine završena pre tri godine, akteri izgradnje, uključujući guvernera demokrata Njujorka Endrjua Kuomoa, tvrde da je bivša administracija predsednika Donalda Trampa iz političkih razloga odlagala odobrenje, što je Trampova administracija demantovala.

    „Četiri godine Donald Tramp je na sitničav, osvetoljubiv i gadan način Njujorku nametnuo mnogo proceduralnih prepreka za to, iako smo već dali nešto novca“, rekao je senaor Čak Šumer, jedan od zagovornika projekta.

    Stotine hiljada putnika dnevno

    Tunel, deo šireg projekta za proširenje železničkog kapaciteta u regionu Njujorka, priprema se već desetak godina, pošto postojeći tunel, star više od 110 godina, zbog mrvljenja zidova i starih instalacija često ima problema koji izazivaju kašnjenje vozova.

    Prodor slane vode tokom oluje „Sendi“ 2012. godine ubrzao je propadanje tunela i primorao železničku kompaniju Amtrak koja je vlasnik tunela, da krene u skupe popravke kako bi pouzdano funkcionisao.

    Stotine vozova i stotine hiljada putnika svakodnevno prolaze kroz taj stari tunel, a kada tu ima kašnjenja, to pogađa čitavu istočnu obalu SAD, od Bostona do Vašingtona.

    Kada počne izgradnja, novi tunel bi mogao biti završen za šest do sedam godina.

    Po projektu, novi tunel biće paralelno s postojećim i, kada bude izgrađen, postojeći tunel biće isključen iz upotrebe radi kompletnog remonta, koji bi trebalo da traje do dve godine, a potom će kroz oba prolaziti vozovi.

    Izvor: Beta

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE